عکاسباشی سری ۴۵: از کیان تا تالاب

عمو عکاسباشی
عمو عکاسباشی دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
عکاسباشی سری ۴۵: از کیان تا تالاب

انتخاب عکس برتر عکاسباشی کجارو با شما است. به عکس منتخب از دیدگاه خودتان رای دهید. در ادامه با عکس‌های زیبای این هفته همراه کجارو باشید.

جناب آقای مسعود شیرازی با عکس «شقایق» تبریک ما را به عنوان عکس برگزیده‌ی سری چهل و چهارم عکاسباشی پذیرا باشید.

شقایق

عکاس: مسعود شیرازی

مکان: گردنه قلاچه، گیلان غرب

عکاسباشی

بهار آینه‌ی تمام نمای سبزینگی و زنده بودن طبیعت محسوب می‌شود. در این فصل کم‌تر جایی را می‌توان در دامن طبیعت پیدا کرد که ندای زندگی را سر ندهد. کوه‌ها، جنگل‌ها، دشت‌ها، بیشه زارها، مزارع، اطراف دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، حتی کنار دریا و صحرا هم در این فصل بویی از تازگی و نشاط دارند. در عکاسباشی‌های گذشته بارها ثابت کرده‌اید که ایران ما زیبایی‌های نهفته‌ی بسیاری دارد. این روزها هم احتمالا بازار سفرهای تفریحی داغ است. بنابراین ما را تماشای تجربه‌ی شیرین سفر به ناشناخته‌ها و دامن طبیعت یا دیدن جاذبه‌های دیگر بی نصیب نگذارید. منتظر عکس‌های خیره کننده‌تان هستیم.

تصمیم گرفتیم در عکاسباشی سه عکس برگزیده را با رای شما همراهان دوست داشتنی اعلام کنیم. در این سری از عکاسباشی نیز به پاس حمایت و همراهی شما دوستان به نفر اول فراخوان عکاسباشی از طرف اینستاچاپ یک پکیج ۵۰ تایی مستطیل خاطرات تقدیم خواهد شد.

اینستا چاپ اولین سرویس آنلاین ایرانی چاپ تصاویر مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است که تلاش دارد بهترین همراه شما در نگهداری خاطراتتان باشد. لازم به ذکر است که این جایزه صرفا برای عکس‌های اینستاگرام نیست و شما می‌توانید عکس‌های دیگر خودتان را نیز چاپ کنید.

دو عکس انتخابی دیگر در مقالات کجارو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین شما می‌توانید همراه با عکس و ایمیل ارسالی در صورت تمایل نام کاربری اینستاگرام خود را نیز برای ما ارسال کنید تا در کنار عکستان منتشر شود. با کجارو همراه باشید تا در این عکاسباشی، به معرفی چند هنر زیبا از نگاه لنز دوربین شما بپردازیم.

تالاب

عکاس: حسن افغانیان

مکان: کرمانشاه

پی نوشت ارسالی به همراه عکس:

تالاب زیبای هشیلان در فاصله ۳۱ کیلومتری شمال غربی شهر کرمانشاه در دهستان الهیارخانی در مسیر جاده کرمانشاه - روانسر واقع شده و محلی بسیار مناسب جهت پژوهش‌های پرنده شناسی و طبیعت گردیه.

ارتفاع متوسط تالاب از سطح دریا ۱۳۰۰ متره و زیستگاهی مناسب برای پرندگانی مثل لک لک، حواصیل، بوتیمار، غار خاکستری و انواع اردک محسوب می‌ شه. روباه و شنگ هم در اطراف تالاب پیدا می‌شه. تالاب هشیلان در یک منطقه دشتی با شیب مختصر از شمال به جنوب قرار داره. محدوده ای با وسعت تقریبی ۷۸۰ هکتار از این تالاب، از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع در نظر گرفته شده. حدود ۳۰ درصد از ۴۵۰ هکتار وسعت خالص تالاب رو جزیره های کوچکی و بزرگی می پوشونه.

عکاسباشی

جاده‌ی بی نهایت

عکاس: امیر حسین فرهادی

مکان: وارک جنگلی باهنر، اراک

اینستاگرام: amirh0sain91

عکاسباشی

تحول

عکاس: احمد آرمین

مکان: یاسوج

عکاسباشی

شبانه

عکاس: امیر راشدنیا

مکان: تبریز _ ائل گلی

اینستاگرام: elyaarr

عکاسباشی

کیان

عکاس: سعید خاکیان

مکان:مازندران، چالوس، رادیو دریا

عکاسباشی

دوستان من در تحریریه کجارو عکس‌هایی را برای نشر انتخاب می‌کنند که علاوه بر زیبایی بصری (رنگ‌بندی، قاب‌بندی، میزان نور)، به بهترین شکل ممکن جاذبه مورد نظر را معرفی کند. سعی کنید از عکس‌های منتخب ما در سری‌های پیشین الگو بگیرید. عکس مورد نظر را حتما در یک خط توصیف کرده و در صورت تمایل آدرس اینستاگرام خود را نیز ذکر کنید تا در مجله ما به اشتراک گذاشته شود.

تا حد امکان سعی کنید از تمیز بودن لنز دوربین‌تان مطمئن شوید و زمان مناسبی را برای عکاسی انتخاب کنید تا عکس‌هایی باکیفیت‌تر ثبت شود. همچنین اگر نمی‌دانید برای عکاسباشی از کجا شروع کنید،‌ حتما مقالات راهنمای عکاسی با موبایل ما را مطالعه کنید.

هنر خودتان را به آدرس ایمیل akasbash@gmail.com یا تلگرام عکاسباشی https://telegram.me/Akassbash  ارسال کنید.

همراهی شما در این راه برایمان افتخار بزرگی است.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه