برخورد پرندگان مهاجر با هواپیمای لوفت هانزا در فرودگاه امام

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
برخورد پرندگان مهاجر با  هواپیمای لوفت هانزا در فرودگاه امام

برخوردپرنده مهاجر در حال مهاجرت به هواپیمای بوئینگ هواپیمایی لوفت هانزا که  در حال نشستن بود در فرودگاه امام باعث چند آسیب در بدنه هواپیما شد.

هواپیمای بویینگ شرکت هواپیمایی لوفت هانزا «یکشنبه ۲۰ فروردین» هنگام نشست در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) با پرنده‌ای برخورد کرد که به گفته معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) این هواپیما در دست تعمیر است.

به گزارش تارنمای شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره)، «کوروش فتاحی» افزود:

از همه مسافران این پرواز پذیرایی شده است و توسط ایرلاین های دیگر در حال جابجایی اند

 فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به دلیل موقعیت جغرافیایی قرار گیری سایت فرودگاه ، عاری از زیستگاه پرندگان با تعداد بالاست؛ به همین دلیل موارد برخورد پرندگان به هواپیما در این فرودگاه بسیار محدود است.

فتاحی تاکید کرد گرچه موارد برخورد پرندگان با هواپیما در فرودگاه امام‌خمینی (ره) بسیار کم و نادر رخ می‌دهد اما برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تمهیدهایی اندیشیده می شود.

البته برخورد پرندگان با هواپیما یک پدیده جهانی است که به طور تقریبی همه فرودگاه‌های فعال در دنیا با این معضل روبرو هستند.

پرندگانی که به صورت دسته جمعی مهاجرت می کنند (مانند مرغابی) از منطقه نزدیک به فرودگاه پرواز می کردند و به موتور هواپیمای لوفت هانزا برخورد کردند.به نظر میرسد مسیر مهاجرت پرنگان مهاجر از فرودگاه امام بوده است!

گفته می شود این هواپیما دچار چند آسیب جزیی در بدنه خود شده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه