۳۰ فستیوال موسیقی برتر دنیا (قسمت دوم)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی دوشنبه، ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
۳۰ فستیوال موسیقی برتر دنیا (قسمت دوم)

موسیقی‌های متفاوت چونان گهواره‌هایی هستند که روح را با خود به خواب‌ها و سفرهایی می‌برند که گاه در واقعیت غیر ممکن است. فستیوال‌های بسیاری در سراسر دنیا برگزار می‌شوند که طرفداران بی‌شماری دارند. برای آشنایی با این جشنواره‌ها با کجارو همراه باشید.

در قسمت قبل، با ده فستیوال برتر دنیا آشنا شدیم. در سری دوم به ادامه معرفی این فستیوال‌های پرطرفدار و معروف می‌پردازیم.

۱۱- فستیوال لتیتود (Latitude)

فستیوال موسیقی لتیتود

  • زمان: ۱۴ تا ۱۷ جولای
  • مکان: ساوت‌وود، سافک، انگلیس

فستیوال لتیتود که به نوعی خواهر فستیوال گلستونبری محسوب می‌شود (زیرا هر دو توسط یک برگزار‌کننده برپا می‌شوند)، از ۱۰ سال پیش که برای اولین بار برگزار شد تا به حال مورد توجه و استقبال مردم بوده و هست. این فستیوال همه ساله در کنار رودخانه‌ی شهر آرام ساوت‌وود برگزار می‌شود. این جشن برای افردی که تازه به سی سالگی پا گذاشته‌اند، خانواده‌ها، افرادی که به سزمین‌های دور سفر می‌کنند تا برخی عجایب آشنا شوند مناسب است. در فستیوال لتیتود از عناصر تئاتر، هنر، طنز، شعر، سیاست، رقص و ادبیات استفاده می‌شود.

خوانندگان و نوازندگان: نشنال (The National)، نیو اوردر (New Order)، ماکابیس (Maccabees)، ام۸۳ (M83)، لومنیرز (The Lumineers)، چورچس (CHVRCHES)، بیروت (Beirut)، گریمز (Grimes) و غیره.

۱۲- لاوباکس (Lovebox)

فستیوال موسیقی لاوباکس

  • زمان: ۱۵ و ۱۶ جولای
  • مکان: لندن، انگلیس

لاوباکس یکی از بهترین فستیوال‌هایی است که اهالی مهمانی‌های شاد حتما از آن لذت می‌برند. اگر موسیقی زنده و دی جی‌ها عطش شما را برای گذران اوقاتی خوش برطرف نکردند، اجرای هنری یا رولر دیسکو (زمین مخصوصی اسکی. افراد کفش‌های مخصوصی می‌پوشند و می‌رقصند) حتما شما را به وجد می‌آورد. اگر باز هم متقاعد نشدید می‌توانید از برنامه‌های بعد از جشن لذت ببرید.

خوانندگان و نوازندگان: میجر لیزر (Major Lazer)، ال. سی. دی ساوندسیستم (LCD Soundsystem)، مایک اسنو (Miike Snow)، دیپلو (Diplo) و غیره.

۱۳- ماوازین (Mawazin)

فستیوال موسیقی

  • زمان: ۲۰ تا ۲۹ ماه مه
  • مکان: رباط، مراکش

فستیوال ماوازین که به «ریتم دنیا» معروف است هنرمندان بسیاری از سراسر دنیا را در مراکش گرد هم می‌آورد. از آن‌جا که این فستیوال پانزده سال پیش آغاز شد، اکنون از مقصد اصلی خود فراتر رفته و به مجموعه‌ای از سبک‌های مختلف موسیقی تبدیل شده است. ماوازین میزبان ستاره‌های معروفی چون ریحانا (Rihanna)، جنیفر لوپز، جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake) و ماریا کری (Mariah Carey) و موزیسین‌ها و هنرمندان سبک الکتریک است.

خوانندگان و نویسندگان: ایگی ازیلیا (Iggy Azalea)، کریستینا آگولرا (Christina Aguilera) ویکلف جین (Wyclef Jean) و غیره.

۱۴- فستیوال جاز مونترو (Montraux Jazz Festival)

فستیوال موسیقی

  • زمان: اوایل ماه جولای
  • مکان: مونترو،سوئیس

فستیوال جاز مونرو همه ساله در کنار آب‌های آبی رودخانه ژنو برگزار می‌شود. این فستیوال که در ابتدا فقط یک جشن جاز بود امروزه به یک فستیوال جهانی تبدیل شده که جمعیت بی‌شماری از هنرمندان و دوست‌داران را از سراسر دنیا به مدت دو هفته کنار هم جمع می‌کند.

خوانندگان و نوازندگان: لانا دل ری (Lana Del Rey)، ایر (Air)، میوز (Muse)، فلوم (Flume)، فیوچر (Future)، زی. زی تاپ (ZZ Top)، سیگر رز (Sigur Ros)، ام ۸۳ (M83)، بیروت (Beirut) لو دویلون (Lou Doillon)، جیمی کالم (Jamie Cullum)، نیل یانگ (Nail Young)، گریمز (Grimes)، سانتانا (Santana) و غیره.

۱۵- میوزیکابانا (Musicabana)

فستیوال موسیقی

پس از دهه‌ها روابط و محدودیت‌های سیاسی بین آمریکا و کوبا، حالا دیگر بهترین زمان برای آرامش و کشف فرهنگ و جادوی هاوانا است. چه از این بهتر که در سرزمین آوا و موسیقی کارائیبی غرق شویم!

خوانندگان و نوازندگان: بیش از ۲۰ هنرمند، باند و دی جی از سراسر دنیا از جمله میجر لیزر (Major Lazer)، ایبیی (Ibeyi) و غیره.

۱۶- نیوارولئانز جز اند هریتج فستیوال (New Orleans Jazz & Heritage Festival)

فستیوال موسیقی

این فستیوال به تازگی جمعیت بسیاری را میزبان است. ارزش‌های اصلی جشن به نمایش گذاشتن موسیقی، فرهنگ و در کل میراث این منطقه است.

خوانندگان و نوزاندگان: اسنوپ داگ (Snoop Dogg)، نیک جوناس (Nick Jonas)، رد هات چیلی پپرز (Red Hot Chili Peppers)، جی. کول (J. Cole)، ال کینگ (Elle King)، پیرل جم (Pearl Jam) ون موریسون (Van Morrison)، فلو ریدا (Flo Rida)، پائول سیمون (Paul Simon)، لورین هیل (Lauryn Hill)، استیوی واندر (Stevie Wonder)، بک (Beck) و غیره.

۱۷- اوت‌لوک (Outlook)

فستیوال موسیقی

  • زمان: ۳۱ آگوست، ۴ سپتامبر
  • مکان: پولا، کروواسی

حتی اگر از طرفداران موسیقی الکترونیک نباشید، منظره بی‌نظیر این منطقه (مکان برگزاری) بیش از یک دلیل ساده برای حضور در این فستیوال است. محل برگزاری فستیوال در کنار دریای آدریاتیک قرار دارد و شبیه به آمفی تئاتر‌های رومی ۲۰۰۰ سال پیش ساته شده است که آن را شبیه به بازدید از یک موزه موسیقی جلوه می‌دهد.

۱۸- اوتساید لند (Outside Land)

فستیوال موسیقی

همه می‌دانند که فرهنگ‌های شمال و جنوب کالیفرنیا خیلی یگدیگر متفاوت نیستند، که این درباره فستیوال‌های موسیقی نیز صدق می‌کند. این فستیوال تعادلی میان تمام موسیقی‌ها است و همچنین بهشتی برای طرفداران غذا و فضای باز.

خوانندگان و نوازندگان: ریدیوهد (Raidiohead)، لیونل ریچی (Lionel Richie)، ال. سیو دی سانودسیستم، لانا دل ری، جی. کول، دوران دوران (Duran Duran)، زد (Zedd)، میجر لیزر، ایر، سوفیان استونز (Sufjan Stevens)، چنس د رپر (Chance the Rapper)، بیچ هاوس (Beach House)، هالسی (Halsey)، گریمز و غیره.

۱۹- ردینگ اند لیدز (Reading & Leeds)

فستیوال موسیقی

  • زمان: ۲۶ تا ۲۸ آگوست
  • مکان: شهر ردینگ و لیدز، انگلیس

یک مراسم و دو شهر. شهرهای ردینگ و لیدز در انگلیس یک فستیوال مشترک را با جمعیتی فراوان و برنامه‌های مختلف در تعطیلات رسمی ماه آگوست برگزار می‌کنند. این جشن‌ها برای همه به خصوص جوان‌ها و همچنین افرادی که برای اولین بار در فستیوال شرکت می‌کنند جذابیت فراوانی دارد.

خوانندگان و نوازندگان: فولز (Foals)، دیسکلوژر، چورچز (CHVCHES)، تونتی وان پایلتس (Twenty one Pilots)، فتی وپ (Fetty Wap)، ایمجین درگنز (Imagine Dragons)، رد هات چیلی پپرز، هیم (Haim)، ۱۹۷۵ (The 1975)، فال اوت بوی (Fall Out Boy)، آلوناجورج (AlunaGeorge) و غیره.

۲۰- راک ورچتر (Rock Werchter)

فستیوال موسیقی بلژیک

  • زمان: ۳۰ جون، ۳ جولای.
  • مکان: ورچتر، بلژیک

این پارتی بلژیکی بهترین موسیقی‌ها،هنرمندان، شادی و مردم را در یک مکان گرد هم می‌آورد.

خوانندگان و نوازندگان: الی گولدینگ، پائول مک‌کارتنی (Paul McCartney)، فلورنس + مشین (Florence + The machine)، دیسکلوژر، السیا کارا (Alessia Cara) و غیره.

مطالب مرتبط:

منبع harpersbazaar

دیدگاه