دیدنی های والنسیا، شهر تاریخ و هنر اسپانیا (قسمت دوم)

مینا رهبری
مینا رهبری شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
دیدنی های والنسیا، شهر تاریخ و هنر اسپانیا (قسمت دوم)

والنسیا شاید در نگاه اول، زیاد مورد توجه گردشگران قرار نگیرد اما در حقیقت یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. برای آشنایی با دیگر دیدنی‌های این شهر، با کجارو همراه شوید. 

والنسیا همان شهری است که در همه ساله در ماه آگوست، گردشگران بسیاری، برای شرکت در جشنواره‌ی گوجه‌فرنگی که در Bunol برگزار می‌شود، به آن سفر می‌کنند. این شهر بندری، فضای آرامی دارد و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر، هر گردشگری را مجاب به سفر به والنسیا می‌کند. اینجا جایی است که معماری روم باستان و معماری مدرن آن را زینت داده و شهر را به مکانی تبدیل کرده است که هم علاقه‌مندان به تاریخ و هم دوستداران مدرنیسم، می‌توانند تجربه‌ی سفر لذت‌بخشی داشته باشند. در ادامه دیدنی‌های دیگر والنسیا را به شما معرفی می‌کنیم.

موسسه‌ هنر مدرن والنسیا (IVAM)

موسسه هنر مدرن والنسیا

اینجا موزه‌ی هنرهای معاصر والنسیا است که در آن نمایشگاه دائمی آثار ژولیو گونزالس (Julio Gonzalez) و ایگناسیو پینازو (Ignacio Pinazo) و چند نمایشگاه موقت دیگر، در هر زمانی از سال مشغول به فعالیت هستند. بازدید از این موزه همیشه ارزش دارد، حتی اگر قبلا هم از آن بازدید کرده باشید. رستوران «La Sucursal» داخل این موزه قرار دارد و یکی از بهترین رستوران‌های موجود در شهر والنسیا است. 

موقعیت موزه هنرهای معاصر والنسیا روی نقشه

موزه تاریخ والنسیا

موزه تاریخ والنسیا

در نزدیکی باغ وحش Bioparc و فواره‌ای متعلق به قرن ۱۹ میلادی، این موزه تاریخ شهر را به نمایش گذاشته و این کار را با روشی سرگرم‌کننده و در دسترس به وسیله‌ی نمایشگاه‌های تعاملی انجام داده است. در ورودی موزه، می‌توانید درخواست کنید تا اطلاعات را به زبان انگلیسی در اختیارتان قرار دهند چون برچسب‌ها فقط به زبان اسپانیایی و والنسیایی است. 

موقعیت موزه تاریخ والنسیا

پارک طبیعی آلبوفرا (Albufera)

دریاچه طبیعی آلبوفرا والنسیا

پارک طبیعی آلبوفرا دریاچه‌‌ی آب شیرینی است که که در ۶ مایلی جنوب والنسیا قرار دارد و یکی از مهم‌ترین تالاب‌های اروپا به شمار می‌رود. این دریاچه توسط نوار باریکی از تپه‌های شنی از دریا جدا شده است. این منطقه جایی است که در آن برنج کشت می‌کنند، پس جای تعجب نیست که در این منطقه بهترین رستوران‌هایی وجود دارد که پائیا (پلوی اسپانیایی که از برنج، گوشت و زعفران تشکیل شده است) سرو می‌کنند. اگر تور شما برنامه‌ای برای بازدید از این پارک طبیعی را نداشته باشد، می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های خدمت‌رسانی گردشگری والنسیا به این منطقه بروید و هزینه‌ی آن ۱۷ یورو است که شامل قایق‌سواری در تالاب نیز می‌شود. 

موقعیت پارک طبیعی آلبوفرا

سائونتو

سائونتو والنسیا

در  سواحل ۱۶ مایلی شمال والنسیا، شهری بندری به نام سائونتو قرار دارد که در طول تاریخ توسط ایبری‌ها، رومی‌ها، ویزیگوت‌ها، مورها (مسلمانان اسپانیا) و مسیحیان اشغال شده است و تاریخ بسیار غنی‌ای دارد. اگر به این شهر بندری رفتید، حتما از تئاتر رومی تازه مرمت‌شده، محله‌ی یهودی‌ها و قلعه بازدید کنید. از والنسیا به این شهر تاریخی قطارها و اتوبوس‌هایی وجود دارد که به طور منظم، در ساعات مشخص، مسافران را جا به جا می‌کنند و تورهای یک ساعته و نیمه را اجرا می‌کنند.  

موقعیت سائونتو روی نقشه

سواحل والنسیا 

سواحل والنسیا

والنسیا شهری است که در خود شهر، سواحل متعددی دارد، به علاوه تمامی ۸ ساحلی که در امتداد خط ساحلی منطقه‌ی والنسیا کشیده شده، به شهر وصل است. از مهم‌ترین ویژگی سواحلی که در این خط ساحلی امتداد دارند، می‌توان به ماسه‌های طلایی و آب‌های آرام  اشاره کرد. مرکزی‌ترین ساحل والنسیا «ال کابانیال» (El Cabanyal) است که یک ساحل شهری است و می‌توانید برای سپری کردن لحظاتی پر از آرامش و به دور از شلوغی و هرج و مرج مرکز شهر، مدتی را اینجا سپری کنید. در این ساحل تفرجگاهی برای قدم زدن وجود دارد و رستوران‌های بسیاری را خواهید دید که انواع غذاهای دریایی سرو می‌کنند که طعم بسیار لذیذ دارند. 

تفرجگاه ساحلی والنسیا (Valencia's marina)

تفرجگاه ساحلی والنسیا

والنسیا در سال ۲۰۰۷ میزبان کاپ آمریکا (America's Cup) بود. این بدین معنا است که تفرجگاه ساحلی والنسیا به تازگی، با ساختمان‌ها و امکانات مدرن بازسازی شده است. اگر به قایق و به طور کلی به فعالیت‌های آبی و دریایی علاقه دارید، گشتی در این تفرجگاه بزنید و به قایق‌های معمولی و بادبانی نگاهی بیندازید. اینجا جایی است که در سفر به آن می‌توانید در فعالیت‌های آبی شرکت کرده و هیجان را در والنسیا تجربه کنید. 

موقعیت تفرجگاه ساحلی والنسیا روی نقشه

خرید در والنسیا

مراکز خرید والنسیا

بسیاری از گردشگرانی که به والنسیا می‌روند، فقط و فقط برای یک دلیل عازم این این شهر می‌شوند: خرید! مرکز شهر والنسیا پر از مغازه، بوتیک و مراکز خریدی است که اجناس آن‌ها، همه را با هر سلیقه و بودجه‌ای راضی نگه می‌دارد. اگر به دنبال لباس، هدیه، کفش یا حتی فقط سوپرمارکت‌ هستید، می‌توانید تعداد بسیار زیادی از آن‌ها و هر آنچه که نیاز دارید را در والنسیا پیدا کنید. هم در مرکز شهر و هم کمی دورتر از شهر مراکز خرید بزرگی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید هم فروشگاه‌های اسپانیایی و هم فروشگاه‌های بین‌المللی پیدا کنید. 

باریو دا کارمن

این محله که قدمت آن به هزار سال می‌رسد، بین دو دیوار قرار دارد، مسلمانان و مسیحیان. پیاده‌روی در خیابان‌های پرپیچ و خم سنگ‌فرش آن که توسط ساختمان‌هایی به قدمت قرون وسطی احاطه شده است، ما را به گذشته‌ها و گشت و گذار در تاریخ می‌برد. به داخل کاخ‌ها و عمارت‌های این محله بروید، از دروازه‌های قرون وسطایی «کوارت» (Quart) و «Serrano Towers» گذر کنید، از نقاشی‌های روی دیوارهای کلیسای سن نیکولا بازدید کرده و لذت ببرید و قدم زدن در نقاط فوق‌العاده بکر آن را حتما در برنامه‌ی سفر خود به این محله قرار دهید. 

در والنسیا کارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و لذت ببرید، خواه عاشق تاریخ و فرهنگ باشید، خواه عاشق حیوانات یا معتاد خرید. قبل از سفر به این شهر نگاهی به دیدنی‌های آن بیندازید و در مورد این که می‌خواهید در هر یک از این بناها چقدر زمان صرف کنید، فکر و برنامه‌ریزی کنید چون اگر از قبل نسبت به جایی که می‌روید، آگاهی داشته باشید، بهتر برنامه‌ریزی کرده و سفر خوبی خواهید داشت. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه