۱۱ سفر تاثیرگذار در دهه ۳۰ زندگی

رضا  حبیب زاده
رضا حبیب زاده دوشنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۱۱ سفر تاثیرگذار در دهه ۳۰ زندگی

در دهه ۳۰ زندگی به سبب اینکه همچنان شور جوانی وجود دارد و از طرفی شاید درآمدتان هم بالا باشد، فرصت خوبی برای گردشگری است. برای آشنایی با ۱۱ سفر جذاب برای دهه‌ی ۳۰ها با کجارو همراه شوید.

دهه‌ی ۳۰ زندگی یک دوره جادویی است. در این دهه شما یک فرد کاملا بالغ هستید با تمام مسئولیت‌هایی که وجود دارد. آندره مالیس (Andrea Malis) راهنمای گردشگری در آریزونا آمریکا درباره‌ی مشتری‌های نسل هزاره این‌گونه می‌گوید: «اکثر ۳۰ ساله‌ها به‌دنبال پس‌انداز پولشان نیستند بلکه مایل‌اند آن را به‌نحوی خرج کنند. از آنجایی که اکثر آن‌ها به‌لحاظ زمانی در مضیقه هستند، بسیار معمول است که این گردشگران برای سفری کوتاه بار زیادی را بردارند. در چهار روز آن‌ها کارهایی را انجام می‌دهند که یک بازنشسته قرار دارد آن را در چهار هفته انجام دهد.»

آرژانتین

 موقعیت قرارگیری آژانتین برروی نقشه

آرژانتین

آرژانتین به‌لحاظ جغرافیایی بسیار متنوع است و می‌توان کوه‌های مملو از برف را هم‌زمان با ساحل‌های رویایی تجربه کرد. از فرهنگ کافه نشینی بوینس آیرس (Buenos Aires) تا جنگل‌های موسمی پاتاگونیا (Patagonia) و پاریلای (Parillas) خوشمزه در مندوزا (Mendoza)، آرژانتین به همه مسافران چیزی برای عرضه دارد به‌ویژه جوانانی که علاقه‌ی زیادی به غذا دارند و با طبیعت انس گرفته‌اند.

بلیز

 
 موقعیت جغرافیایی بلیز روی نقشه

بلیز

بلیز مقصد محبوب اکثر گردشگران است حتی برای چندین شب، به‌ویژه برای زوج‌های جوان. او توصیه می‌کند که بخشی از زمان خود را در ساحل به غواصی بگذرانید و بخشی از آن را در جنگل‌های موسمی به شب گذرانی بپردازید. ساحل استراحتگاه ترتل (Turtle) از مجموعه استراحتگاه‌های کوپولا (Coppola) به لطف تفریحات آبی زیادی که دارد از جمله زیپ لاین روی آب، مورد توجه گردشگران است.

ایسلند

موقعیت جغرافیایی اسلند روی نقشه

ایسلند

شما این فرصت را دارید که در زمستان و تابستان رعدوبرق‌های شمالی را مشاهده کنید و یک روز بی‌پایان را تجربه کنید. می‌توانید در بندر ریکیاویک (Reykjavik) و هتل رنگه (Rangá) که جاذبه‌ی گردشگری محسوب می‌شود اقامت کنید.

ایتالیا

موقعیت جغرافیایی ایتالیا برروی نقشه

ایتالیا

کسانی که علاقه‌مند به غذا و گردش با پای پیاده هستند، ساحل زیبای آمالفی (Amalfi) و رود ترنیتو آلتو آدیگ (Trentino-Alto Adige) در شمال ایتالیا را توصیه می‌‌شود. آمالفی در زمستان که خلوت است، عالی است، ولی اگر اصرار دارید که در تابستان سفر کنید، می‌توانید به پیاده‌روی و گردش در معابد و ویلاهای خرابه یونانی کنار کوه وسوویوس (Vesuvius) بروید. از اواخر بهار تا اوایل پاییز، بهترین زمان ترنیتو آلتو آدیگ است زیرا که با اتریش و سویس هم‌مرز بوده و مجموعه‌ای از فرهنگ‌های جذاب را در بر می‌گیرد. در ژرمن آلتو آدیگ (German Alto Adige) شاهد جوامع کوچک لاتین خواهید بود که در سراسر پراکنده شده‌اند.

ژاپن

موقعیت جغرافیایی ژاپن برروی نقشه

ژاپن

این روزها ژاپن موردعلاقه خیلی‌هاست به‌ویژه در بین آن‌هایی که دهه ۳۰ هستند. اگرچه هزینه زیادی دارد ولی برای آن‌هایی که درآمد بالایی دارند، از جهات مختلف می‌تواند جذاب باشد از جمله غذا، طراحی ، پوشاک و معماری.

ژاپن علاوه بر سوشی (Sushi) و تپانیاکی (Teppanyaki) مجموعه غذاهای بی‌نظیری دارد که بایستی مزه آن‌ها را بچشید. می‌توانید گردش در بازار ماهی‌فروش‌ها یا نوشیدنی ساکی (Sake) را تجربه کنید.

نیوزیلند

موقعیت جغرافیایی نیوزلند روی نقشه

نیوزیلند

برای ماجراجویی و خرید، نیوزیلند بازار بزرگی برای ۳۰ ساله‌ها دارد. غذای محلی آن تقریبا قابل‌تحمل است، ترکیبی از گوشت تازه ماهی آزاد، ماهیچه، پنیر و میوه‌های هسته‌دار. ولینگتون (Wellington) یک شهر دانشگاهی سرگرم‌کننده و فرصت خوبی است برای بازدید از مکان فیلم‌برداری فیلم ارباب حلقه‌ها است. با دو ساعت قایق‌سواری می‌توان از اوکلند (Auckland) به وایکه (Waiheke) که بیشتر شبیه کالیفرنیا است، رفت. شب‌های وایکه را می‌توانید در یکی از چندین هتل جذاب آنجا بگذرانید.

پرو

موقعیت جغرافیایی پرو روی نقشه

پرو

پرو از قابل‌دسترس‌ترین مقصدها می‌تواند باشد زیرا که قیمت پروازهای هواپیمایی آن مناسب است. فهرستی طولانی از جاهای دیدنی را می‌توانید انتخاب کنید. از آنجایی که نسل هزاره مایل‌اند که برای پرکاری‌های خود پاداشی در نظر بگیرند، می‌توان بعد از پیاده‌روی به مجموعه هتل رستوران ریلی اند شاتو (Relais & Chateaux) رفت. به‌علاوه، کاخ تاریخی پلازا دو آرماس (Plaza de Armas) در کوزکو (Cusco)، سنگ‌های ساکسای‌هوامان (Sacsayhuamán) که به استون هنج آند معروف است یا ماچو پیچو (Machu Picchu)، یادگاری از دوره‌ی اینکاها، جاهای بسیار دیدنی هستند.

پرتغال

موقعیت جغرافیایی پرتغال روی نقشه

پرتغال

سفر به پرتغال بسیار باارزش است به‌ویژه اینکه هزینه‌ی سفر به آن نسبتا ارزان است. فرهنگ پرتغال بسیار با فرهنگ نسل هزاره سازگار است. اگر همه پولتان را در لیسبون خرج نکنید می‌توانید به روستای دورو (Duoro) در شمال پرتغال بروید. بخشی از پولتان را می‌توانید به هتل سیکس سنسز (Six Senses) اختصاص دهید که هتلی لوکس به سبک قرن نوزدهم است و مشرف به تپه‌های پر از درختان انگور است.

آفریقای جنوبی

موقعیت جغرافیایی آفریقای جنوبی روی نقشه

آفریقای جنوبی

با توجه به همان ایده‌ای که در ابتدا مطرح شد اینکه در مدت زمان کوتاه تفریحات زیادی انجام شود، آفریقای جنوبی می‌تواند مکان مناسبی باشد. در اقیانوس می‌توان غواصی را تجربه کرد یا چند شب در کیپ واین لند (Cape Wineland) خوش‌گذرانی کرد یا به کوه‌های زیبا در روستای ناپا (Napa) رفت. برای کسانی که به آثار تاریخی علاقه دارند، می‌توانند به یک تور پیاده‌روی در ژوهانسبورگ (Johannesburg) بروند و این شهر تاریخی را واکاویکرده و نلسون ماندلا را بیشتر حس کنند. در هتل فور سیزنز (Four Seasons) شهر وستکلیف (Westcliff) که هتلی لوکس است به آب درمانی بپردازید.

تاهیتی

موقعیت جغرافیایی تاهیتی برروی نقشه

تاهیتی

برای آن‌هایی که به‌دنبال آب‌وهوای استوایی به دور از بیماریهایی چون زیکا هستند، بزرگ‌ترین جزیره در فرنچ پولینزیا (French Polynesia) واقع در اقیانوس آرام جنوبی گزینه مناسبی است. به‌دلیل هزینه‌های پرواز، رفتن به آنجا بستگی به بودجه شما دارد. در صورتی که مایل به رفتن باشید استراحتگاه براندو (Brando) پیشنهاد می‌شود که در فاصله ۴۵ دقیقه‌ای در جزیره شخصی تتیاروا (Tetiaroa) قرار دارد. این جزیره متعلق به مارلون براندو بود که به‌صورت اقامتگاه درآمده است.

اوروگوئه

موقعیت جغرافیایی اوروگوئه روی نقشه

اروگوئه

از سرزنده‌ترین کشورهای آمریکای جنوبی است. به بوینس آیرس بسیار نزدیک است و می‌توانید در مدت ۴ ساعت سوار بر قایق و اتوبوس به مونته ویدئو (Montevideo) برسید و در سواحل پوشیده از شن سفید استراحت کنید. از سیوداد ویا (Ciudad Vija) که همسایه این شهر است دیدن کنید؛ یا به کافه‌ها و کلوپ‌های شبانه بروید. بهترین زمان مونته ویدئو ماه اکتبر است که دمای هوا و بارندگی متعادل است. بهترین جنبه سفر این خواهد بود که نیاز به راهنمای تور نخواهید داشت.

جوانان کجارویی نظر شما در رابطه با سفر به این کشورها چیست با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع Time

دیدگاه