دانستنی های لازم قبل از سفر به کره جنوبی

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی جمعه، ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
دانستنی های لازم قبل از سفر به کره جنوبی

سفر به کره‌ جنوبی آن هم برای نخستین‌بار، قطعا سرشار از رویدادها و اتفاق‌های هیجان‌انگیز است. اگر عازم این کشور آسیایی هستید، همراه کجارو باشید.

مسافرت به کشورهای مختلف جهان، یکی از زیباترین و پرهیجان‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر فردی رخ دهد. حال اگر در یک تعطیلات و برای نخستین‌بار چنین فرصت استثنایی ایجاد شود، باید منتظر درک لحظاتی سرشار از تجربه‌های ناب بود. کشور کره‌ی جنوبی، از جمله سرزمین‌هایی است که با حضور در آن، می‌توان تعطیلاتی فراموش نشدنی را سپری کرد. البته آن دسته از افرادی که زندگی آن‌ها با سفر عجین شده و بیشتر وقت خود را در مسافرت می‌گذرانند، داشتن برنامه‌ی مناسب سفر در مدت زمان حضور در مقصد، امری بدیهی است؛

کره جنوبی

چرا که با یک برنامه‌ریزی دقیق، مناسب و مطلوب که برگرفته از شناخت کلی شرایط زندگی در منطقه‌ی مورد نظر است، راهکاری مناسب برای پیشگیری از بروز هرگونه حوادث غم‌انگیز یا بروز اتفاقاتی که سرانجام آن پشیمانی است، خواهد شد. بنابراین داشتن یک برنامه‌ریزی حساب‌شده و کاربردی همچون چراغی راهنما برای مسافران است که خود را برای آنچه که ممکن است در این کشور با آن روبرو شوند آماده می‌کنند. درست، عملی که افراد باتجربه و کهنه‌کار در سفر انجام می‌دهند. در این مقاله به بیان برخی از نکات مهم که ممکن است دانستن آن‌ها در مدت زمان حضور در کره‌ی جنوبی مفید باشد، می‌پردازیم. 

زبان

کره جنوبی

زبان رسمی مردم کره‌ی جنوبی کره‌ای است و اکثر مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند. البته آشنایی با زبان انگلیسی در برخی از مواقع می‌تواند راهگشا باشد. آن هم زمانی که با فروشنده‌ها در مناطق توریستی برخورد می‌کنید. هرچند باز هم به مشکل برخواهید خورد چراکه تنها تعداد انگشت‌شماری از فروشندگان به این زبان آشنایی دارند.

تعداد کمی از مردم کره جنوبی با زبان انگلیسی آشنایی دارند و گفتگو با مردم این کشور، دشوار است

توریست‌های  کشور چین از شانس بهتری برای مصاحبه با مردم کره برخوردارند. در دامنه‌ی لغات مردم چین شباهات اندکی با دایره‌ی لغات مردم کره‌ی جنوبی وجود دارد. مثلا در مورد نرخ جنس یا کالای مورد نظر می‌توان از زبان چینی استفاده کرد هرچند باز هم مجبور خواهید شد که برای تفهیم منظور خود به آن‌ها از زبان اشاره‌ی دست استفاده کنید ولی به قول معروف «کاچی بعض هیچی». متاسفانه بیشتر مردم محلی در کره‌ی جنوبی آشنایی بسیار کمی با زبان انگلیسی دارند و گفتگو با آن‌ها امری سخت و دشوار خواهد بود.

حمل و نقل عمومی

کره جنوبی

استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی در کره‌ی جنوبی، راهکاری مناسب برای صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها و نیز تردد آسان و سریع است. برای استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی بهترین کار، تهیه و خرید »کارت پول حمل‌ونقل کره‌ای« یا «Korea T-money card» است. این کارت پول برای استفاده از اتوبوس‌ها و ترن‌های زیرزمینی طراحی و ساخته شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

کره جنوبی

جالب است بدانید که در کشور کره‌ی جنوبی، استفاده از ترن و قطار به دلیل حرکت سر وقت و دقیق آن‌ها طبق زمان اعلام شده و نیز هزنیه‌ی پایین، مناسب‌تر از تاکسی‌ها و وسایل نقلیه‌ی دیگر است.

