اقامت و تحصیل در هند، باید این هشت نکته را به خاطر بسپارید!

عماد جعفری
عماد جعفری یکشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
اقامت و تحصیل در هند، باید این هشت نکته را به خاطر بسپارید!

اقامت در هند، به ویژه اگر با انگیزه تحصیل در هند باشد، زندگی دانشجویی شما را تحت تاثیرات فراوانی قرار خواهد داد. برای مطالعه هشت نکته که باید پیش از سفر به هند بدانیم، با کجارو همراه باشید.

برای تحصیل یا اقامت در هند به این کشور سفر کنید و بی‌گمان خودتان تا اندازه‌ای تحقیق کرده‌اید. ممکن است چیزهایی درباره چیکین تیکا یا بریانی (غذاهای پرآوازه هند) شنیده باشید و یا چندین اصطلاح مانند ناماسته (سلام) را شنیده باشید. به‌هرحال  باید بدانید، در سال‌های پیش رو، چیزهای عجیبی از سر می‌گذارنید. خواندن این نکات پیش از شروع تحصیل در هند شما را در کنار آمدن با مسائل یاری می‌کند. با کجارو همراه باشید.

آماده رویارویی با شوک فرهنگی باشید

هشت نکته که باید پیش از سفر به هند

همواره باید به یاد داشته باشید سفر به یک کشور با زندگی در آن کشور دو مقوله به‌راستی متفاوت است. بنابراین بر شنیده‌هایتان از دوستان و آشنایان خود در مورد هند بسنده نکنید و آماده مواجه‌شدن با شوک فرهنگی باشید. اگر اندیشه می‌کنید در مورد هند چیزهای زیادی میدانید پس از سفر به این کشور متوجه خواهید شد که به‌راستی چیزی در مورد هند نمی‌دانستید. در هنگام تحصیل در هند شما با رویدادهایی عجیب مانند غذا خوردن با دست یا گونه‌های عجیب دست دادن مواجه خواهید شد.

و نیز؛ تنوع فرهنگی دیوانه‌وار 

هشت نکته که باید پیش از سفر به هند

ممکن است در طول اقامت‌تان در هنگام تحصیل در هند دوستانی پیدا کنید که به شما نزدیک هستند و از طریق آن‌ها در مورد فرهنگ هندی یاد بگیرید ولی هنگامی‌که زندگی خود را در هند شروع کنید متوجه می‌شوید هند دارای فرهنگ و آیین‌ها و رسوم و زبان‌های بسیاری است به‌گونه‌ای که بیش از بیست زبان رسمی در هند وجود دارد و هر ایالت هند دارای فرهنگ و رسوم گوناگونی است. پس بهتر است زود قضاوت نکنید و بدانید آن چیزی که شما از هند می بنید، ذره‌ای است از  دریای بیکران هند.

 تصویر افسانه‌ای را که در اندیشه دارید، فراموش کنید!

هشت نکته که باید پیش از سفر به هند

اگر شما تصویرتان از هند آن چیزی است که در فیلم‌ها دیده‌اید باید آماده یک سورپرایز باشید. به‌راستی هند سرزمین مارگیران و افسانه‌های عجیب نیست بلکه در حال حاضر هند یکی از بزرگ‌ترین کشورهای درحال‌توسعه است و زیرساخت‌های فناوری در این کشور با شتاب در حال رشد هستند. به‌هرحال پیشنهاد می‌کنیم تصویر ذهنی خود از هند را که در فیلم‌ها دیده‌اید، با افراد محلی به اشتراک نگذارید زیرا ممکن است گونه‌ای بی‌ادبی به آن‌ها انگاشته شود.

هشت نکته که باید پیش از سفر به هند

بیشتر بخوانید:

نابه‌هنجار لباس نپوشید

هشت نکته که باید پیش از سفر به هند

مردم هند درباره مقوله پوشش تا اندازه‌ای حساس هستند و این موضوع بیشتر در مورد خانم‌ها کاربرد دارد. پوشیدن لباس‌های غیرمتعارف بیشتر انگیزه جلب‌توجه بیش از حد شده و در برخی اوقات ممکن است گونه‌ای از  ناهنجاری  انگاشته شود. همچنین اگر برای تحصیل در هند به این کشور سفر کرده‌اید برای شرکت در کلاس‌های درس باید از یونیفرم تعیین شده استفاده کنید که برای همگی دانشجویان الزامی است. سرانجام اگر به تنوع علاقه دارید می‌توانید لباس‌های محلی را امتحان کنید.

به خارجی بودن خود عادت کنید

هشت نکته که باید پیش از سفر به هند

اگر شما از اروپا یا آمریکا به هند سفر کنید به گمان بسیار هر جا که بروید انگیزه جلب‌توجه خواهید شد. همچنین شما به عنوان یک ایرانی در هند یک خارجی محسوب می‌شوید و ممکن است گاهی احساس کنید که مردم محلی به شما خیره شده‌اند و یا به شیوه عجیبی به شما نگاه می‌کنند ولی بدانید این موضوع خیلی مهم نیست و بیشتر برای شما خطری ندارد.

بخوانید و ببینید:

شکیبا باشید

هشت نکته که باید پیش از سفر به هند

به احتمال خیلی زیاد شما در هند با مفهوم تازه‌ای از زمان آشنا خواهید شد. در برخی موارد ممکن است احساس کنید کارها با تاخیر زیاد انجام می‌شود و با جمله «I will do it today» زیاد مواجه شوید. در صورتی که آن کار در آن روز انجام نشود ولی به هرحال کارها جلو می‌روند پس نگران نباشید. همچنین به یاد داشته باشید در هند ترافیک سنگین و معابر شلوغ یک موضوع بهنجار انگاشته می‌شود.

هندی‌ها بهتر  از جی پی اس راهنمایی می‌کنند

اگر در هزارتوی خیابان‌ها و پس‌کوچه‌های هند سردرگم شدید، راه حل ساده‌ای پیش روی خواهید داشت. پیش از استفاده از جی پی اس، یک سوال از محلی‌ها در بیشتر مواقع بهترین مسیر را عایدتان می‌کند.

سفر به دیدنی‌های هند را از دست ندهید

هشت نکته که باید پیش از سفر به هند

اگر تنها برای تحصیل در هند به این کشور سفر کرده‌اید، بدانید تا به مناطق بکر محلی و زیبا سفر نکنید کمابیش هیچ‌چیز از هند را ندیده‌اید. اگر قصد سفر در هند را دارید می توانید از دوستان هندی خود در کالج درباره اماکن دیدنی و وسایل نقلیه برای سفر به آنجا کمک بگیرید و بی‌گمان آن‌ها با کمال میل شما را راهنمایی خواهند کرد.

سرانجام باید بدانید که نکته‌های بسیاری درباره تحصیل در هند وجود دارند که ممکن است برای شما عجیب باشد ولی واقعیت این است که کشور هند از نظر جغرافیایی، جمعیتی، فرهنگی و زبانی بسیار گسترده است و ممکن است همه افراد نخست نتوانند خود را با شرایط آنجا وفق دهند بنابراین دانستن نکته‌های ذکر شده پیش از شروع سفر برای تحصیل در هند ضروری است. اکنون می‌توانید دانشگاه خود را انتخاب کنید و دستان خود را به هم بچسبانید و به همکلاسی‌های خود ناماسته بگویید.

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط:

منبع topuniversities

دیدگاه