اقامتگاه بوم گردی ماه بی بی اردکان، خانه‌ای با حس و حال افسونگر کویر

عماد جعفری
عماد جعفری سه شنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
اقامتگاه بوم گردی ماه بی بی اردکان، خانه‌ای با حس و حال افسونگر کویر

اقامتگاه بوم‌گردی ماه بی بی در شهر کویری و تاریخی اردکان، مامنی خشتی مملو از تاریخ و حس و حال افسونگر کویر، برای هر گردشگر است.

مسافر یزد که باشی، به شهر همیشه ایستاده در آفتاب که سفر کنی، محو تاریخ و فرهنگ کهن شهر ایران زمین می‌شوی، برنامه‌ی سفری که روی کاغذ نوشته‌ای یا در ذهن پر و بالش دادی یکی یکی سراغ زیباهای قلب کویری ایران را می‌گیرد. عاشق تمدن کهن ایران که باشی، راه تو را به اردکان فرا می‌خواند، تا پله پله به دیدار پیر سبز چک چک به سوی آسمان گام برداری. باید به شهری در ۶۰ کیلومتری شمال یزد رهسپار شوی. شهری که حلوا و ارده‌های بی‌نطیرش آوازه‌اش را به گوش دور دست‌ها رسانده و در کنار مشاهیر زنده و آرامیده‌اش، شماری از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان یزد را در خود جای داده است. در تور یزد می‌توانید از این اقامتگاه‌های بی‌نظیر کویری نیز بازدید داشته یا بهره‌مند شوید.

فکر اقامت شبانه، نیز در سفر گردشگران موضوع مهمی است  فضای تاریخی و کویری یزد و به‌طور خاص، شهر اردکان، زرق‌و‌برق دنیای مدرن را از چشم آدمی می‌اندازد. 

اقامتگاه ماه بی بی اردکان

عکس از :websta.org

در سفر به اردکان می‌توانید، برای اقامت سراغ اقامت‌گاه بوم گردی ماه‌ بی‌بی را بگیرید.

اقامتگاه ماه بی بی اردکان

عکس از: baniboom

خانه‌ای که حال و هوای تاریخی سفرت را زنده نگاه می‌دارد و تنفس در هوای دیوارهای کاه‌گلی‌اش طعم آرامش می‌دهد. وارد ساختمان چهار وجهی اقامت‌گاه که بشوی، سه دری‌های قرینه نگاهت را جلب می‌کند، حوض در میانه حیاط بوی طراوتت می‌بخشد و پایابی تا اعماق قنات تو را به فکر سازندگی مردمان کویری وا می‌دارد. بر بلندای ساختمان که می‌نگری بادگیر، بلندبالا قد بر افراشته، تا طعم هوای آسمان‌ها تازه‌ات کند. شیطنت کودکانه و رفتن به پشت بام را که به خاطر داری؟ صاحب این خانه رنگ اخم به خود نمی‌گیرد، پله‌های ساختمان ۳۰۰ ساله را یک به یک بالا برو، دورنمایی از کوچه پس کوچه‌های قدیمی، بناهای تاریخی و زیبایی‌هایی که تو را به این شهر کشانده، خستگی را از تنت بیرون می‌کند.

اقامتگاه ماه بی بی اردکان

هشت اتاق برای اقامت مهیاست، سه تا از تخت بری و ما بقی دارای تخت. خیلی نباید نگران هزینه اقامت بود، اتاق بدون تخت سنتی و کف خواب به‌ همراه صبحانه برای هر نفر ۵۰ هزار تومان و اتاق‌های یک، دو و سه تخته با ۹۰، ۱۲۰ و ۱۷۰ هزار تومان در اختیار شما و همراهانتان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

اقامتگاه بومگردی

عکس از: picruby.com

ظرفیت پذیرش اقامت‌گاه بی بی اردکان چیزی در حدود ۳۵ الی ۴۰ نفر است و امکاناتی همچون نانوایی، صبحانه رایگان، صرافی، سرویس‌های بهداشتی و سفارش غذا در دسترس مهمانان است. اگر در این اقامتگاه مهمان شدید، پیشنهاد می‌کنیم، علاوه بر بازدید از زیارتگاه چک چک ( بزرگترین زیارتگاه زرتشتیان جهان )، از منارجنبان خرانق ( که قدیمی تر از منارجنبان اصفهان است و تولدش به دوران سلجوقیان میرسد )، پارک ملی سیاه کوه ( تنها پارک ملی استان یزد )، خانه خاتمی یا موزه مشاهیر، بازار چار سوق ( بازارچه‌ای قدیمی و سرپوشیده ، با معماری زیبای منحصر به خودش)، برج ارجنان، برج توت، حمام سعید، حمام بازار چارسوق، مسجد جامع، آسیاب دژک، مسجد زیرذه و کوچه آشتی کنان نیز دیدن کنید.

اقامتگاه ماه بی بی اردکان

عکس از: baniboom

برای رسیدن به این اقامت‌گاه سراغ خیابان خیابان آیت ا.. داماد را بگیرید به کوی ۲۵ و فرعی اول بروید و سمت چپتان را بنگرید. پیش از سفر به اردکان نیز می‌توانید از طریق تماس با شماره ۰۹۱۳۳۵۹۴۹۴۲ هماهنگی‌های لازم را برای رزرو اتاق صورت دهید.

عکس کاور از: persiaport.com

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه