بهترین مقاصد سفر در فصل بهار، گیسوی شکوفه بر چهره طبیعت

عماد جعفری
عماد جعفری پنجشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
بهترین مقاصد سفر در فصل بهار، گیسوی شکوفه بر چهره طبیعت

سفر به زیباترین مقاصد دنیا در فصل بهار، از شکوفه‌های گیلاس در ژاپن تا سواحل زیبای بریتانی فرانسه، جلوه‌ای متمایز از افسون طبیعت در ذهن هر مسافر و گردشگری باقی می‌گذارد. با کجارو همراه باشید.

مقاله‌های مرتبط:

 بهار، فصل آسمان آبی، شکوفه‌های رنگارنگ، طبیعت سرسبز و مجموعه تمام عیار زیبایی‌هاست. به سبب همین شگفتی‌های تمام‌نشدنی، سفر در بهار لذت دیگری دارد، به ویژه آنکه مقصد، یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای در آغوش کشیدن این زیبایی‌ها باشد. با معرفی بهترین مقاصد گردشگری برای سفرهای بهاره با کجارو همراه هستیم.

اوزاکا، ژاپن

اوزاکا

پدیده طبیعی رنگ‌باران شکوفه‌های گیلاس که به هانامی (شکوفه گیلاس)، مشهور است، کافی است تا ژاپن و به طور خاص اوزاکا را عروس بهار کند. در این شهر هزاران درخت گیلاس وجود دارد که با شکوفه‌های خود زیبایی خاصی را به باغ‌ها و پارک‌های پرشمار شهر می‌بخشند. بهترین زمان برای دیدن شکوفه‌های گیلاس در شهر اوساکا، ۳۰ مارس تا ۱۳ آوریل (اواخر اسفند و فروردین ماه) است.

هوای سفر کردید؟ بیشتر بخوانید:

آلنتجو، پرتغال (Alentejo)

آلنتجو، پرتغال

پرتغال پس از سال‌ها بحران اقتصادی روند رو به رشدی به خود گرفته است. اگر به دنبال سفری بهاری به اروپا هستید و به پیاده‌روی ساحلی در آب‌وهوایی مطبوع علاقه‌مند هستید، پرتغال می‌تواند مقصد مناسبی برایتان باشد. منطقه آلنتجو (Alentejo) در  بهار زیبایی‌های خاصی دارد. منظره‌هایی دلفریب از دریای آبی، گل‌های معطر، بازگشت لک لک‌ها از تعطیلات زمستانی و ماهیگیران مشغول به صید خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان خواهد رقم می‌زند. پیاده‌روی و گردش در ساحل غربی آلنتجو، سرما و سختی‌های زمستان را از یادتان خواهد برد.

نیواورلئان، آمریکا

نیواورلئان

کارناوال مردی گراس (جشنواره‌ای مربوط به آیین کاتولیک‌ها است که پیش از اش ونزدی برپا می‌شود) تنها دلیل سفر بهاری به این ایالت نیست. نیواورلئان مرکز ایالت لویزیانا یکی از شهرهای کلاسیک آمریکا است که همیشه چیزی برای محبوب ماندن دارد. حضور فرانسوی‌های فراوان در این ایالت، حال‌وهوای فرانسوی به این فرهنگ و زندگی روزمره آنان بخشیده است. زندگی شبانه این شهر همراه با موسیقی زنده جاز حال‌وهوای خاصی دارد. نیواورلئان جاذبه‌های گردشگری فراوانی داشته و گردشگران زیادی در فصل‌ بهار  به این شهر سفر می‌کنند.

آمستردام، هلند

آمستردام، هلند

در فصل بهار شهر آمستردام جان تازه‌ای به خود می‌گیرد. کافه‌ها و رستوران‌های کوچک و بزرگ در خیابان‌های این شهر شکوفه می‌کنند. در سفر به آمستردام برای حمل‌ونقل از کانال‌های آبی این شهر استفاده کرده و به تماشای زیبایی‌های عروس اروپای غربی بپردازید. سری هم به بازار گل در ۲۵ کیلومتری خارج شهر بزنید، لاله‌های رنگارنگ و غنچه‌های دلفریب چشمه‌ای از بهشت را به نمایش می‌گذارند.

در همین زمینه بخوانید و ببیند:

دره وای، ولز (The Wye Valley)

دره وای، ولز

این دره در ولز، از آن شگفتی‌های برجسته طبیعت است که شهرتش وام‌دار بازدیدکنندگان پرشمار نیست. رودخانه وای که از میان این دره عبور می‌کند، محلی فوق‌العاده برای قایقرانی و کایاک سواری است. گل‌های رنگارنگ این دره و پرندگان در حال پرواز، جلوه‌ای خاص بدان می‌بخشند. دره وای برای افرادی که زیبایی گل، شکوه پرندگان و آرامش رودخانه را با هم می‌خواهند، بهترین مقصد در فصل بهار است.

جاده رومانتیک، آلمان (Romantische Strasse)

جاده رومانتیک

با پای پیاده، دوچرخه و یا با ماشین، فرقی نمی‌کند، سفر در جاده رمانتیک (Romantische Strasse) همواره رویایی است. مسیر  چهارصد کیلومتری از وورتسبورگ (Würzburg) به فوسن (Füssen) لذتی باورنکردنی دارد. روستاهایی به سیاق آلمانی‌های قدیم، خانه‌های چوبی، باغ‌های انگور و قلعه‌های افسانه‌ای در این راه، سفری عاشقانه و به یاد ماندنی برایتان خواهند ساخت.

کورنوال، انگلستان

کورنوال، انگلستان

کورنوال انگلستان یک مقصد تمام عیار برای سفر است، جایی که همه چیز را در خود جای داده؛ غذاهای خوشمزه فصلی، پرسه زدن در میان گل‌های زیبا، قدم زدن در ساحل و یا شیرجه زدن و شنا کردن در دریا. نسیم‌های بهاری این منطقه را نیز به فهرست اضافه کنید. گاهی نیز بادهای نسبتا شدید، که امواجی شگفت‌انگیز را در دریا رقم می‌زنند. مگر از سفر بهاره چه می‌خواهید؟

بارسلونا، اسپانیا

بارسلونا، اسپانیا

بارسلونا شهری تمام اروپایی با موزه‌های دیدنی مختلف، سواحل زیبا، مراکز تفریحی و خرید بزرگ و مدرن، پارک‌های زیبا و مردمی متعصب و علاقه‌مند به ورزش. دیدنی‌های شهر بارسلونا به اندازه‌ای هستند که شاید نتوان همه آن‌ها را در یک سفر مشاهده کرد.

از اسپانیا بیشتر بدانید:

دره لویر، فرانسه

دره لویر، فرانسه

روستاهای دره لویر را بهار از خواب زمستانی بیدار می‌کند. باغ‌های انگور جوانه می‌زنند و گل‌های وحشی در کنار رودخانه شروع به روییدن می‌کنند. اگر مشتاق سفر  به فرانسه هستید، سفر بهاره به دره لویر را فراموش نکنید.

از فرانسه بیشتر بدانید:

صوریه، مغرب (مراکش)

صوریه، مغرب (مراکش)

برای گردشگران ماجراجو، سفر یک هفته‌ای بهاره به شهر یادگار قرن هجدهم در مراکش یکی از بهترین مقاصد است. آب‌وهوای مطبوع ساحلی اقیانوس اطلس، به همراه بادهای ساحلی که محلی‌ها بدان الیزه (alizee) می‌گویند، شرایط را برای موج‌سواری و کایت‌سواری مهیا می‌کند. خانه‌های سنگی سفید شهر، غرق در تاریخ و تمدن، گردش در ساحل و بازدید از کافه‌ها و گالری‌ها با طعم چای نعنا چیزی فراتر از یک سفر عادی برایتان دارد.

مونترال، کانادا

مونترال، کانادا

بهار بهترین فصل سفر به مونترال است، زمانی که با تابش آفتاب و ذوب شدن برف از روی بام‌های رنگارنگ خانه‌های این شهر، هیجان خاصی در مردم بوجود می‌آید. موزه‌های متعدد، باغ گیاه‌شناسی، پارک‌های دیدنی، کلوب‌های موسیقی و رستوران‌های مجلل از جمله مکان‌های دیدنی این شهر به حساب می‌آیند. 

بریتانی، فرانسه (Brittany)

بریتانی، فرانسه (Brittany)

خط ساحلی بریتانی (Brittany) فرانسه در بهار با پناهگاه‌های مرموز ساحلی، طبیعت آرام زیبا و شکوفه‌های بهاری منطقه‌ای تماشایی است. (عبارت مرموز از این روست که رودخانه‌ای در منطقه بریتانی، شهرتی عجیب و رمزآلود دارد. در گذشته افسانه‌هایی وجود داشته مبنی بر آنکه این رودخانه مستقیما به جهنم راه دارد. این افسانه از ماجرای کشیشان جن‌گیری نشات‌گرفته که از این رودخانه برای هدایت اهریمن به سمت مردابی بی‌انتها استفاده کردند و البته در نهایت همگی به سگ‌هایی سیاه بدل شدند!) قایقی کرایه کنید و به جزیره گلنان (Îles de Glénan) بروید، افسون رنگ‌های بهاری انتظارتان را می‌کشد. 

مطالب مرتبط:

منبع roughguides

دیدگاه