چگونه چمدان سفر خود را حرفه‌ ای ببندید

حمید حسن‌زاده
حمید حسن‌زاده چهار شنبه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
چگونه چمدان سفر خود را حرفه‌ ای ببندید

جمع کردن وسایل سفر، به گونه‌ای که چمدان بیش از حد سنگین نشود و در عین حال شامل وسایل ضروری باشد چالش پیش روی هر سفر است که با دانستن چندین نکته به آسانی می‌توان این مشکل را مدیریت نمود.

بسیاری از مردم در جمع آوری لوازم سفر مهارت کسب کرده‌اند و استعدادی ذاتی در این باب ندارند. من هم قطعا با ژن «چمدان بستن کارآمد» متولد نشده‌ام و از این رو در طول سالیان فوت و فن لازم در این زمینه را فرا گرفته‌ام.

همراه بردن تمام آنچه که بدان نیازمندید بدون بردن «همه چیز»، چالشی اساسی است. در زیر نکاتی را برای چمدان بستن حرفه‌ای گرد آورده‌ایم.

چمدانی باکیفیت استفاده کنید

چمدان سفر

در زمانی که در کالج درس می‌خواندم چمدانی ارزان‌قیمت را در فرودگاه به اشتباه خریداری کردم که حدودا سه روز بعد زیپ آن از بین رفت. در اهمیت چمدانی با کیفیت به هیچ‌رو اغراق نمی‌کنم. چمدانی مناسب تمامی متعلقات شما را در بر می‌گیرد، نظم‌تان را افزایش می‌دهد و به راحتی در فرودگاه جا به جا می‌شود.

برای سفرهای کوتاه مدت از چمدان «Eagle Creek Adventure Pop Top» و برای سفرهای بلند مدت از «Travelpro Crew II 2I Spinner» استفاده می‌کنم.

قفسه لباس خود را نظم دهید

قفسه لباس

البته‌‌ ایده‌ی همراه داشتن همه چیزهایی که بدان‌ها نیاز دارید از لحاظ تئوری مطلوب به نظر می‌آید. اما هنگامی که نمی‌توانید همه چیز را در ساک خود جای دهید، یا ساک برای قرار گرفتن در قفسه بالای سرتان وزن بسیار زیادی دارد آرزو خواهید کرد که ایکاش منطقی‌تر وسایلم را انتخاب می‌کردم.

لباس‌های مناسب را از قفسه لباس منظم برگزینید و در نظر داشته باشید هر کدام را بیش از یک بار استفاده خواهید کرد، در غیر این صورت از آن صرف نظر کنید.

حداکثر سه جفت کفش

اهمیتی ندارد که راهی سفری کاری یا تفریحی می‌شوم، در همه حال قانونی سفت و سخت را رعایت می‌کنم: با احتساب کفشی که به پا دارم، هیچ‌گاه بیش از سه جفت کفش با خود همراه نمی‌برم.

در حقیقت، در بیشتر سفرهای کاری‌ام دو جفت کفش به همراه دارم.

لوازم بهداشتی خود را کاهش دهید

بیشتر لوازم دستشویی خود را می‌توانید در سایزی کوچک‌تر با خود ببرید. شخصا از بطری‌های ۳ انسی چند بار مصرف برای مایعات استفاده می‌کنم و کوچکترین حجم‌ها را در ظروف کوچک مخصوص لنز قرار می‌دهم.

از کیسه ‌های کوچک و کیسه‌ های فشرده‌ ساز البسه استفاده کنید

کیسه‌ های فشرده‌ ساز البسه

کیسه‌های فشرده ساز به دو دلیل پر استفاده هستند: آن‌ها حجم زیادی از لباس را به حجمی قابل مدیریت متراکم می‌کنند و وسایل شما را منظم نگه می‌دارند.

علاوه‌بر آن از چندین کیسه کوچک برای نگه‌داری اشیا الکترونیکی، کابل‌ها و ملزومات اداری بهره می‌گیرم.

وسایل چند-منظوره را انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین موارد در میان لوازم سفر پشمینه‌ام است. وزن سبکی دارد و حجم اندکی را اشغال می‌کند اما در نقش‌های مختلفی در سفر یاری‌ام می‌کند: شال، پتو، بالش، سینه‌بند و روپوش لباس شنا.

مسافران زیرک چمدانی پر از اشیا چند-منظوره دارند. مرطوب کننده و ضدآفتاب و لباسی دو رو جزو اشیایی هستند که دائما در سفر به همراه دارم.

مطالب مرتبط:

منبع Boarding Area

دیدگاه