سفر به پاریس؛ ۲۲ روش برای کاهش هزینه ها (قسمت اول)

رضا  حبیب زاده
رضا حبیب زاده چهار شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
سفر به پاریس؛ ۲۲ روش برای کاهش هزینه ها (قسمت اول)

پاریس به خاطر جاذبه‌های خاص خودش موردعلاقه خیلی‌هاست. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ی بازدید از این جاذبه‌ها، مطالعه‌ی این ۲۲ روش را از دست ندهید. در ادامه با کجارو همراه باشید.

پاریس شهری است که اکثر مردم مجذوبش هستند که به خاطر معماری تاریخی آن، موسیقی فوق‌العاده، غذای خوشمزه، لباس‌های زیبای بومی و خیابان‌های سنگ‌فرش است که شب‌هنگام در زیر چراغ‌های خیابان می‌درخشند.

ولی از طرفی پاریس هم مجذوب کیف پول مردم است! با وجود رستوران‌ها، کافه‌ها و جاذبه‌های فراوانی که دارد، اگر حواستان جمع نباشد پولتان به سرعت خرج می‌شود. البته خوشبختانه قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد و راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید در عین لذت بردن از پاریس نگران خالی شدن حساب بانکی خود نباشید. در اینجا ۲۲ روش برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفرتان به این شهر زیبا ارائه می‌دهیم.

۱- از موزه لوور رایگان بازدید کنید

ورود به موزه معروف لوور اولین یکشنبه هر ماه از ماه اکتبر تا مارس به‌صورت رایگان است. به‌علاوه، برای آسوده شدن از صف‌های طولانی بلیط، از ورودی کاروسل دو لوور (Carrousel du Louvre) وارد شوید که مستقیما به باجه فروش بلیط می‌خورد. همچنین با داشتن کارت عبور موزه پاریس (Paris Museum Pass) می‌توانید بدون معطلی در صف وارد شوید.

موزه لوور

۲- در هزینه بلیط موزه اورسی (Musée d’Orsay) صرفه‌جویی کنید

بعد از ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر قیمت بلیط‌ها تنها ۸/۵۰ یورو (۳۰,۰۰۰ تومان) می‌شود (غیر از سه‌شنبه‌ها که بعد از ۶ بعد از ظهر تا ۹:۴۵ شب قیمت‌ها کاهش می‌یابد). اولین یکشنبه هر ماه نیز رایگان است. قیمت بلیط در حالت عادی برابر ۱۱ یورو (۳۸,۰۰۰ تومان) است.

موزه اورسی پاریس

۳- یک کارت عبور موزه پاریس تهیه کنید

پاریس یکی از بهترین مکان‌ها برای استفاده از کارت‌های گردشگری است. واقعا موزه‌ها و جاذبه‌های زیادی برای بازدید در پاریس وجود دارند ولی درمجموع قیمت بلیط آن‌ها واقعا مبلغ زیادی می‌شود. از این جهت کارت عبور موزه بسیار مفید خواهد بود. این کارت ورود به ۶۰ موزه و اثر تاریخی پیرامون شهر را رایگان می‌کند یا قیمت بلیط آن‌ها را کاهش می‌دهد و از صف‌های طولانی بلیط نیز آسوده می‌شوید. قیمت آن‌ها به این صورت است: ۴۲ یورو (۱۵۰,۰۰۰ تومان) (دو روزه)؛ ۵۶ یورو (۲۰۰,۰۰۰ تومان) (چهار روزه)؛ ۶۹ یورو (۲۴۰,۰۰۰ تومان) (۶ روزه). بعد از بازید از چند جاذبه گردشگری مبلغ پرداختی را جبران می‌کند.

کارت عبور موزه

۴- اولین یکشنبه ماه اکثر موزه‌ها رایگان است

اگر احیانا اولین یکشنبه ماه را در پاریس بودید، اکثر موزه‌های بزرگ پاریس را می‌توانید رایگان بازدید کنید. تنها عیبی که دارد، شلوغی زیاد است.

صف موزه لوور

۵- از فرودگاه شارل دو گل (Charles de Gaulle) به شهر، از حمل و نقل عمومی استفاده کنید

استفاده از حمل و نقل عمومی در این شهر باعث کم شدن هزینه‌ها می‌شود. برای این کار شما دو گزینه دارید:

  • از «PER B» (قطار محلی) استفاده کنید: هزینه این مورد ۹/۵۰ یورو (۳۳,۰۰۰ تومان) بوده و بسته به مقصدتان و اینکه از قطار سریع‌السیر استفاده کنید، ۲۵ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. وقتی که به شهر رسیدید می‌توانید با استفاده از مترو به مقصد خود عزیمت کنید.
  • سوار اتوبوس شوید: برای اتوبوس «رویسی باس» (RoissyBus) به‌ازای هر نفر ۱۰ یورو (۳۵,۰۰۰ تومان) می‌پردازید و ۴۵ تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

    فرودگاه شارل دو گل

۶- سوار تاکسی نشوید

خط مترو پاریس بسیار وسیع است و با آن می‌توانید به هر نقطه شهر بروید. پول خود را صرف تاکسی‌ها که قیمت بالایی هم دارند، نکنید.

تاکسی پاریس

۷- پک ۱۰ تایی بلیط مترو/ اتوبوس بخرید

قیمت هر بلیط مترو و اتوبوس ۱/۷۰ یورو (۶,۰۰۰ تومان) است. می‌توانید یک «کارنه» (carnet) بخرید که یک پک ۱۰ تایی بلیط است و قیمت آن ۱۳/۷۰ یورو (۵۰,۰۰۰ تومان) است. با این کار ۳/۳۰ یورو (۱۲,۰۰۰ تومان) کمتر پول می‌پردازید. مبلغ زیادی نیست ولی بهتر از هیچ چیز است.

بلیت مترو اتوبوس

۸- ولیب (Vélib) بگیرید

در پاریس بیش از ۲۰,۰۰۰ دوچرخه در ۱۸۰۰ ایستگاه دوچرخه برای استفاده شهروندان وجود دارد که سراسر شهر را پوشش می‌دهد. با پرداخت ۱/۷۰ یورو (۶,۰۰۰ تومان) برای یک روز یا ۸ یورو (۲۸,۰۰۰ تومان) برای یک هفته می‌توانید عضو این برنامه شوید.

دوچرخه پاریس

۹- در مهمان‌خانه‌ها اقامت کنید

مهمان‌خانه‌ها برای آن‌هایی که می‌خواهند سفر کم‌هزینه داشته باشند، اقامتگاه مناسبی است. قیمت خوابگاه‌ها در پاریس از ۱۵ یورو (۵۲,۰۰۰ تومان) شروع شده و اتاق‌های خصوصی در مهمان‌خانه‌ها حدودا از ۵۰ یورو (۱۸۰,۰۰۰ تومان) آغاز می‌شوند.

مهمانخانه

۱۰- نوشیدنی‌ها را از مهمان‌خانه تهیه کنید

حتی اگر تمایل ندارید که در مهمان‌خانه‌ها اقامت کنید، در کافه‌های آن‌ها نوشیدنی میل کنید. با قیمت‌های پایین در حدود ۲ یورو (۷,۰۰۰ تومان) برای نوشیدنی می‌توانید لحظات خوشی را در آنجا سپری کنید.

مهمانخانه

۱۱- کوچ سرف (Couchsurf) کنید

هیچ چیز ارزان‌تر از جای خواب رایگان نیست. با این کار ارتباطتان با بومی‌هایی برقرار می‌شود که نه‌تنها مکان خواب مجانی برای شما مهیا می‌کنند، بلکه یک راهنمای تور بومی که بهترین مکان‌های دیدنی را به شما معرفی می‌کند، نیز هست.

کوچسرف

در ادامه ویدیوی زیبایی از این شهر را مشاهده کنید

دانلود ویدیو

نظرتان را در مورد این ترفندها با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع Nomadic Matt

دیدگاه