هویا باچو: جنگل تسخیر شده در رومانی (قسمت اول)

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
هویا باچو: جنگل تسخیر شده در رومانی (قسمت اول)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از تسخیر شده‌ترین جنگل‌های جهان در سرزمین و زادگاه «کنت دراکولا» واقع شده است. با کجارو همراه باشید.

رومانی کشوری است که از سویی با زیبایی طبیعتش و از سوی دیگر با ترانسیلوانیا و کنت دراکولا در خاطره‌ها جاودانه شده است و بی‌شک جنگل مخوف «هویا» هم بخشی از این جذابیت است.

قلعه برن

این جنگل هم همچون «جنگل آئوکی‌گاهارا» در کشور ژاپن به واسطه‌ی مسائلی عجیب و ترسناک به شهرت رسیده است. با این تفاوت که انسان‌های بسیاری برای خاتمه دادن به زندگی‌شان رهسپار جنگل خودکشی ژاپن می‌شوند، اما مردم برای گشت و گذار وارد جنگل هویا شده، اما وحشت‌زده و آسیب دیده از آن خارج شده یا هرگز باز نمی‌گردند. و البته در این مورد خاص، ظاهرا رد پای آدم فضایی‌ها هم قابل مشاهده است.

جنگل آئوکیگاهارا

به همین مناسبت این بار در دنیای گردشگری وحشت، به مرور داستان این جنگل معروف خواهیم پرداخت.

جنگل هویا در رومانی را باید مکانی ترسناک، تسخیر شده و مرموز دانست، چرا که برطبق باور بسیاری، این جنگل دروازه‌ای به سوی جهان دیگریست

«هویا باچو» (Hoia-Baciu) که به نوعی تسخیر شده‌ترین جنگل جهان است، وسعت سبزی است در نزدیکی «کلوژ ناپوکا» (Cluj- Napoca) و درست در نزدیکی محوطه روباز «موزه‌ی ترانسیلوانیا» (Ethnographic Museum of Transylvania) در کشور رومانی و در مساحتی به وسعت بیش از ۲۵۰ هکتار گسترده شده است. جنگلی عجیب که به واسطه اتفاقات مرموزی که اغلب در آن رخ می‌دهند، به عنوان مثلث برمودای این کشور شناخته می‌شود.

برطبق گزارشات موجود، جنگل هویا معدنی از اتفاقات ماورایی و غیر قابل توضیح است. اتفاقاتی همچون مشاهده‌ی ارواح، تجسم‌های غیر معمول، مشاهده‌ی چهره‌هایی مرموز در تصاویر به ثبت رسیده در این جنگل، در حالی که به سختی قابل رؤیت هستند و البته مشاهده‌ی بشقاب پرنده‌ها که از جمله دلایل اولیه‌ی شهرت این جنگل به حساب می‌آیند.

جنگل تسخیر شده هویا در رومانی

بازدیدکنندگان حین گشت و گذار در این جنگل اغلب از احساس نگرانی شدید و حس تحت نظر بودن شکایت دارند. به علاوه وضع زیست بوم گیاهی این منطقه نیز به شدت عجیب و غیرقابل توضیح است، به طوری که شاهد داستان‌های عجیبی هستیم که در مورد تغییر شکل، وضعیت عجیب کنده‌ یا شاخه‌های درختان بر سر زبان‌ها است.

جنگل هویا

وضعیت عجیب جنگل هویا

در بسیاری از موارد ورود به این جنگل با آسیب‌های جسمانی همراه است که منشأ ناشناخته دارند

در دنیای پدیده‌های ماورایی و گردشگری وحشت، این جنگل بعد از آن معروف شد که یک چوپان به همراه دویست گوسفند در این منطقه ناپدید شدند. اغلب مردمان ساکن نواحی حاشیه‌ای جنگل از ورود به آن واهمه دارند، به خصوص به خاطر داستان‌ها و افسانه‌های متعددی که حول وضعیت عجیب این جنگل سینه به سینه نقل می‌شوند.

آنها باور دارند اگر به بازدید این مکان بروند، دیگر هرگز به خانه‌ی خود باز نخواهند گشت. بسیاری از افرادی که شجاعانه ترس را کنار گذارده و قدم به میان درختان انبوه این جنگل گذاشتد، اغلب از آسیب‌های فیزیکی و دردهای جسمانی شکایت داشتند. مسائلی همچون خارش، سردرد، سرگیجه، تهوع، سوختگی، احساس شدید ترس و نگرانی و دیگر احساسات عجیب و غیر قابل درک از جمله‌ی این تجربیات مشترک است.

جنگل هویا

اما شهرت اصلی این جنگل به اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰ باز می‌گردد، هنگامی که یک پرفسور زیست شناس به نام «الکساندرو سیفت»، تصاویر متعدد و جالب توجهی از اجسام دیسک مانندی را به ثبت رساند که برفراز این جنگل در هوا شناور بودند. نکته‌ی عجیب این ماجرا این است که مجموعه تصاویر گرفته شده از تمامی رویدادهای عجیب این جنگل تنها چند روز بعد از مرگ او، ناپدید شدند.

بشقاب پرنده برفراز جنگل هویا در رومانی

در اول آگوست سال ۱۹۶۸، یک تکنسین ارتش به نام «امیل بارنئا» نیز تصویری مشهور از یک بشقاب پرنده را بر فراز این جنگل به ثبت رساند. در طول دهه‌ی ۱۹۷۰، این منطقه به عنوان مکانی برای مشاهده‌ی یوفوها و البته نورهای عجیب و غیرقابل توضیح معروف شده بود.

بشقاب پرنده برفراز جنگل هویا در رومانی

مسائل عجیب این جنگل ظاهرا زمان و مکان نمی‌شناسد، مردمی که امروزه وارد جنگل هویا می‌شوند نیز دچار خارش‌های غیر منطقی شده یا نسبت به نور حساسیت پیدا کرده و بیمار می‌شوند. به علاوه دستگاه‌های الکترونیکی در هنگام ورود به این منطقه دچار اختلال شده و از کار می‌افتند. بعضی از محققان عالم پدیده‌های ماورایی، این مسئله را به حضور قدرتمند نیروهای ماورالطبیعه نسبت می‌دهند.

وضعیت عجیب جنگل هویا

این جنگل شهرت بسیاری در مورد پدیده‌هایی از این دست و فعالیت‌های مرموز و وحشتاک دارد و مردم اغلب شاهد اتفاقات عجیبی در محدوده‌ی جنگل بوده‌اند. عمده‌ی این رویدادها شامل ظاهر شدن ناگهانی اجسام کروی نورانی بوده، همچنین بسیاری از شنیدن زمزمه‌های عجیبی صحبت می‌کنند که سکوت سنگین حاکم بر محیط را می‌شکند و گه‌گاه به خنده و گاهی نیز به تجسم ارواح منتهی می‌شود. به علاوه موارد متعددی از خراشیدگی نیز گزارش شده و همه‌ی این اتفاقات عجیب نیز اغلب بدون توضیحی منطقی روی داده‌اند.

جنگل تسخیر شده هویا

بعضی از مردم باور دارند که هویا دروازه‌ای است رو به سوی جهان و بُعدی دیگر، سیطره‌ی تاریکی که گاه با نمایش نورهای عجیب، گاهی با نجوای باد و زمانی با ناپدید شدن افراد قدرت خود را به رخ می‌کشد. داستان‌های متعددی در این منطقه نقل می‌شوند که از ناپدید شدن افراد حکایت دارند و گاهی گفته شده که فرد بعد از ورود به جنگل زمان را گم کرده، بی آنکه بداند در آن زمان به خصوص، مشغول انجام چه کاری بوده است. به عنوان مثال داستانی در مورد یک دختربچه‌ی پنج ساله وجود دارد که حین قدم زدن در جنگل گم شده است. اما ۵ سال بعد این دختر بچه در همین جنگل پیدا شد در حالی که لباس‌های قدیمیش را به تن داشت و نمی‌دانست که در طول این مدت چه اتفاقی برایش افتاده است.

جنگل تسخیر شده هویا در رومانی

دیگر مسائل پیرامون هویا حول محور پدیده‌های ماورایی می‌چرخد که در طول ۵۰ ساله گذشته در این جنگل مورد بررسی قرار گرفته و حتی شماری از آنها ثبت و ضبط شده‌اند. بسیاری معتقدند هویا توسط ارواح دهقانانی تسخیر شده که در آنجا به قتل رسیده‌اند. باور بر این است است که ارواح  این افراد زجر کشیده در جنگل به دام افتاده و تمامی این رویدادهای عجیب حاصل این اسارت است و آنها خشم‌شان را این گونه و در قالب این مسائل عجیب بروز می‌دهند.

جنگل هویا

 این ارواح خشمگین بارها توسط مسافران وحشت‌زده مشاهده شده‌اند. در یک مورد دو نفر از این افراد از چشمان سبز عمیق و مهی تیره و سنگین صحبت کرده‌اند که ناگهان پیش روی‌شان ظاهر شده است. بسیاری دیگر نیز گزارش داده‌اند که گویی کسی در تمام طول مدتی که در کناره جنگل حرکت می‌کردند، آنها را تحت نظر داشته است.

جنگل هویا، رومانی

در بخش بعدی این مطلب هم همراه ما باشید تا  دیگر داستان‌های ترسناک این جنگل عجیب و مرموز را مورد بررسی قرار دهیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه