راهنمای سفر به نیژنی نووگورود

نیژنی نووگورود، پنجمین شهر بزرگ روسیه، یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 بوده است. راهنمای سفر به نیژنی نووگورود اطلاعات لازم برای سفر به این شهر را در اختیارتان می‌گذارد.

با نیژنی نووگورود بیشتر آشنا شوید:

معرفی نیژنی نووگورود

اطلاعات ضروری نیژنی نووگورود

آب‌ و‌ هوای نیژنی نووگورود

بهترین زمان سفر به نیژنی نووگورود

هزینه‌ های سفر به نیژنی نووگورود

جاهای دیدنی نیژنی نووگورود

رژیم غذایی در نیژنی نووگورود

معرفی نیژنی نووگورود

دیدنی های نیژنی نووگورود

نیژنی نووگورود، پنجمین شهر بزرگ روسیه که گاهی آن را سومین پایتخت روسیه هم می‌نامند، معمولا توسط بیشتر گردشگران نادیده گرفته می‌شود با وجود اینکه دیدنی‌های جذاب و موقعیت جغرافیایی خوبی دارد. کرملین نیژنی نووگورود روی تپه‌ای مشرف به شهر و محل تلاقی دو رود بزرگ ولگا و اوکا باعث شده که این شهر، دیدنی های جذابی داشته باشد.

علاوه بر چشم‌اندازهای زیبا از رودخانه و تماشای زیبایی‌های شهر از تله کابین، نیژنی نووگورود چندین موزه‌ عالی هم دارد که هر کدام از آنها گوشه‌ای از فرهنگ، هنر و تاریخ این شهر را به نمایش می‌گذارند. بندر این شهر، امکان سفر در رودخانه و سر زدن به شهرهای اطراف را فراهم کرده است.

نیژنی نووگورود یکی از شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ بوده است. این شهر از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۹۰، به افتخار ماکسیم گورکی، نویسنده‌ مشهور، شهر گورکی نام داشت. بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی، این شهر نام قدیمی خود را باز یافت.

اگر برای سفر به نیژنی نووگورود برنامه‌ریزی می‌کنید، این راهنمای سفر به شما کمک می‌کند که اطلاعات کلی و ضروری برای سفر را به دست آورید.

اطلاعات ضروری نیژنی نووگورود

اختلاف ساعت با تهران

نیژنی نووگورود در منطقه‌ زمانی  UTC/GMT +3قرار دارد و یک‌ونیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

روسی

واحد پول

روبل

نوع برق شهری

برق شهری در روسیه ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز و دوشاخه‌ها و پریزها از نوع C و F است که در ادامه، تصویر آن را مشاهده می‌کنید.

پریز برق ترکیه

پریز نوع c

عکس‌ها از وب‌سایت netio-products.com

کد کشور

شماره‌های اضطراری

پلیس ۱۰۲

آمبولانس ۱۰۳

اورژانس عمومی ۱۱۲

آب‌ و‌ هوای نیژنی نووگورود

نمایی از نیژنی نووگورود

عکس از unsplash (عکاس: Pavel Neznanov)

آب و هوای نیژنی نووگورود به‌طور کلی سرد و معتدل است. میزان بارش باران در این شهر بسیار قابل توجه است و حتی در خشک‌ترین ماه‌های سال، بارندگی وجود دارد. میانگین دمای هوا در این شهر ۴/۱ درجه و میانگین بارش باران ۶۰۵ میلیمتر است.

بهترین زمان سفر به نیژنی نووگورود

بهار در نیژنی نووگورود

عکس از unsplash (عکاس: Matvey Yelkin)

برای اینکه از سفر خود نهایت لذت را ببرید، یکی از مهم‌ترین نکات، انتخاب زمان مناسب برای سفر است. 

برای دوری از شلوغی جمعیت گردشگران

بهترین زمان برای سفر به این شهر اگر می‌خواهید با خیل جمعیت گردشگران مواجه نشوید، ماه جولای است. ماه ژوئن شلوغ‌ترین فصل سال و ماه جولای خلوت‌ترین فصل سال برای سفر به این شهر است.

برای سفری ارزان

اگر می‌خواهید سفرتان ارزان تمام بشود باید در خلوت‌ترین فصل سال یعنی جولای سفر کنید.

آب و هوا

اگر آب و هوا در انتخاب زمان سفر برایتان اهمیت دارد، باید بدانید که ماه جولای آفتابی‌ترین و البته گرم‌ترین فصل سال برای سفر به نیژنی نووگورود است.

هزینه‌ های سفر به نیژنی نووگورود

سفر ارزان: کمتر از ۱۵۰۰ روبل

Smile Hostel نیژنی نووگورود

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ی اقامت در خوابگاه هاستل از ۷۰۰ تا ۸۰۰ روبل

غذای کافه یا غرفه‌ها و دکه‌های خیابانی: ۲۰۰ تا ۵۰۰ روبل

سفر با اتوبوس و مترو از ۱۵ تا ۵۰ روبل

سفر میان‌رده از ۱۵۰۰ تا ۴ هزار روبل

Vesna Hotel نیژنی نووگورود

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌‌ اقامت در اتاق دو تخته در هتل میان‌رده از ۲ هزار تا ۳ هزار روبل

هر وعده غذا بین ۵۰۰ تا هزار روبل

ورودی موزه از ۱۰۰ تا ۴۰۰ روبل

کرایه تاکسی در مرکز هر از ۲۰۰ تا ۳۰۰ روبل

سفر لوکس بیش از  ۴ هزار روبل

Sheraton Nizhny Novgorod Kremlin

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

اتاق دو تخته در نمونه لوکس از میان انواع هتل های نیژنی نووگورود از ۵ هزار روبل

غذای کامل همراه با نوشیدنی از ۲ هزار روبل

بلیط باله از ۳۵۰۰ روبل

بلیط قطار فرست کلاس بین شهری ۷۳۰۰ روبل

جاهای دیدنی در نیژنی نووگورود

شهر نیژنی نووگورود یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در روسیه‌ اروپایی است. این شهر را غالبا به‌عنوان پایتخت سوم روسیه در نظر می‌گیرند؛ شهری که روزبه‌روز بیشتر از گذشته به‌عنوان مقصد گردشگری مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار می‌گیرد. چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، موزه‌ها و آثار تاریخی متعدد از دلایلی است که موجب جلب توجه گردشگران به این شهر می‌شود.

در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی نیژنی نووگورود را معرفی می‌کنیم که در طول سفر می‌توانید برای بازدید از آنها وقت بگذارید.

کرملین

دیدنی های نیژنی نووگورود

کرملین نیژنی نووگورود روی تپه‌ای صخره‌ای قرار گرفته است؛ صخره‌ای که مشرف به محل تلاقی دو رود ولگا و اوکا قرار دارد. از این مجموعه‌ تاریخی، چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از اطراف را خواهید دید و اگر عاشق تماشای چشم‌اندازهای شهری و طبیعی هستید، در این شهر جایی بهتر از کرملین پیدا نمی‌کنید.

نیژنی نووگورود را غالبا به‌عنوان پایتخت سوم روسیه در نظر می‌گیرند

این بنا را یک معمار ایتالیایی طراحی کرده است. ۱۳ برج شگفت‌انگیز و دیوار ۱۲ متری دارد که قدمت آنها به سال ۱۵۰۰ برمی‌گردد. در سال ۱۶۱۲، قهرمانان تاریخ روسیه یعنی کوزما مینین و دیمیتری پوزارسکی در شرایطی بسیار سخت در همین منطقه در مقابل حمله‌ لهستانی‌ها از شهر دفاع کردند. این لحظه، به رویدادی افسانه‌ای در تاریخ روسیه تبدیل شده است و تندیس‌هایی به‌عنوان یادبود این دو نفر در مسکو ساخته شده است.

کرملین، مرکز تاریخی شهر است. در این مجموعه، یک موزه‌ هنری و یک کلیسای جامع دیدنی وجود دارد. همچنین یک بنای یادبود به احترام رزمندگان جنگ جهانی دوم ساخته شده است. 

تله کابین نیژنی نووگورود

دیدنی های نیژنی نووگورود

ساخت این تله کابین در سال ۲۰۱۲، به پایان رسید. این تله کابین از زمان افتتاحش به سرعت به یکی از فعالیت‌های تفریحی محبوب بین اهالی شهر و گردشگران تبدیل شده است. این سفر جذاب و لذت بخش، فرصتی عالی برای گردشگران فراهم می‌کند که چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی از طبیعت فوق‌العاده‌ شهر را ببینند و از بالا مناظر شهری را تماشا کنند. این تله کابین علاوه بر یک سفر تفریحی جذاب، وسیله‌ای برای حمل و نقل است. اگر می‌خواهید زیباترین چشم‌اندازهای ممکن را تماشا کنید، غروب آفتاب را انتخاب کنید و از دیدن مناظر زیبای رود و نواحی اطراف آن، زیر نور طلایی آفتاب غروب، لذت ببرید.

خانه و موزه ماکسیم گورکی

دیدنی های نیژنی نووگورود

در دوران شوروی، شهر نیژنی نووگورود، محل تولد نویسنده‌ مشهور روسی یعنی ماکسیم گورکی، به افتخار این قهرمان ملی، گورکی نامیده می‌شد. خانه‌ این نویسنده، امروزه به موزه ماکسیم گورکی تبدیل شده و تا جایی که ممکن است آن را با شکل و شمایل اولیه حفظ کرده‌اند. مسئولان موزه در این کار بسیار موفق بوده‌اند چون خانه درست شبیه خانه‌ای است که گویی یک نویسنده در آن زندگی می‌کند. فضای داخلی قدیمی خانه و وسایل اصیل و جذاب آن شما را به سفری در تاریخ و به دهه‌ ۱۹۰۰ می‌برد. برای اینکه با دنیای کودکی و حال و هوای این نویسنده آشنا شوید و اگر به تاریخ و ادبیات علاقه‌مندید فرصت بازدید از این موزه را از دست ندهید. کتابچه‌های معرفی و تورهای همراه با راهنما به زبان انگلیسی در این موزه ارائه می‌شود.

مرکز نمایشگاهی Nizhegorodskaya  

دیدنی های نیژنی نووگورود

مرکز نمایشگاهی Nizhegorodskaya که قبلا بازار بوده در سال ۱۹۹۱ بازسازی شد و امروزه یک محل برگزاری مدرن برای نمایشگاه‌های متعدد است. برای برگزاری رویدادهای بین‌المللی، نمایشگاه‌ها و نشست‌ها از این مکان استفاده می‌کنند.

در سال ۲۰۱۱ به مناسبت بیستمین سال بازگشایی این مجموعه، نمایشگاه‌های متعددی برگزار شد که افراد سرشناسی در آن شرکت کردن. از جمله اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا، ولادیمیر پوتین، میخائیل گورباچف و مارگارت تاچر. اینجا نه تنها یک مکان فرهنگی و تجاری شلوغ بلکه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر است. 

موزه‌ هنر ایالتی نیژگورودسکی (Nizhegorodsky State Art Museum)

موزه‌ی هنر ایالتی نیژگورودسکی

عکس از ویکی‌مدیا (عکاس: A.Savin)

موزه‌ هنر نیژگورودسکی در مجموعه‌ کرملین قرار دارد. ساختمانی که اکنون این موزه در آن مستقر شده، قبلا خانه‌ فرماندار شهر بود. نمایشگاه‌های این موزه بسیار متنوع و گسترده است و شامل آثار متنوعی از نمادهای مذهبی قرن بیستم گرفته تا آثار هنری هنرمندان مشهور قرن بیستم را شامل می‌شود. مجموعه‌ بزرگی از هنر و صنایع دستی نیز در بخشی از موزه برپا شده که صنایع دستی هنرمندان روسی در دوره‌های مختلف تاریخی را به نمایش می‌گذارد.

خیابان Bolshaya Pokrovskaya

خیابان بولشایا پوکرووسکایا نیژنی نووگورود

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Nick shul)

خیابان Bolshaya Pokrovskaya یکی از بهترین نقاط شهر برای آشنایی با حال و هوا و سبک زندگی مردم است. این خیابان عابرپیاده، درست در مرکز شهر قرار دارد؛ خیابانی زیبا  که پر از جنب‌وجوش و هیجان و جاذبه‌ها و فعالیت‌های تفریحی جذاب است. ساختمان‌های زیبا در گوشه و کنار آن دیده می‌شود و معماری زیبای نیژنی در آن به وضوح قابل مشاهده است. ویترین‌های جذاب مغازه‌ها و سوغاتی‌های زیبای بومی از دیگر دلایلی است که گردشگران را به این خیابان می‌کشاند. قدم زدن در این خیابان را می‌توانید با خوردن یک نوشیدنی لذیذ در کافه‌های جذاب و دنج آن کامل کنید. این خیابان، شب‌ها به خیابانی بسیار شلوغ و پرجنب‌وجوش تبدیل می‌شود و پاتوق جوان‌ها است.

پلکان Chkalov

دیدنی های نیژنی نووگورود

پلکان Chkalov، یکی از بهترین نقاط شهر برای تماشای اشعه‌های غروب آفتاب است. این قسمت از شهر در دوران شوروی ساخته شده و فقط مختص این شهر است. نام این پلکان را از روی فردی به نام Valery Chkalov نامگذاری کرده‌اند؛ خلبانی که در سال ۱۹۳۷ برای اولین بار از مسکو تا ونکوور از طریق قطب شمال پرواز کرد. یک یادبود برای این خلبان بالای پله‌ها نصب شده است. هزینه‌ ساخت این پلکان تقریبا ۸ میلیون روبل شده است که در زمان خود، هزینه‌ای بسیار سنگین بود. بیش از ۱۵۰۰ پله مرکز شهر را به کرانه‌ روخانه وصل می‌کنند. امروزه این منطقه مکانی محبوب برای قرارهای ملاقات و استراحت اهالی شهر است.

موزه‌ دولتی Rukavishnikov

موزه روکاویشنیکوف در نیژنی نووگورود

عکس از وب‌سایت advantour.com (عکاس: نامشخص)

خانواده‌ Rukavishnikovs یکی از خانواده‌های تاجر و ثروتمند شهر بودند که اصالتا به نواحی اطراف نیژنی نووگورود تعلق داشتند. موزه‌ دولتی Rukavishnikovs که به زیبایی بازسازی شده، خانه‌ سابق این خاندان است که به موزه‌ تاریخ روسیه تبدیل شده و بهترین موقعیت برای آشنایی با حال و هوای قدیم روسیه و تماشای سبک زندگی قشر ثروتمند در زمان‌های دور است.

فضای داخلی این خانه به زیبایی تزیین شده و نمای آن بسیار باشکوه و دیدنی است. اطراف موزه را فضای سبز احاطه کرده که محیطی بسیار آرام و دوست‌داشتنی دارد و بهترین موقعیت برای فرار از شلوغی مرکز شهر است. وسایل مجلل، اشیای قدیمی گران‌قیمت و درخشش طلاکاری‌ها، شما را به سفری جذاب به تاریخ روسیه و سبک زندگی ثروتمندان می‌برد؛ به دوران مهمانی‌های مجلل و لباس‌های فاخر.

موزه‌ ساخاروف (Sakharov)

موزه‌ ساخاروف نیژنی نووگورود

عکس از وب‌سایت ironcurtainproject.eu (عکاس: Floris Akkerman)

موزه‌ ساخاروف به دانشند مشهور روسی یعنی آندره ساخاروف اختصاص یافته است. ساخاروف، دانشمند هسته‌ای و فعال حقوق بشر است. پس از بمباران اتمی هیروشیما توسط آمریکا، هیاتی از طرف دولت روسیه موظف به مطالعه در این زمینه شدند. این تحقیقات با ابتکارات ساخاروف منجر به اختراع اولین بمب هیدروژنی در سال ۱۹۵۲ شد.

او زمانی که به امکان کاربرد و قدرت تخریب بمب‌های هیدروژنی پی برد به مخالفت برخاست و به یک مخالف تبدیل شد. این مخالفت تا آخر عمر با وی همراه بود. او به خاطر فعالیت‌هایش برنده جایزه صلح نوبل در سال ۱۹۷۵ شد.

ساخاروف در سال ۱۹۶۷ نامه‌ای سرگشاده به برژنف رهبر وقت شوروی نوشت و در آن به افزایش زندانیان سیاسی و نقض حقوق بشر اعتراض کرد. او به خاطر اعتراضات خود به شهر گورکی یا همان نیژنی نووگورود تبعید شد و پس از ۱۰ سال در ۲۱ دسامبر ۱۹۸۶ از زندان آزاد شد. آزادی وی را شخص گورباچف با تلفن به وی اعلام کرد.

این موزه دقیقا همان‌جایی است که این دانشمند در تبعید زندگی می‌کرد و تلفنی که با آن خبر آزادی خود را ریافت کرد، در بین آثار ارزشمند موزه دیده می‌شود.

مرکز ملی هنرهای معاصر (National Centre of Contemporary Art)

مرکز ملی هنرهای معاصر نیژنی نووگورود

عکس از وب‌سایت arthive.com (عکاس: نامشخص)

در محدوده‌ کرملین نیژنی، یکی از بهترین گالری‌های هنر مدرن روسیه یعنی مرکز ملی هنرهای معاصر قرار دارد. این مرکز هنری برتر، به‌طور مرتب نمایشگاه‌های فوق‌العاده‌ای از هنرمندان روسی و بین‌المللی برگزار می‌کند. نمایگاه‌های تعاملی متعددی دارد و یک کتابخانه‌ چند رسانه‌ای که بسیار جذاب و دیدنی است. پروژه‌هایی برای گسترش این مجموعه و افزودن تالار کنسرت و افزایش بخش نمایشگاهی، در حال اجرا است و قرار است یک رستوران هم به مجموعه اضافه شود. این بخش‌های اضافه، باعث می‌شود که این مجموعه‌ هنری و فرهنگی کامل‌تر شده و بیش از پیش مورد توجه اهالی شهر به‌عنوان یک مکان فرهنگی قرار بگیرد.

رژیم غذایی در نیژنی نووگورود

انواعی از غذاهای روسی

عکس از وب‌سایت cookly.me (عکاس: نامشخص)

نیژنی نووگورود یکی از بزرگترین شهرهای بخش اروپایی روسیه است و جمعیتی بیش از ۱/۲ میلیون نفر دارد. این شهر به‌عنوان یک مرکز تجاری، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی مشهور است و موقعیت جغرافیایی جالبی در تقاطع دو رود بزرگ دارد. همین ویژگی‌ها باعث شده که شهری منحصربه‌فرد باشد. 

یک استادیوم جدید در این شهر در یک مکان دیدنی و زیبا ساخته شده است درست در محل تلاقی دو رودخانه.

اگر برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی می‌کنید، حتما در مورد رژیم غذایی رایج در آن نیز کنجکاو شده‌اید. سایت فیفا برای اطلاع از رژیم غذایی این منطقه با اهالی آن گفت‌وگو کرده که نتیجه آن به این شرح است که در ادامه خواهید دید. با کمک این راهنما، می‌توانید غذای مناسبی برای خوردن پیدا کنید و فرصت امتحان کردن غذاهای محلی را از دست ندهید.

پریانیکی (Pryaniki) از گورودت

کلوچه‌های پریانیکی در روسیه

عکس از وب‌سایت homeinthefingerlakes.com (عکاس: نامشخص)

شهر کوچک و باستانی گورودت در ۵۰ کیلومتری از نیژنی نووگورود قرار دارد و به زودی تولد نهصد سالگی خود را جشن می‌گیرد. این شهر را به کوکی‌هایش می‌شناسند که پریانیکی نام دارد. در آغاز قرن نوزدهم، نوادگان قنادان قدیمی برای این محصول بومی این شهر، مدل‌های مختلفی تهیه می‌کردند و تعداد انواع این کوکی به سی مدل مختلف رسیده بود. بزرگترین نوع این کوکی حتی تا ۲۵ کیلوگرم هم وزن داشت.

طبق سنت‌های قدیمی، این کوکی‌ها را فقط به مهمان‌های خاص و محترم می‌دادند. ماده‌ اصلی تهیه‌ آنها عسل است ولی بعدها با مواد دیگری مثل شکر و شیره قند هم آن را تهیه می‌کردند. گاهی به خمیر این کوکی، کشمش هم اضافه می‌کنند. پریانیکی به مرور زمان در سراسر روسیه به شهرت رسیده است. به لطف نمایشگاه نیژنی نووگورود، این کوکی به سایر شهرها معرفی شد و یکی از محولات مهم تجاری بود. تهیه‌ این کوکی‌ها، هم به آشپزی مربوط است و هم نوعی هنر تزیینی است. برای تهیه‌ آن از مهرهای حکاکی شده‌ مخصوصی استفاده می‌کنند که معمولا قنادان ماهر هر کدام مهر مخصوص خود را دارند که طراحی اختصاصی دارد. برای تهیه‌ این مهرها از طرح‌های تزیینی سنتی استفاده می‌شود. حتی این روزها در بعضی از قنادی‌ها، این کوکی‌ها را با دست شکل می‌دهند.

کودیابلیکی

کودیابلیکی، از غذاهای روسی

عکس از وب‌سایت en.gregersenartpoint.com (عکاس: نامشخص)

این غذا، یکی از غذاهای مخصوص مهمانی است. این غذا را فقط در یکی از رستوران های نیژنی نووگورود می‌توانید پیدا کنید. فیلینگ اصلی این غذا، با سینه‌ مرغ سرخ شده همراه با پیاز و بیکن، سبزیجات محلی و پنیر تهیه می‌شود. برای تهیه‌‌ این غذا، خمیر آن را به نحوی می‌پیچند که کاملا ترد شود. این غذا بسیار سیرکننده و معمولا دوتایی سرو می‌شود. البته به غیر از این مدل کلاسیک، گاهی آن را با مواد دیگری هم پر می‌کنند و انواع آن را تهیه می‌کنند مثلا مدل گیاهی که سینه‌ مرغ ندارد.

لیموی پاولوسکی

روسیه را به آب و هوای ناملایمش می‌شناسند و شاید بسیاری از افراد تصور کنند که آب و هوای این منطقه به هیچ عنوان برای کشت و کار مناسب نیست ولی در نطقه‌ای به نام پاولوو، در ۷۹ کیلومتری غرب نیژنی نووگورود، نوعی از لیمو پرورش داده می‌شود که در قرن نوزدهم از ترکیه به این منطقه آمده و به یک گیاه خانگی تبدیل شده است. به‌قدری در این منطقه گسترش پیدا کرده و محبوبیت دارد که یادبودی به لیموهای پاولوو اختصاص یافته است. شاید دلیل این محبوبیت این باشد که روسی‌ها معمولا چای خود را با یک برش لیمو می‌خورند.

انواع ماهی و سوپ ماهی

سوپ ماهی در روسیه

عکس از وب‌سایت sbs.com.au (عکاس: نامشخص)

همان طور که قبلا هم گفیتم، نیژنی نوو گورود در محل تلاقی دو رودخانه قرار دارد به همین دلیل تعجبی ندارد که انواع ماهی، نقشی بسیار مهم در رژیم غذایی این شهر داشته باشد. انواع غذاهای محلی که با ماهی تهیه می‌شوند را می‌توانید در رستوران‌ها سفارش دهید و از عطر و طعم بی‌نظیر آنها لذت ببرید. مثلا خوراک ماهی با سیب زمینی و قارچ یکی از غذاهایی است که توصیه می‌شود. نوعی سوپ ماهی هم در این منطقه طبخ می‌شود که با توجه به ادویه‌های به کار رفته در آن، رنگ متفاوتی دارد. حتی یک فستیوال سوپ ماهی هم در این شهر برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان برای پختن لذیذترین سوپ ماهی با هم رقابت می‌کنند.

سوپ Shchi

سوپ Shchi در روسیه

عکس از وب‌سایت cook.me (عکاس: نامشخص)

یکی از دیگر از غذاهای کلاسیک این منطقه سوپ سبز shchi است که با برگ‌های کلم سبز تهیه می‌شود. انواع مختلفی از این سوپ در این منطقه رایج است. معمولا این غذا را با نوعی نان مخصوص سرو می‌کنند که با آرد گندم و چاودار تهیه می‌شود. این سوپ با قارچ و کلم ترش هم تهیه می‌شود که یکی از انواع محبوب سوپ است.

این سوپ به یکی از مهم‌ترین غذاهای نیژنی نووگورود و روسیه تبدیل شده است. حتی در زمان شوروی هم این سوپ به شکلی دیگر رواج داشته و در کافه‌ها و غذاخوری‌ها پیدا می‌شده است.

ایوان چای

چای ایوان در روسیه

عکس از وب‌سایت healthytearoom.com (عکاس: نامشخص)

این چای، نوعی دمنوش محلی است که در قرن دوازدهم و سیزدهم آن را چای کوپورسکی می‌نامیدند. روش تهیه‌ این دمنوش، نسل به نسل منتقل شده و با دقت فراوانی حفظ و نگهداری می‌شود.

در ابتدای این بخش از راهنمای سفر، کوکی پریانیکی را معرفی کردیم. این چای، بهترین نوشیدنی برای این است که همراه با این کوکی نوش جان کنید. این برگ‌های معطر را در منطقه‌ گورودت هم جمع‌آوری می‌کردند. بعد از خشک کردن برگ‌ها، آنها را به روش مخصوص آماده می‌کردند تا تمام خواص آن حفظ شود. این دمنوش یک ضدعفونی کننده‌ طبیعی است و برای سم‌زدایی اندام‌ها مناسب است. البته آن را با داروهای گیاهی و دمنوش‌های دیگر هم ترکیب می‌کنند.

نویسنده: حمیده کریمی

از کجا شروع کنیم

دیدنی های نیژنی نووگورود ؛ شهر نویسندگان بزرگ روسیه

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map