هویا باچو: جنگل تسخیر شده در رومانی (قسمت دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی سه شنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
هویا باچو: جنگل تسخیر شده در رومانی (قسمت دوم)

جنگل هویا یکی از تسخیر شده‌ترین مناطق این کره‌ی خاکی است، دست کم تحقیقات اخیر محققان بر این مسئله صحه گذاشته است. با کجارو همراه باشید.

«جنگل هویا» این روزها به سختی در حال رقابت با یکی از جذاب‌ترین افسانه‌های فولکلور جهان است. افسانه‌ای که از دل منطقه‌ی ترانسیلونیا در کشور رومانی پدید آمد و مدت‌ها است که به داستانی جهانی بدل شده است. اما هویا از ماجرای قدیمی افسانه‌ی خون آشامان فاصله گرفته و نگاهی به آینده و دنیاهای فراسوی درک ما دارد. هویا زادگاه افسانه‌ی موجودات فضایی است که با مشاهده‌ی سفینه‌های آنها در حال پرواز بر فراز این جنگل، رنگ واقعی‌تری به خود گرفت.

جنگل مرموز و تسخیر شده هویا در رومانی

در ادامه‌ی سفر خود به این جنگل مرموز و معروف، این بار به داستان‌های شکل گرفته پیرامون حضور بیگانگان خواهیم پرداخت که از قضا با شواهد به دست آمده توسط محققان، وارد فاز جدی‌تری شده‌اند.

در سال‌های اخیر، انرژی‌های غیر عادی و فراطبیعی این جنگل، اغلب در قالب فعالیت‌های مرتبط با عالم ارواح و مسائل ماورایی به ویژه از نوع اهریمنی آن، نمود بیشتری به خود گرفته است. در یک مجموعه‌ی تلویزیونی با محوریت این دست مسائل، یک کارشناس حین گشت و گذار در جنگل جهت روشن شدن این موضوع، ناگهان توسط نیرویی نامرئی کشیده شده و به روی زمین پرتاب می‌شود. مردم همچنین ادعا می‌کنند که اغلب شاهد نورهای روشن با منشأ ناشناخته هستند که از سمت جنگل به این سو و آن سو می‌روند.

جنگل مرموز و تسخیر شده هویا در رومانی

این فعالیت‌های ماورایی از سوی دیگر ظاهرا در بخش خاصی از جنگل متمرکز شده‌اند که شاهد مرگ پوشش گیاهی در آن نقاط هستیم. بی‌شک اگر به داستان موجودات فضایی و یوفوها علاقه داشته باشید، از ماجرای دوایر عجیبی که اغلب در داخل مزارع شکل گرفته و ظاهرا به نوعی با این موجودات در ارتباطند نیز آگاهید. جنگل هویا البته به شکلی متفاوت با چنین مسئله‌ای روبرو است، دایره‌ای کامل در دل جنگل، جایی که هیچ چیز در آنجا رشد و پرورش پیدا نمی‌کند. نمونه‌های گرفته شده از خاک این محدوده به دقت آنالیز شد و مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصله نشان داد که هیچ ماده و عنصری در خاک نیست که مانع رشد حیات گیاهی شود. پس سؤال اینجا است که چرا پوشش گیاهی این منطقه تا این حد عجیبت است؟

جنگل مرموز و تسخیر شده هویا در رومانی

مردم محلی باور دارند که این نقطه دقیقا مرکز تمامی فعالیت‌های ماورایی روی داده در این جنگل است و این زمین مسطح در واقع خانه‌‌ی ارواح است. تصاویر گرفته شده در این مکان اغلب به نوعی حاوی پیکره‌های شبه مانند از انسان‌ها است و همین مسئله باعث ایراد چنین ادعایی شده است.

اشباح انسان‌های رؤیت شده در تصاویری که در این جنگل به ثبت رسیده‌اند، باعث شکل گیری باورهای عجیبی بین مردم محل شده است

سفینه‌های فضایی، یک منطقه‌ی فاقد پوشش گیاهی، نورهای مرموز با منبعی غیر منطقی، فعالیت‌های ماورایی شرارت‌بار، مشاهده‌ی ارواح و نیز اختلال در عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی از جمله اتفاقات فراواقعی است که وقوع‌شان در این منطقه بارها مستندسازی شده است. در حالی که ممکن است برخی از داستان‌ها در مورد این مکان افسانه‌ای توأم با بیان حقایقی اغراق شده باشند، اما سخت است که با توجه به واقعیات موجود تمامی این حقایق را به کل نادیده بگیریم در نهایت شاید در کنار تمام داستان‌های زاییده‌ی خیال و توهم، چیزی در این جنگل در حال رخ دادن است که در شرایط کنونی از قوه‌ی فهم و درک بشر خارج است. و مسئله دیگر این است که نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که به ویژه فعالیت‌های اهریمنی و غیر قابل توضیحی که به تازگی در این جنگل مشاهده شده، به خوبی مستند سازی و شواهدی غیرقابل انکار را در اختیار متخصصان قرار داده است.

جنگل مرموز و تسخیر شده هویا در رومانی

بسیاری از مردم که در نزدیکی جنگل زندگی می‌کنند، از مجموعه‌ای بزرگ از گلوله‌های نورانی صحبت کرده که از میان خط درختان عبور کرده و به سمت مناطق خارجی‌تر جنگل حرکت می‌کنند. با استفاده از دستگاه‌های حرارت سنج مشخص شد که ظاهرا این نورها از هیچ گونه منبع گرمایی تولید نشده‌اند. از سوی دیگر برخی بعد از ورود به جنگل تجربیات عجیبی را پشت سر گذاشتند، به عنوان مثال عده‌ای می‌گویند به محض ورود به جنگل ناگهان تمامی اتفاقاتی که در طول زندگی تجربه کردند و نیز خاطرات یک عمر را ناگهانی به یاد می‌آورند اما بلافاصله بعد از ترک جنگل، تمامی این خاطرات نیز از ذهن‌شان محو شده و فراموش می‌شوند.

جنگل مرموز و تسخیر شده هویا در رومانی

متخصصانی از اقصی نقاط دنیا مفتون این جنگل شده‌اند. محققانی از آلمان، فرانسه، آمریکا و مجارستان وقت‌شان را معطوف تحقیق پیرامون این مکان اسرار آمیز کرده‌اند. بسیاری نیز به دنبال ثبت این رویدادها در قالب ویدیو و عکس بوده تا شواهدی غیرقابل انکار را برای تأیید ادعاهای مطرح شده پیرامون این جنگل پیدا کنند. در هر صورت افراد بسیاری هستند که قویا باور دارند این نقطه درگیر با پدیده‌های ماورایی و نیز مشاهده‌ی سفینه‌های فضایی است که شاید ارتباطی تنگاتنگ با هم داشته یا به کل پدیده‌های مجزا از هم باشند.

جنگل مرموز و تسخیر شده هویا در رومانی

جنگل هویا باچو به هر حال جاذبه‌ای در خور توجه چه در عالم گردشگری وحشت و چه برای عاشقان ساکنان دیگر سیارات است که این روزها رقابتی تنگاتنگ را با دیگر جاذبه‌ی دیدنی کشور رومانی یعنی افسانه‌ی کنت دراکولا و زادگاهش ترانسیلیوانا تجربه می‌کند. در واقع به لطف وقوع این همه پدیده‌های عجیب و غیر قابل توضیح با منشأ مرموز، شاهد گسترش روزافزون این شهرت به اقصی نقاط جهان هستیم.

جنگل مرموز و تسخیر شده هویا در رومانی

رسانه و مجلاتی معتبری همچون مجله «Travel & Leisure» یا «خبرگزاری بی‌بی‌سی» را باید از جمله عاشقان یکی از تسخیرشده‌ترین جنگل‌های این سیاره دانست. از سوی دیگر صنعت گردشگری و به ویژه گردشگری وحشت به بهترین شکل ممکن در حال بهره‌برداری از این جاذبه توریستی هستند. دو سال پیش  هنرپیشه‌ی معروف هالیوود «نیکلاس کیج» که مشغول فیلمبرداری در حوالی همین نقطه بود، برای بازدید این جنگل، سری هم به «کلوژ» زد. به علاوه بسیاری از یوگی‌های آماتور، محققان مسائل ماورایی و «Wicca» یا همان «جادوگران پگانی» نیز مجذوب این نقطه شدند و به هرحال تنها کافی است نگاهی به شماری از درختان این جنگل داشته باشیم تا علت این علاقه‌ را بهتر درک کنیم. ساقه‌های آنها چنان تاب خورده رشد کرده است که بیننده را به حیرت می‌اندازد، گویی نیرویی مرموز روند رشد آنها را تحت تأثیر خود قرار داده است.

جنگل مرموز و تسخیر شده هویا در رومانی

موقعیت جغرافیایی جنگل هویا - رومانی روی نقشه

از طرف دیگر همان گونه که پیش‌تر هم اشاره کردیم، عده‌ای بر این باروند که هویا دروازه‌ای است رو به جهان‌های دیگر و علت وقوع این همه اتفاق مرموز، رفت و آمد بین همین دنیاها است. به هر حال امیدوارم از مطالعه‌ی این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید.

مطالب مرتبط:

منبع hoiabaciuforest

دیدگاه