هنگ کنگ کجا غذا بخوریم؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا پنجشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
هنگ کنگ کجا غذا بخوریم؟

هنگ کنگ یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان است که سالانه گردشگران بسیاری به آنجا سفر می‌کنند و از اینرو، تنوع غذایی و رستوران‌ها نیز در این شهر بسیار متنوع است. برای آشنایی با بهترین رستوران‌ّای هنگ کنگ در ادامه همراه کجارو باشید.

تنوع غذایی و نیز رستوران‌ها در هنگ کنگ بسیار فراوان است و هر نوع غذایی از کلاسیک تا ایتالیایی در دسترس عموم قرار دارد؛ ولی همانند سایر نقاط جهان در هنگ کنگ نیز برخی رستوران‌ها به لحاظ کیفیت، طعم و پذیرایی از بقیه متمایز هستند و همین مساله باعث شهرت آن‌ها شده است.

آن لات تن (On Lot 10)

رستورانهای هنگ کنگ

این رستوران کوچک و ساده در دو طبقه بهترین رستوران فرانسوی هنگ کنگ به شمار می‌رود. کلیه مواد اولیه رستوران برای حفظ تازگی به صورت روزانه تهیه می‌شود. همچنین، برخی غذاها مانند مرغ کبابی همیشه در منو حاضر است و متناسب با سبزیجات تازه فصل طبخ و سرو می‌شود.

ساعت کاری: دوشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸:۳۰ و روزهای شنبه از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۲

اباو اند بیاند (Above & Beyond)

رستورانهای هنگ کنگ

این رستوران علاوه بر غذاهای لذیذ دستپخت سرآشپزهای مشهور دارای منظره بی‌نظیری از بندرگاه ویکتوریا است. منوی غذاهای رستوران بر پایه غذاهای کلاسیک کانتونی مانند تخم مرغ دودی، مرغ تکه تکه و ... است.

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۲۳

ایلند تانگ (Island Tang)

رستورانهای هنگ کنگ

اگرچه این رستوران نسبت به چاینا کلاب در سطح پایین‌تری قرار دارد، ولی به لحاظ کیفیت غذاها بسیار بهتر از آن است و یکی از بهترین رستوران‌‌های چینی هنگ کنگ به لحاظ چیدمان داخلی و کیفیت غذا است.

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۴:۳۰ از ۱۲ تا ۱۴:۳۰ و ۱۸ تا ۲۲:۳۰

چیرمن (The Chairman)

رستورانهای هنگ کنگ

این رستوران در ناحیه مرکزی هنگ کنگ قرار دارد و با وجود چیدمانی ساده منوی آن سرشار از غذاهایی خوشمزه تهیه شده از مواد اولیه مرغوب و با طعم غذاهای خانگی است.

ساعت کاری: همه روزه از ۱۲ ظهر تا ۱۵ بعد از ظهر و ۱۸ تا ۲۳

آشپزخانه تیم (Tim's Kitchen)

رستورانهای هنگ کنگ

این آشپزخانه فراتر از چیدمان ساده داخل آن است و یکی از بهترین عرضه‌کنندگان غذاهای کانتونی مانند آشیانه پرنده، خیار دریایی و .... است.

ساعت کاری: همه روزه بجز روزهای یکشنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۵ بعد از ظهر و ۱۸:۳۰ تا ۲۳

گلد (Gold)

رستورانهای هنگ کنگ

این رستوران علاوه بر نامی زیبا دارای منویی مملو از غذاهای بی‌نظیر از جمله غذاهای دریایی است که توسط سرآشپزی معروف و با استفاده از مواد اولیه ارگانیک تهیه می‌شوند.

ساعت کاری: روزهای دوشنبه تا پنج شنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۴:۳۰ و ۱۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰، روزهای جمعه و شنبه ۱۲ ظهر تا ۱۴:۳۰ و ۱۸:۳۰ تا ۲۳

اوتو مزو (Otto e Mezze)

رستورانهای هنگ کنگ

این رستوران ایتالیایی از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را در هنگ کنگ آغاز کرده است؛ این رستوران علاوه بر چیدمانی زیبا انواع غذاهای مدرن ایتالیایی راوولی پنیر و ... سرو می‌شوند.

ساعت کاری: همه روزه بجز روزهای یکشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۴:۳۰ و ۱۸:۳۰ تا ۲۲:۳۰

آشپرخانه سلبریتی (Celebrity Cuisine)

رستورانهای هنگ کنگ

این رستوران ۴۰ نفره در هتل بوتیکی کوچک قرار دارد و وجه تسمیه نام آن به دلیل طبخ غذا توسط سرآشپز رستوران برای افراد مشهور است. غذاهای این رستوران بسیار لذیذ و باکیفیت بوده و به سبک غذاهای خانگی تهیه می‌شوند.

ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۵ بعد از ظهر و ۱۸ تا ۲۲:۳۰

فوک لم مون (Fook Lam Moon)

رستورانهای هنگ کنگ

در این رستوران غذاهای سنتی کانتونی تهیه و سرو می‌شوند و در هنگ کنگ از شهرت بالایی برخوردار است.

ساعت کاری: ۱۱:۳۰ قبل از ظهر تا ۱۵ بعد از ظهر و ۱۸ تا ۲۳

سوشی کو (Sushi Kuu)

رستورانهای هنگ کنگ

این رستوران ژاپنی دارای محیطی آرام و دنج و کلیه غذاهای آن توسط سرآشپزی تهیه می‌شود که دارای ظاهری متفاوت – شبیه یک سامورایی – است.

ساعت کاری: همه روزه از ۱۲ ظهر تا ۱۵ بعد از ظهر و ۱۸:۳۰ تا ۲۳

مطالب مرتبط:

منبع theguardian

دیدگاه