مراکز خرید آمستردام، بازارهای شهر همیشه بیدار

عماد جعفری
عماد جعفری دوشنبه، ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
مراکز خرید آمستردام، بازارهای شهر همیشه بیدار

آمستردام، بهترین شهر برای خرید در هلند، با بسیاری از مراکز خرید و خیابان های پر جنب‌وجوش آماده پذیرایی از گردشگرانی است که به دنبال خرید در آمستردام و سوغات هلند هستند. با کجارو همراه باشید.

آمستردام پایتخت سرزمین لاله‌های نارنجی شهر بوتیک‌های کوچک است. در این شهر هر روز بوتیک‌های جدیدی باز می‌شود که هر کدام رنگ و روی خاص خود را داشته و اجناس گوناگونی می‌فروشند. آمستردام که باشید همه جا را می‌شود پیاده رفت، از این رو خرید در این شهر با گردش و پیاده‌روی سرخوشانه در میان هلندی‌ها مصادف است. به معرفی بهترین مراکز خرید این شهر می‌پردازیم.

خیابان کالور استرات (Kalverstraat) 

خیابان کالور استرات (Kalverstraat)

در امتداد خیابان کالورسترات بین مونتپلین (Muntplein) و میدان دم (Dam) فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای مد، لباس، کفش و کیف قرار دارد. بیش‌تر مغازه‌ها حتی یک‌شنبه‌ها نیز باز هستند. در مرکز خیابان کالورسترات فروشگاه مرکزی مارک سرشناس هلندی مکس (Mexx) قرار دارد. در طبقه‌ی بالای آن بزرگ‌ترین عرضه از لباس‌های مدرن مکس (Mexx) وجود دارد. در نزدیکی آن  فروشگاه ریچوالز (Rituals) قرار دارد که اجناس و لوازم‌آرایشی و زیبایی برای خانه و بدن را به فروش می‌رساند. در این جا همه‌چیز از شامپو و پودر لباس‌شویی گرفته تا اسپری‌های خوش‌بوکننده در بسته‌بندی‌های زیبا به فروش می‌رسد.

خیابان کالورسترات

فروشگاه دوست‌داشتنی دیگر در خیابان کالورسترات ، آمریکن بوکسنتر (American Bookcenter) است که در آنجا کتاب‌های زیادی درباره‌ی موسیقی و طراحی به فروش می‌رسد. در سوی پایینی خیابان کالورسترات نزدیک مونتپلین (Muntplein)، گالری کالورتورن (Kalvertoren) وجود دارد که در آن بوتیک‌های اجناس گران‌بها وجود دارد. در کالورتورن چندین فروشگاه معتر برندهایی مانند ام اند اچ، دیزل، لیوایز، منگو، مارلبورو، کلاسیک، نایک، تیمبرلند را ارائه می‌کنند. محصولات آرایشی ساعت، عینک، فروشگاه دکوراسیون داخلی، یک فروشگاه موسیقی، قهوه ، بستنی در اینجا پیدا می‌شود.

خیابان لیدس استرات (Leidsestraat)

خیابان لیدس استرات (Leidsestraat)

میانه خیابان کالورسترات و خیابان لیدسسترات (Leidsestraat) و در راستای خیابان لیدسسترات بوتیک‌های فراوانی وجود دارد. در کنار Koningsplein بازار گل سینگل کانالن (Singel-kanalen) قرار دارد. سینگل (Singel) یکی از رنگارنگ‌ترین و معطرترین رویدادهای سال در این کشور بوده و ۴ فصل سال برقرار است. حتی اگر نمی خواهید در اینجا دسته گل‌های ارزان گل لاله را بخرید، چندی در این بازار قدم زده تا شاد شوید و از این‌همه رنگ زیبا لذت ببرید. در امتداد خیابان لیدسسترات کفش فروشی‌های فراوانی وجود دارد که انواع و اقسام کفش در آن‌ها به فروش می‌رسد. در اینجا هم چنین بوتیک معروف آمستردام اسپویلد (Spoiled) قرار دارد. در این بوتیک شلوارهای جین مدرن، لباس‌های ورزشی، وسایل و کتاب‌های قدیمی به فروش می‌رسد.

خیابان پی سی هوف استرات (Pc Hoofstraat) 

خیابان پی سی هوف استرات (Pc Hoofstraat)

شیک‌ترین خیابان خرید با بوتیک‌های مارک‌ هم چون، چنل گوچی (Armani، (Chanel Gucci و مولبری (Mulberry) در این خیابان قرار دارند. در این خیابان می‌توانید همه‌ی نام‌های بزرگ را در ردیف‌های کنار هم پیدا کنید. اگر پول کافی دارید در اینجا می توانید هر آنچه را که دوست دارید بخرید و حتی اگر توان خرید زیادی هم نداشته باشید، ارزش بازدید ۱ تا ۲ ساعته را دارد. از بهترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای کفش شو بالو (Shoebaloo) دیدن کنید. این فروشگاه بهترین کفش فروشی آمستردام برای کسانی که به دنبال کفش‌های گران قیمت و مارک دار هم چون دالاس اند گابانا (Miu Miu) ، Marc Jacobs ، (Dolce & Gabbana) میو میو و دیور (Dior) هستند، است. هم چنین دیداتو (Didato) قرار دارد، یک بوتیک، ویژه مردانی که به مد دلبستگی دارند.

خیابان پی سی هوف استرات (Pc Hoofstraat)

بیشتر بخوانید:

ناین اسمال استریتس (The Nine Small Streets)

ناین اسمال استریتس (The Nine Small Streets)

منطقه‌ی بین خیابان پرینت استرات وسترکرک کونینگسپین (Prinsengracht Westerkerk Koningsplein) و هرنگراخت (Herengracht) با نام «نه خیابان کوچک»" پرآوازه است. هم کانال‌ها و هم خانه‌های کوچک کهن آنجا قشنگ است و هم این که خیابان‌ها پر از بوتیک‌های کوچک، کافه‌ها و گالری‌های هنری هستند. در اینجا می‌شود همه چیز از پنیرهای خوش‌مزه گرفته تا دکمه‌های دست دوم را خرید. این منطقه هم‌چنین به خاطر بوتیک‌های دست‌دوم‌فروشی خود معروف است. فروشگاه مارگریت نانینگز (Margriet Nannings) در خیابان پرینت استرات (Prinsenstraat) بهترین و بیشترین اجناس را دارد.

ناین اسمال استریتس (The Nine Small Streets)

مرکز خرید وی اند دی (V&D)

مرکز خرید وی اند دی (V&D)

این مرکز خرید بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای است که در سراسر هلند وجود دارد. در مرکز خرید وی اند دیمغازه‌های بسیار زیادی وجود دارد. اجناسی که در این فروشگاه به مشتریان  ارائه می شود، دارای کیفیت بالایی هستند. در طبقه‌ی همکف این مجموعه نیز انواع نان با مزه‌های عالی پخت می‌شود.

مرکز خرید بیجنکورف (De Bijenkorf)

مرکز خرید بیجنکورف (De Bijenkorf)

مرکز خرید بیجنکورف (De Bijenkorf)  از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آمستردام است که نمونه فروشگاه‌های بزرگی مانند هاردس (Harrods) در اندن و KDW در برلین است. در اینجا می‌توانید هر چیزی را که احتیاج دارید، خریداری کنید، غذا، لباس‌های با کیفیت، لوازم آرایش، مبل، اسباب‌بازی و لوازم خانگی. مرکز خرید بیجنکورف در قلب آمستردام نزدیک میدان دم (Damm) قرار دارد.

بازار گل (flower market)

بازار گل (flower market)

بازار گل همانجایی است که می‌توانید هدیه و سوغاتی  مخصوص آمستردام را تهیه کنید. تنها بازار گل شناور جهان که گستره‌ی وسیعی از گل‌های خیره‌کننده در آن به فروش می‌رسد. علاوه بر این می‌توانید انواع و اقسام بذر و پیاز گل را تهیه کنید.

مرکز خرید مگنا پلازا آمستردام (Magna Plaza)

مرکز خرید مگنا پلازا آمستردام (Magna Plaza)

مرکز خریدی کوچک که در پشت کاخ کوئیز واقع در میدان دام قرار دارد و پست خانه‌ی قدیمی بازسازی‌شده با طراحی جدید که شایسته قرار گرفتن در یک داستان قدیمی است. در سه طبقه از این مرکز خرید بهترین برندهای روز دنیا مانند لباس زنانه منگو و شلوار جین جی اس یو اس وجود دارد. همچنین در این مرکز خرید بزرگ و زیبا رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی با طراحی شیک قرار دارد که می‌توانید در آن به استراحت بپردازید. اینجا بیش از ۴٠ بوتیک قرار دارد. همچنین بعضی از آن‌ها سی دی موسیقی نیز می‌فروشند. سعی کنید از مغازه‌ی کوچکی که در طبقه همکف وجود دارد و پنیر و مواد غذایی خوش‌مزه می‌فروشد هم بازدید کنید.

 مرکز خرید بونتری (Maison De Bonneterie) 

 مرکز خرید بونتری (Maison De Bonneterie)

 مرکز خرید بونتری (Maison De Bonneterie) فروشگاهی قدیمی و لوکس است که با گالری‌های چوبی و آسانسوری مهیج پذیرای خریداران است. در اینجا بیش‌تر پوشاک و لوازم ورزشی برای خرید پیدا خواهید کرد. کسی که لباس‌ها و مد انگلیسی و معماری انگلیسی را دوست دارد، از مرکز خرید بونتری (Maison De Bonneterie)  خوشش خواهد آمد. با آسانسور به بالاترین طبقه رفته و در آنجا در فروشگاه ویژه گلف، توپ‌های گلف را تماشا کنید.

بازارهای خیابانی را از دست ندهید

ستریت مارکت (street markets) آمستردام

بازارهای خیابانی یا استریت مارکت (street markets) آمستردام یکی از بهترین محل‌ها برای گشت‌وگذار سرخوشانه است. در این بازارها مواد غذایی و پوشاک به قیمتی مناسب‌تر از مراکز خرید عرضه می‌شوند. بزرگ‌ترین بازار خیابانی آمستردام آلبرت کویپ (albert cuyp) است. از دیگر بازارهای خیابانی می‌توان به نور در مارکت (noorder market)، واتر لوپلین (aterlooplein)، لیندن گراخت (lindengracht)، به لومن مارکت (bloemenmarket)، لپجس مارکت (lapjesmarket) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

ستریت مارکت (street markets) آمستردام

مطالب مرتبط:

دیدگاه