هواشناسی نسبت به وقوع طوفان تندری هشدار داد

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۶
هواشناسی نسبت به وقوع طوفان تندری هشدار داد

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روند حرکت سامانه بارشی در کشور را تشریح کرد و نسبت به وقوع بارش‌های شدید موقت، وقوع صاعقه و طوفان تندری که منجر به سیلاب می‌شود، هشدار داد.

«احد وظیفه» وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد و گفت:

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، با گذر امواج تراز میانی جو از روی کشور، طی چند روز آینده به تناوب بخش هایی از کشور تحت تاثیر قرار گرفته و بارندگی در برخی مناطق رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در حال حاضر تصاویر ماهواره هواشناسی بیانگر پوشش ابرهای جوششی در استان های غربی کشور است، گفت که تصاویر رادار هواشناسی و گزارش‌های ایستگاه‌های هواشناسی بیانگر بارش باران در برخی استان‌های غرب کشور در ایلام و کرمانشاه و دامنه‌های جنوبی البرز در استان قزوین است.

به گفته وظیفه، امروز یکشنبه ۲۷ فروردین، با تقویت و حرکت شرق سوی سامانه بارشی، گستره بارش ها علاوه بر مناطق فوق، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب کشور را نیز در بر خواهد گرفت. ضمن این که وزش باد طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز قابل توجه خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود که دوشنبه ۲۸ فروردین، بارش بیشتر در دامنه‌های زاگرس و نیمه شرقی کشور متمرکز خواهد شد، همچنین طی روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

وی در پایان در مورد وضعیت جوی تهران بیان کرد که آسمان تهران در روز یکشنبه ۲۷ فروردین، ابری، همراه با بارش پراکنده، در بعدازظهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۲ و ۱۷ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه ۲۸ فروردین، نیمه ابری، همراه با وزش باد، به تدریج کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۲۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه