دانشمندان بهترین مسیر سفر جاده‌ ای در آمریکا را محاسبه کرده ‌اند

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده جمعه، ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
دانشمندان بهترین مسیر سفر جاده‌ ای در آمریکا را محاسبه کرده ‌اند

دانشمندان متخصص در آنالیز اطلاعات، مسیر بهینه‌ای را برای سفر از میان ۴۸ ایالت آمریکا محاسبه و طراحی کرده‌اند. همراه کجارو باشید.

رندال اولسن تحصیل کرده‌ی رشته‌ی علوم کامپیوتر از دانشگاه «Michigan State» است. او مدیر ارشد بخشی از «subReddit» به نام «Dataisbeautiful» است که تمرکز آن بر تصویر سازی بر اساس اطلاعات قرار دارد.

یکی از سرگرمی‌های اولسن اصطلاحا «سرهم بندی اطلاعات» است، که بنای بر گفته‌های خودش، طی این فرآیند با «یک مشکل پیش‌رو در آنالیز اطلاعات دست و پنجه نرم می‌کند».

اولسن این هفته تصمیم گرفته تا مسیری کارآمد برای سفری جاده‌ای از میان ۴۸ ایالت همسایه در آمریکا محاسبه و طراحی کند.

سفر جاده امریکا

معیارها – همان طور که توسط اولسن و شخصی که این چالش را مطرح کرده، تریسی استاتر از «Discovery News» تعیین شده – به شرح زیر است:

۱- در این سفر باید حداقل یک توقف در تمامی ۴۸ ایالت مجاور در آمریکا لحاظ شود.

۲- سفر تنها مجاز است در اماکن ملی و طبیعی، سایت‌های ملی و تاریخی یا یادبود‌های ملی توقف داشته باشد.

۳- سفر باید با خودرو انجام پذیرد و هرگز از آمریکا خارج نشود.

استاتر سپس فهرستی از ۵۰ دیدنی ملی مهم آمریکا ارائه می‌دهد: هر یک در ایالتی قرار داشته، شامل آلاسکا و هاوایی نیست و توقفی در «D.C.» و دو توقف در کالیفرنیا را شامل می‌شود.

خوشبختانه اولسن روش‌شناسی خود و مشکلاتی را که در طی محاسبه مسیر بهینه بین این ایالات به آن‌ها برخورده در این لینک شرح داده و بنابراین از ذکر جزئیات خودداری می‌کنیم.

سرانجام اولسن به راه‌حلی «نزدیک به ایده‌آل» دست می‌یابد و سفری پیرامون ایالات متحده را با عبور از ۲۲ هزار کیلومتر راه و ۲۲۴ ساعت رانندگی محاسبه و طرح‌ریزی می‌کند که حدود ۲ الی ۳ ماه به طول می‌انجامد.

اولسن می‌نویسد:

مزیت اصلی این مسیر سفر در آن است که شما می‌توانید در هر نقطه از نقشه سفر خود را آغاز کرده و به پیش برانید.

سایت اولسن همچنین نقشه‌ای تعاملی (Interactive) از سفر جاده‌ای را در دسترس بازدیدکنندگان قرار داده است. پس بهتر است از الان برنامه‌ی سفر تابستانی خود را تنظیم کنید!

مطالب مرتبط:

منبع People

دیدگاه