توالت عمومی و بهداشت

کره جنوبی

یکی از نکات قابل توجه در کشور کره‌ی جنوبی، وجود توالت‌های عمومی متعدد در اکثر نقاط شهرهای این کشور است. مکان‌هایی که به طرز مطلوب و پسندیده‌ای کاملا تمیز و بهداشتی است و تمیزی به وضوح در آن‌ها مشاهده می‌شود. همچنین مسئولین شهرها در کره‌ی جنوبی، برای برقراری هرچه بیشتر بهداشت عمومی، در اکثر توالت‌های شهرهای این کشور، دستمال توالت به میزان فراوان قرار داده‌اند. اما آنچه که توجه هر مسافر یا توریستی را هنگام حضور در کره‌ی جنوبی به خود جلب می‌کند، کمبود سطل‌های زباله در نقاط مختلف شهر است. در واقع در این کشور سطل‌های زباله با مسافت‌های بسیاری از یکدیگر قرار داده شده است و مردم مجبور هستند تا مدت طولانی زباله‌ی خود را حمل کنند.

آب و هوا

کره جنوبی

یکی از مهم‌ترین مسائلی که دانستن و آگاهی یافتن از آن در زمان مسافرت مورد نیاز است، اطلاع از وضعیت‌ آب‌وهوای مقصد است که با توجه به آن و با برنامه‌ریز صحیح، بتوان تعطیلات و گردشی به یادماندنی را تجربه کرد. در کره‌ی جنوبی، برخی از فصول مناسب گردش و حضور توریست‌ها نیست. به عنوان مثال از ماه جولای تا ماه آگوست (خرداد تا شهریور)، به علت گرمای بیش از حد، رفتن به کره‌ی جنوبی برای تفریح و مسافرت، مناسب نیست. در این مدت، گرما تا حدی است که دولت کره‌ی جنوبی به مردم خود، در مورد موج شدید گرما هشدار می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد تا مراقبت‌های لازم را برای درامان ماندن از آسیب‌های احتمالی گرمای شدید، انجام دهند.

کره جنوبی

گرم‌ترین ماه‌های سال در کره‌ی جنوبی بین ماه‌های جولای تا آگوست است و در ایام، سفر به این کشور، توصیه نمی‌شود

استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ و ضد آفتاب قوی، گذاشتن کلاه یا استفاده از نقاب، خروج از خانه در مواقع ضروری، مصرف زیاد آب، استفاده از خوراکی‌های خنک و تازه، مصرف سبزیجات و پوشیدن لباس‌های مناسب و خنک از جمله راهکاریهایی است که می‌تواند تا حدی از شدت گرما و تابش بی‌وقفه و بی‌امان خورشید در ماه‌های گرم سال، در امان ماند. اما فصل بهار بویژه از ماه آپریل تا ژوئن (فروردین و اردیبهشت)، بهترین زمان برای اقامت و حضور در کشور کره‌ی جنوبی است و می‌توان از آب‌وهوایی دلپذیر و مطبوع لذت برد. البته ماه سپتامبر (مهر تا آبان) نیز که هوا در حال خنک شدن است، می‌تواند یکی از زمان‌های مناسب برای مسافرت به کره‌ی جنوبی باشد.

تلفن همراه

کره جنوبی

ممکن است با ورود به خاک کشورهای دیگر، تلفن همراهی که در داخل سرزمین خود استفاده می‌شود، قابل استفاده نباشد و نتوان از آن استفاده کرد. کره‌ی جنوبی نیز همانند دیگر کشورهای جهان برای راحتی و تسهیل در برقرار ارتباط توریست‌ها و گردشگرانی که به کشور آن‌ها سفر می‌کنند، راه حلی ساده و تقریبا کم‌هزینه را ارائه داده است؛ به عنوان مثال سیم‌کارت‌های مختلف را در اختیار فروشگاه‌های مخصوص فروش این کالاها قرار داده تا متقاضیان بتوانند به آسانی آن را تهیه و استفاده کنند.

کره جنوبی

کره جنوبی

سیم‌کارت EG و Wi-Fi egg دو محصول مشهور و پرطرفدار ارائه شده در کشور کره‌ی جنوبی است که می‌توان با پرداخت به ترتیب مبلغی حدود ۳ هزار وون (هر ۱۰۰۰ وون کره‌ی جنوبی تقریبا معادل ۲۹ هزار ریال ایران است) و ۵ هزار وون کره‌ی جنوبی، آن‌ها را تهیه کرد. سیم‌کارت EG را می‌توان به مدت محدود و در طی ۶۰ روز استفاده کرد درحالی که از Wi-Fi egg می‌توان به مدت نامحدود استفاده کرد. روی هم رفته برای برقراری تماس و استفاده از امکانات اینترنتی می‌توان از این سیم‌کارت‌ها و دیگر انواع آن که در کشور کره‌ی جنوبی در اختیار فروشگاه‌ها قرار دارد، استفاده کرد.

مطالب مرتبط:

منبع tripzilla

دیدگاه