فرودگاه بین المللی باتومی؛ گرجستان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
فرودگاه بین المللی باتومی؛ گرجستان

کشور گرجستان یا به تعبیری بالکن اروپا، آمیزه‌ای از بهترین تجربه‌‌های گردشگری است و در این میان، شهر باتومی به‌دلیل برخورداری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی «لاس وگاس کوچک دریای سیاه» لقب گرفته است و گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. در ادامه برای آشنایی با فرودگاه بین‌المللی باتومی همراه کجارو باشید.

باتومی شهری بندری در کرانه دریای سیاه است و اغلب مراودات تجاری و مسافری گرجستان با اروپا و سایر نقاط جهان از طریق آن انجام می‌گیرد. طی سال‌های گذشته با تمهیدات اعمال شده از قبیل لغو روادید برای گردشگران ایرانی صنعت گردشگری این کشور نیز روند رو به رشدی داشته و فرودگاه بین‌المللی باتومی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تردد گردشگران خارجی به شمار می‌رود.



بیشتر بخوانید:

فرودگاه باتومی

مشخصات

نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)

کد یاتا: BUS

کد ایکائو: UGSB

ارتفاع از سطح دریا: ۳۲ متر

فاصله هوایی تا تهران: ۱۳۹۸ کیلومتر معادل با ۸۰ دقیقه پرواز

معرفی فرودگاه

فرودگاه باتومی

فرودگاه بین‌المللی باتومی یکی از سه فرودگاه اصلی کشور گرجستان است. پایانه جدید فرودگاه از سال ۲۰۰۷ میلادی آغاز به کار کرده و گنجایش پذیرش ۶۰۰,۰۰۰ نفر مسافر در سال را دارد. البته با توجه به رشد صنعت گردشگری در گرجستان طبق اعلام شرکت فرودگاه‌های گرجستان، آمار تردد مسافران در سال گذشته در حدود ۵۱ درصد رشد داشته است.

فرودگاه باتومی

همچنین این فرودگاه به‌دلیل برخورداری از استانداردهای روز توسط سازمان ملی هوانوردی آمریکا به تایید رسیده است.

موقعیت جغرافیایی و راه‌های دسترسی

فرودگاه بین‌المللی باتومی در ۲ کیلومتری جنوب باتومی و بیست کیلومتری شمال شرقی شهر هوپا در استان آرتوین (Artvin) ترکیه قرار دارد.

اتوبوس

فرودگاه باتومی

ایستگاه اتوبوس ویژه فرودگاه – شماره ۱۰ - در مقابل پایانه مستقر بوده و در مدت ۲۰ دقیقه مسافران را به مرکز شهر و برعکس انتقال جابه‌جا می‌کند.

تاکسی

فرودگاه باتومی

تاکسی‌های فرودگاه در مقابل پایانه قرار دارند و در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مسافران را به مرکز شهر انتقال می‌دهند.

اطلاعات پرواز

فرودگاه باتومی

هواپیمایی آتا: فرودگاه امام

مطالب مرتبط:

دیدگاه