چگونه برای سفری اقتصادی برنامه ریزی کنیم؟

سارا کرایی
سارا کرایی پنجشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
چگونه برای سفری اقتصادی برنامه ریزی کنیم؟

اگر اهل سفر هستید، اگر زیاد سفر می‌کنید و اگر در فکر کاهش هزینه‌های سفر هستید در این مقاله با کجارو همراه باشید.

برخی سفر به کارائیب، عده‌ای اسکی در ارتفاعات و بعضی ماندن در خانه و نرفتن به سفر را ترجیح می‌دهند. صرف نظر از خواسته‌ها و تمایلات متفاوت، همه ما هر از چند گاهی به یک تعطیلات هر چند کوتاه نیازمندیم. اما سوال اینجا است که چه فصلی بهترین و مقرون‌به‌صرفه ترین زمان برای سفر کردن است؟

برخی آنقدر خوشبخت هستند که بتوانند در هر زمان و بدون دغدغه مالی سفر کنند؛ اینجا، اما، ما سه راه‌کار برای برنامه‌ریزی یک سفر ارزان ارائه می‌دهیم تا هم سفری به یاد ماندنی داشته باشید و هم کمتر هزینه کنید.

استفاده از منابع آنلاین 

کجارو

استفاده از اینترنت برای دسترسی به مناسب‌ترین قیمت‌های هتل و پرواز بهترین راه است. برای مثال اسکای اسکنر (Skyscanner) یکی از وب‌سایت‌هایی است که ارزان‌ترین ماه سال برای سفر به مکان مورد نظر هر کاربر را محاسبه می‌کند. به محض این که بهترین ماه شناسایی شد، کاربر می‌تواند زمان رفت و برگشت خود را مشخص کند. همچنین، با بررسی نقشه مقایسه پرواز، کاربران می‌توانند پرهزینه‌ترین خطوط پرواز از نقطه مبدا را مشاهد کنند.

فصل سفر را هوشمندانه انتخاب کنید

کجارو

اینکه چه فصل و تاریخی را برای سفر خود انتخاب می‌کنید در این مسئله که چقدر می‌شود در هزینه‌‌ها صرفه جویی کرد تاثیر به‌سزایی دارد. سفر «خارج از فصل» مزایای مالی بسیار دارد؛ هر چند که مسلما در این تاریخ‌ها شرایط آب‌وهوایی در بهترین حالت خود نخواهد بود. برای کاهش بودجه سفر و در عین حال تجربه سفری فراموش نشدنی و بازدید از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌ها مقالات کجارو را حتما دنبال کنید. همچنین می‌توانید از وب‌سایت اینوستوپیدیا (Investopedia) استفاده کنید. این وب‌سایت بهترین زمان برای سفر را فصول میانه می‌داند یا ماه‌هایی از سال که بین فصل‌های پرگردشگر و خلوت قرار دارند؛ در این تاریخ‌ها هم آب‌وهوا مناسب است و هم هزینه‌ها معقول.

از پیش برنامه‌ریزی کنید

بلیت هواپیما

از مهم‌ترین و ساده‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید برنامه‌ریزی پیش از سفر است. اگر از پیش، از ایمنی جای خواب و سفر اطمینان داشته باشید، در دراز مدت خواهید دید که در هزینه‌ها هم صرفه جویی شده است. باید قبل از سفر از جزئیات محل اقامت، امکانات و مکان‌هایی که قصد بازدید دارید آگاه باشید تا بتوانید با هزینه کمتر، رفت و آمد و خورد و خوراک خود در سفر را برنامه‌ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

منبع ibtime

دیدگاه