قهوه خانه حاج علی درویش: تهرانگردی در نوروز

علیرضا کیخا
علیرضا کیخا شنبه، ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
قهوه خانه حاج علی درویش: تهرانگردی در نوروز

قهوه‌خانه حاج علی درویش یکی از جاذبه‌های گردشگری دینی در قلب بازار تهران است. با راهنمای نوروزی کجارو همراه باشید.

معرفی

جاذبه‌های گردشگری در همین نزدیکی

قهوه‌خانه حاج علی درویش این روزها پررونق‌ترین ایام خود را می‌گذراند. این قهوه‌خانه با صاحب دوست داشتنی خود یعنی حاج کاظم عزیز، یکی از دیدنی‌ترین نقاط بازار تهران است که اگرچه فقط یک تا دو متر مربع مساحت دارد، اما شهرتی جهانی دارد و بسیاری از گردشگرهای خارجی در هنگام حضور در بازار از آن دیدن می‌کنند، چای می‌نوشند وحاج کاظم هم گوشی آن‌ها را می‌گیرد تا یک عکس دیدنی از آن‌ها در قهوه‌خانه بگیرد.

قهوه خانه حاج علی درویش - نوروز

قهوه‌خانه حاج علی درویش که عنوان کوچک‌ترین قهوه‌خانه دنیا را یدک می‌کشد، یکی از جاذبه‌های گردشگری بازار تهران است.

قهوه خانه حاج علی درویش - نوروز

این قهوه‌خانه در راسته بازار زرگرها قرار دارد. در این قهوه‌خانه می‌توانید بهترین و خوش‌طعم‌ترین چای را با بهترین کیفیت میل کنید، با حاج‌ کاظم صاحب کنونی قهوه‌خانه که این مکان را از پدر خود به ارث برده است هم‌صحبت شوید.

قهوه خانه حاج علی درویش - نوروز

از دکوراسیون خاطره‌انگیز قهوه‌خانه لذت خواهید برد. تا چای شما حاضر می‌شود یک دقیقه مطالعه کنید و در نهایت با بقیه پول خود به صندوق مولا که برای کمک بچه‌های بهزیستی راه‌اندازی شده کمک کنید.

قهوه خانه حاج علی درویش - نوروز

قهوه خانه حاج علی درویش - نوروز

آدرس

قهوه‌خانه حاج علی درویش در خیابان پانزده خرداد، راسته بازار بزرگ (بزازها)، پس از ورودی مسجد امام، پلاک ۷۸ قرار دارد.

موقعیت بازار بزرگ روی نقشه

قهوه خانه حاج علی درویش - نوروز

دسترسی

برای رسیدن به قهوه‌خانه حاج علی درویش می‌توانید از مترو استفاده کنید. کافی‌ است تا در ایستگاه مترو پانزده خرداد از قطار پیاده شوید و پس از خروج از ایستگاه با ده دقیقه پیاده‌روی به ورودی بازار بزرگ برسید. برای رسیدن به این قهوه‌خانه باید از ورودی بازار بزرگ (بازار بزازها) وارد شوید. این ورودی رو‌به‌روی خیابان ناصرخسرو قرار دارد. در این راسته با حدود ده دقیقه پیاده‌روی و عبور از ورودی مسجد امام (که در سمت چپ شما قرار دارد) به پلاک ۷۸ و قهوه‌خانه می‌رسید که در سمت راست شما و جنب مسجد عبدالله خان قرار دارد. اگر در پیدا کردن این قهوه‌خانه با مشکل مواجه شدید نگران نباشید! از هر کسی در این راسته سراغ قهوه‌خانه حاج‌ علی درویش خان و حاج کاظم، فرزند ایشان را بگیرید، شما را راهنمایی می‌کند.

قهوه خانه حاج علی درویش - نوروز

اگر به بازار تهران می‌روید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این قهوه‌خانه دیدن کنید. تجربه خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید. 

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه