تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه در مجلس

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه در مجلس

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه  تبدیل می شود و یکی از نمایندگان مجلس از تهیه طرحی با ۱۶۰ امضا خبر داده که بر اساس آن سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه تبدیل شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه روز گذشته این فراکسیون خبر داد در این خصوص توضیح داد:

زهرا احمدی‌پور با حضور در جلسه فراکسیون مستقلین ولایی گزارشی از عملکرد، اقدامات و مشکلات این سازمان به اعضای این فراکسیون ارائه کرد. و اشاره کرد که نمایندگان در این جلسه انتقادهایی را به درآمد پایین این سازمان داشتند.

زهرا احمدی پور در واکنش به این موضوع گفت:

گرچه اطلاع ندارم این تبدیل با چه رویکردی مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گرفته اما معتقدم نظریه تغییر ساختار سازمان با هدف انجام مناسب‌تر تکالیف و وظایف نیازمند بررسی‌های کارشناسی است.

فاوت فعالیت در قالب سازمان با وزارتخانه باید عینی شود در حالیکه سازمان در شرایط کنونی خود را قائل به پاسخگویی به مجلس دانسته و اهداف مشخص را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: تغییر ماهیت اداری سازمان و اصلاح ساختار اداری، الزامات مطالعاتی خاصی را می‌طلبد، به همین دلیل باید قبل از هر اقداماتی این مطالعات با دسته بندی انجام شود تا بتوان در ادامه تصمیم‌گیری کرد.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس همچنین یادآور شد:

طرحی در مجلس با امضای ۱۶۰ نماینده آماده شده که بر مبنای آن سازمان میراث فرهنگی به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل شود. این طرح در جلسه دیروز فراکسیون مستقلین بررسی شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه