ایتالیا، مکان هایی برای رهایی از زندگی مدرن

علیرضا میرخانی
علیرضا میرخانی پنجشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
ایتالیا، مکان هایی برای رهایی از زندگی مدرن

گردشگران سلایق متفاوتی دارند. بعضی مکان‌های آرام و بعضی دیگر عاشق شلوغی و هیاهو هستند. اگر جز گروه دوم هستید همراه کجارو باشید.

کشور ایتالیا، معروف به چکمه اروپا به دلیل شکل نقشه‌ جغرافیایی آن، در جنوب قاره سبز قرار دارد. ایتالیا را بیشتر با هنر و معماری آن که بازمانده فرهنگ روم باستان است می‌شناسند. عمده گردشگران نیز در این کشور به سراغ جاذبه‌های معماری و هنری آن می‌روند. اما آیا ایتالیا برای دوستداران آرامش و خلوت با خود مقصدی مناسب است؟ پاسخ نه تنها بله است بلکه در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که در دنیا کم‌نظیر نیز است. 

ایتالیا

بعضی اوقات بهترین پیشنهاد برای مسافرت، مکانی برای ناپدید شدن است. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما خب حقیقت دارد. در واقع اگرچه حضور و دیده شدن در مکان‌های پر رفت و آمد و بازدید از آنها در بسیاری اوقات جذاب خواهد بود اما زمان‌هایی هست که هر کدام از ما نیاز به تنهایی، سکوت و شناخته نشدن داریم. نیاز به دور شدن از المان‌های تمدن مدرن و شلوغی‌های اطراف. جای دوری نرویم. بسیاری از ما در ایران خودمان ترجیح می‌دهیم که در ایام شلوغی نظیر نوروز از مسافرت به نقاط شلوغی نظیر شمال کشور، علی‌رقم جذابیت‌هایش، صرف نظر کرده و در خانه بمانیم یا به نقطه‌ای خلوت‌تر سفر کنیم.

خلوت

البته تعجبی ندارد که این انتخاب تنها مختص کشور ما و برای ما نباشد. به همین علت همانطور که پیش‌تر گفتیم، نقاطی را در کشور ایتالیا به شما معرفی می‌کنیم که اگر از عاشقان تنهایی و دوری از شلوغی هستید، شناخت آنها خالی از لطف نیست. اگر در آینده به این کشور سفر خواهید کرد، شاید با خواندن این مقاله اندکی برنامه سفر خود را تغییر دهید.

همه ما با جاذبه های معروف کشور ایتالیا آشنایی داریم. ونیز، روم باستان، کلوزیوم و بسیاری دیگر که با جستجویی کوتاه در فضای اینترنت به راحتی صفر تا صد آنها بدست می‌آید. اما اگر به دنبال مکانی متفاوت در ایتالیا باشیم که تنهایی و آرامش را در آنها تجربه کنیم، ما را در ادامه همراهی کنید.

۱.  ارمیتو در اومبریا

ایتالیا

اینجا همان مکان ایده‌آل برای جدا شدن از دنیای تکنولوژی است. اگر به دنبال سم‌زدایی تکنولوژی از خود هستید، ارمیتو مکانی مناسب برای ترک اعتیاد است. عمارتی متعلق به قرن هفدهم میلادی در میان جنگل‌های انبوه اومبریا. اینجا خبری از تلفن، تلویزیون، کولر و از همه مهمتر اینترنت نیست. اگر به اینترنت اعتیاد دارید، می‌توانید به عنوان یک کمپ ترک اعتیاد لوکس به این مکان نگاه کنید.

ایتالیا

اتاقی که در آن از خواب بلند می‌شوید، لوازمی حداقلی دارد. طاق‌هایی سنگی و کتابخانه‌هایی چوبی. اگر صدای مناجات را دنبال کنید، به سالنی می‌رسید که با لوسترهای شمعی روشن شده است. یک بالش بردارید و بر روی آن بنشینید. بعد از چند دقیقه مدیتیشن متوجه تغییرات در خود خواهید شد. غذایی که در اینجا می‌خورید همگی اورگانیک و خانگی است.

۲. نان اسیسی و موزه اسپا در اسیسی

ایتالیا

فضای اینجا کمتر مشابه صومعه است و کمابیش زندگی شهری در آن جریان دارد. مکانی محاصره شده در کوه‌های سرسبز اطراف. عطر گیاهانی نظیر استخودوس به فضای آن رنگی جادویی بخشیده است. معماری آن ساده و چشم‌انداز کوه‌های اطراف برای دوری از زندگی مدرن ایده‌آل است.

ایتالیا

موزه اسپا یا آب‌گرم نیز از دیگر جاذبه‌های این منطقه است. تجربه حمام سنتی رومی در میان ستون‌هایی رومی بازمانده از قرن اول میلادی.

۳. موناسترو سانتا روزا در ساحل آمالفی

ایتالیا

یکی از منحصر به فرد ترین مکان‌ها در ایتالیا و ساحل آمالفی این‌جا است. بد نیست بدانید ویلای قدیمی و معروف بازیگر سرشناس هالیوود، سوفیا لورن در کنار آن قرار دارد.

از آنجا که این منطقه بر روی صخره‌ای مابین آمالفی و پوستینو قرار گرفته است، باعث شده تا از هیاهوی این دو منطقه شلوغ توریستی دور بماند. تنها صدایی که شما می‌شوید در آن، زنگ کلیسا و البته حرکت نسیم دریای مدیترانه است.

ایتالیا

در حالیکه در بالادست اکثر مردم در حال بازدید از فروشگاه‌ها هستند، در سمت دیگر تا چشم کار می‌کند آبی آرامش‌بخش دریا است. صخره‌های برآمده از ساحل، چشم‌اندازی خارق‌العاده در پیش روی چشمان شما رقم می‌زند. ضمنا عطر لیمو و رزماری پیچیده در آن شما را مست خواهد کرد. افراد بسیاری بعد از بازدید از اینجا اعتراف کرده‌اند که سطح توقعشان از آرامش در زندگی بالا رفته است.

۴. پوکلیا، در ساردینیا

ایتالیا

طبیعتی بکر و رنگارنگ که به رویای کودکی می‌ماند. این منطقه در ساردینیا و خارج از شبه‌جزیره اصلی ایتالیا قرار گرفته است. آسمان شب استثنایی، نسیم ساحلی ملایم و خانه‌های روستایی آن تداعی‌گر نقاشی است تا واقعیت.

ایتالیا

اگر کودک درون شما همچنان نفس می‌کشد و جایی برای رها کردن خود می‌خواهد، اینجا برای شما ایده‌آل خواهد بود. از گشت‌و‌گذار در جزیره و ساحل سنگریزه‌ای آن هرگز سیر نخواهید شد.

۵. کوه ادلر در دولومیتس

ایتالیا

کوه و خلوتش مشتریان خاص خودش را دارد. به‌ خصوص که برای رسیدن به مقصد، راهی جز تحمل مشقت طی طریق با پای پیاده نداشته باشد. ناحیه‌ای مرتفع که پیشنهاد ما بازدید از آن در زمستان است. سورتمه سواری از جمله تفریحات خاطره‌ساز در این منطقه است. درواقع تجربه سفر به قطب را می‌توانید در اینجا رقم بزنید. اسکی و اسب‌سواری در فصل گرما را هم به لیست تفریحات آن اضافه کنید. اگر به اینجا آمدید، به هیچ وجه املت مخصوص آن را که با سبزی‌های کوهی سرو می‌شود را از دست ندهید.

ایتالیا

در آخر اگر شما هم منطقه‌ای در اطراف محل زندگی خود می‌شناسید که برای عاشقان تنهایی و خلوت باخود مناسب است، آن را با ما در میان بگذارید. و البته اگر تصمیم سفر به ایتالیا را گرفته اید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید، بد نیست به مقالات مرتبط ما یک سری بزنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه