انجام پرواز امروز شرکت هواپیمایی ماهان با یک و نیم ساعت تاخیر

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
انجام پرواز امروز شرکت هواپیمایی ماهان با یک و نیم ساعت تاخیر

پرواز صبح امروز شرکت هواپیمایی ماهان که قصد داشت تهران را به مقصد بندرعباس ترک کند، با یک ساعت و نیم تاخیر باند فرودگاه مهرآباد را ترک کرد.

پس از ثبت تاخیر پرواز صبح امروز شرکت هواپیمایی ماهان، چند نفر از مسافران پرواز ماهان اعلام کردند که قرار گرفتن چوب نگه دارنده هواپیما زیر چرخ و نبود pushback برای خارج کردن آن دلیل اصلی این تاخیر بوده است. موضوعی که مسئولان فرودگاه به‌طور قطع آن را تکذیب می‌کنند.

«هادی آشتیانی» معاون تسهیلات فرودگاهی مهرآباد درباره تاخیر امروز پرواز بندرعباس گفت:

در حال حاضر تحقیق درباره این اتفاق آغاز شده و مسئولان شرکت هواپیمایی مربوطه برای ارائه توضیحات به دفتر فرودگاه فراخوانده شده‌اند.

به گفته وی با وجود نیاز به نهایی شدن تحقیقات در این زمینه بحث در این رابطه که تجهیزات لازم در فرودگاه وجود نداشته قطعا صحت ندارد.

معاون مهرآباد بیان کرد که در حال حاضر سه شرکت خدمات فرودگاهی را در مهرآباد انجام می‌دهند و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمام امکانات برای انجام به موقع پروازها بسیج شده است. اگر بنا بود ضعفی در تجهیزات وجود داشته باشد نه بر یک پرواز که روی تمام پروازهای مهرآباد که در طول یک روز انجام می‌شود تاثیر می‌گذاشت و ازاین‌رو این مسئله صحت ندارد.

مهرآباد اعلام کرده توضیحات قطعی درباره علت تاخیر پرواز صبح را به‌زودی اعلام می‌کند.

معاون مهرآباد پس از انجام بررسی‌های ابتدایی درباره دلیل تاخیر پرواز صبح امروز توضیح داد:

بعد از حضور مسئولان شرکت هواپیمایی مربوطه و شرکت هندلینگ فعال در فرودگاه مشخص شد علت اصلی تاخیر قرار گرفتن هواپیما در صف شلوغی پروازهای خروجی صبح مهرآباد بوده است.

آشتیانی افزود که در زمان قرار گرفتن هواپیما در رمپ فرودگاه و ساعات استراحت چند ساعته هواپیماها در پایان روز کاری به‌طور معمول یک مانع در مقابل چرخ‌های هواپیما قرار می‌گیرد تا از حرکت احتمالی آن جلوگیری کند. در حالت عادی در زمان آغاز دوباره عملیات پرواز این مانع با دست قابل برداشتن است اما در صورتی که هواپیما حرکات کوچکی داشته باشد، نیاز به استفاده از وسیله Pushback خواهد بود.

وی همچنین گفت که در پرواز صبح امروز هواپیمایی ماهان نیز وقتی درخواست برای حضور Pushback صورت گرفته چند دقیقه زمان برای رسیدن لازم بوده است که به‌دلیل قرار گرفتن این پرواز در صف شلوغی پروازهای خروجی صبح مهرآباد زمان تاخیر قدری افزایش یافته است. ازاین‌رو بحث‌های مربوط به نبود دستگاه‌های لازم و کافی در فرودگاه یا دیر رسیدن آن‌ها به هواپیما به هیچ عنوان صحت ندارد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه