بهترین شهرهای دانشجویی آلمان، کشور تحصیلات معتبر و پرطرفدار

عماد جعفری
عماد جعفری سه شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
بهترین شهرهای دانشجویی آلمان،  کشور تحصیلات معتبر و پرطرفدار

تحصیل در آلمان به دلیل دانشگاه‌های معتبر و هزینه تحصیلی پایین، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در خارج است. با کجارو همراه باشید.

آلمان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان ایرانی است. هزینه تحصیل رایگان و بسیار پایین، سهولت دریافت ویزا و دانشگاه‌های برتر بین‌المللی آلمان را به موقعیت ویژه‌ای برای تحصیل بدل ساخته است. هر یک از کلان شهرهای آلمان حداقل دارای یک دانشگاه برتر در رتبه جهانی هستند. در مجموع ۱۵ دانشگاه از دانشگاه‌های آلمان در فهرست ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان و بیش از ۳۱ دانشگاه آلمانی در فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند، پر واضح است که این امر باعث شده آلمان در زمره کشورهای سرآمد در آموزش عالی در جهان جای گیرد. به پاس همین شهرت، اخذ مدرک از یکی از دانشگاه‌های آلمان شانس شما را برای پیدا کردن شغل در سرتاسر دنیا به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

برلین

برلین

شهری به‌روز تر و سرآمدتر از برلین در آلمان نمی‌توان یافت که با شهرهای بزرگی همچون لندن و نیویورک رقابت کند. برلین افزون بر این یکی از بهترین شهرهای دانشجویی آلمان محسوب می‌شود. بدون اغراق فضای فرهنگی متنوع، خلاقیت و هم زیستی دوستانه مردم این شهر موجب تبدیل شدن برلین به گزینه‌ای مناسب و به نسبت ارزان برای دانشجویان بین‌المللی شده است. معتبرترین دانشگاه‌های برلین که در لیست ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند عبارتند از:

  • دانشگاه هومبولت برلین (Humboldt-Universität zu Berlin) رتبه ۱۲۱ جهانی  در سال ۲۰۱۷
  • دانشگاه آزاد برلین ( Freie Universität Berlin) رتبه ۱۲۳ جهانی  در سال ۲۰۱۷
  • دانشگاه فنی برلین (Technische Universität Berlin) رتبه ۱۶۴ جهانی  در سال ۲۰۱۷

دانشگاه فریه برلین

مونیخ

مونیخ

مونیخ به واسطه جشنواره‌های کم‌نظیر خود که هرساله در این شهر برگزار می‌شود و تعداد زیادی گردشگر را به جذب  خود می‌کند، شهرتی جهانی پیدا کرده است. شهر مونیخ در قسمت جنوبی آلمان واقع شده است و به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی بشمار می‌آید. ۲ دانشگاه از معتبرترین دانشگاه‌های آلمان و جهان در این شهر قرار دارند:

  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig Maximilians-Universität München) رتبه ۶۰ جهانی  در سال ۲۰۱۷
  • و دانشگاه فنی مونیخ (Technische Universität München) رتبه ۶۸ جهانی در سال ۲۰۱۷

دانشگاه فنی مونیخ

مونیخ به‌عنوان مرکز مالی مدرن، ممکن است کمی گران‌تر از دیگر شهرهای دانشجویی آلمان باشد. در نظر داشته باشید که شما نیاز به صرف هیچ هزینه برای لذت بردن از مناظر و حومه باواریای زیبای این شهر ندارید. مونیخ دربردارنده تاریخ غنی آلمانی و از جمله شهرهای با قدمت تاریخی اروپاست و به یاد داشته باشید که بازدید از مونیخ بدون دیدن کاخ پادشاهی لودویگ کاری ناتمام است.

هایدلبرگ (Heidelberg)

هایدلبرگ

با این‌که هایدلبرگ  یکی از پر جمعیت‌ترین مناطق آلمان به شمار می‌رود، این شهر توانسته سبک و سیاق فرهنگ و زندگی زیبای روستایی خود را حفظ کند. هایدلبرگ به شمار بالای گردشگرانی که سالانه جذب می‌کند شهرت دارد. همه‌ساله تعداد زیادی گردشگر از سرتاسر اروپا و دیگر کشورها برای بازدید از قلعه باستانی و نافه باستانی شهر که با سقف قرمز رنگ خود منظره چشم‌نوازی را ایجاد کرده، به این شهر سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

از هایدلبرگ به عنوان یکی از برترین شهرهای دانشجویی آلمان نام می‌برند، زیرا دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ (Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg) که در واقع قدیمی‌ترین دانشگاه آلمان است و در رتبه ۷۲ جهانی ابستاده، در این شهر قرار دارد. از افتخارات این دانشگاه مراوده و روابط علمی مستمر با بیش از ۵۰ برنده جایزه نوبل بوده، که ۱۰ تن از این شخصیت‌ها، از اعضای هیئت علمی دانشگاه هایدلبرگ بوده و یا هستند.

کلن (Cologne)

کلن

شهر کلن از دیگر شهرهای دانشجویی آلمان  است که به کلیسای جامع شهر با معماری بی‌نظیر و نیز طبیعت زیبا و چشم‌نوازش معروف است. کلن پر از موزه‌ها، گالری‌های هنری، مغازه‌ها و رستوران‌های متنوع به‌ویژه در منطقه Agnesviertel است. از کلن به شهرهایی چون پاریس، بروکسل، آمستردام و لوکزامبورگ قطار مستقیم وجود دارد که از نظر مسافتی فاصله زیادی هم با یکدیگر ندارند. از این منظر شهر کلن برای دانشجویانی که قصد رفت و آمد به غرب اروپا را دارند بسیار راحت و مناسب است. از میان دانشگاه‌های کلن می‌توان به دانشگاه کلن (Universität Köln) اشاره کرد که در رده ۳۴۷ دانشگاه‌های برتر جهان ایستاده و دومین دانشگاه بزرگ و قدیمی آلمان است.

فرانکفورت

فرانکفورت

آخرین شهر دانشجویی آلمان که در این مقاله زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم، فرانکفورت قلب تپنده اقتصادی و مرکز تجاری آلمان است. مقر اصلی بانک مرکزی اروپا در این شهر واقع شده است. با توجه به دلایل بیان شده، روشن است که فرانکفورت به خانه آسمان خراش‌های بزرگ تبدیل شده و فرودگاه آن نیز به پرترددترین فرودگاه اروپا مبدل شده باشد. فرانکفورت همه ساله برگزار کننده‌ی جشنواره‌های متنوع موسیقی است. از همه این‌ها که بگذریم دانشگاه گوته فرانکفورت (Goethe Universität Frankfurt) با رتبه ۲۶۴ جهانی، پر افتخارترین و معتبرترین دانشگاه این شهر است. این دانشگاه در زمینه علوم اجتماعی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مطالب مرتبط:

منبع topuniversities

دیدگاه