تحویل ۲ فروند هواپیمای ۷۷۷ بوئینگ به ایران ایر در یک ماه آتی

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
تحویل ۲ فروند هواپیمای ۷۷۷ بوئینگ به ایران ایر در یک ماه آتی

بوئینگ تا یک ماه آینده ۲ فروند هواپیمای۷۷۷ تحویل ایران ایر می‌دهد.

یک منبع آگاه با اشاره به قرارداد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بوئینگ ، برای خرید ۸۰ فروند هواپیما گفت: به احتمال زیاد شرکت بوئینگ تا یک ماه آینده ۲ تا سه فروند هواپیمای ۷۷۷ را تحویل شرکت ایران ایر خواهد داد.

با توجه به قرارداد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بوئینگ ، برای خرید ۸۰ فروند هواپیما با توجه به شرایط پیش آمده ی قراردادهای سایرشرکت های هواپیمایی با بوئینگ از جمله ترکیه و شرایط کشورش تغییراتی در قرار دادهای این شرکت با ایران ایجاد شده که طی آن به احتمال زیاد شرکت بوئینگ تا یک ماه آینده ۲ تا سه فروند هواپیمای ۷۷۷ را تحویل شرکت ایران ایر خواهد داد.

قرار بود این هواپیما به شرکت هوایی «ترکیش ایرلاین» تحویل شود، اما این شرکت ازخرید آن منصرف شد

یک منبع آگاه یادآورشد:

با توجه به اینکه در قرارداد خرید ۸۰ فروند هواپیما از بوئینگ ۳۰ فروند از این هواپیماها مدل ۷۷۷ است، لذا شرکت بوئینگ اعلام کرده که این هواپیما را به ایران ایر تحویل می‌دهد.

هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ یک هواپیمای پهن پیکر تجاری دو موتوره است و می‌تواند در مسافت های طولانی بیش از ۱۷ هزارکیلومتر پرواز کند که قرار است از این هواپیما ۱۵ فروند ۳۵۰ نفره و ۱۵ فروند دیگر ۳۹۰ نفره به ایران ایر تحویل شود.

با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی ایران ایر ظرفیت صندلی این شرکت بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ صندلی افزاشی می‌یابد و در این قرارداد ایران ایر ۵۰ فروند دیگر از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ با ظرفیت ۱۳۰ مسافر باریک پیکر را در یک دوره ۱۰ ساله از بوئینگ تحویل بگیرد.

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل در باره تحویل این هواپیما به ایران گفت:

نخستین هواپیما از ۸۰ فروند هواپیمایی که ایران ایر با بوئینگ بر سر خرید آن‌ها به توافق رسیده، تا یک ماه آینده وارد ناوگان هوایی ایران ایر می‌شود.

در قرارداد ایران ایر با شرکت ایرباس که در سال گذشته به امضا رسید قرار است ۱۰۰ فروند هواپیما از این شرکت به ایران ایر تحویل شود و تاکنون ۳ فروند آن به این شرکت تحویل شده است.در قرارداد ایران ایر با شرکت ایرباس که در سال گذشته به امضا رسید قرار است ۱۰۰ فروند هواپیما از این شرکت به ایران ایر تحویل شود و تاکنون ۳ فروند آن به این شرکت تحویل شده است.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه