۴۸ مکانی که پیش از مرگ باید دید (قسمت اول)

عماد جعفری
عماد جعفری پنجشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
۴۸ مکانی که پیش از مرگ باید دید (قسمت اول)

هتل‌های افسانه‌ای، تفرجگاه‌های دیدنی یا گردشگاه‌های شگفت‌انگیز؛ هرچه نامش را بگذاریم، این ۴۸ جاذبه دیدنی را باید پیش از مرگ دید. با کجارو همراه باشید تا ۴۸ هتل افسانه‌ای از این دست را به تماشا بنشینیم.

از آن دوران خیلی دور که سقف مسافر آسمان پر ستاره شب باشد، دیگر رنگی باقی نمانده، به گفتن ضرورت نمی‌یابد که گردشگران دنیای امروز، بخشی از رضایت سفر خود را با کیفیت محل اقامت خود می‌سنجند.

اقامت در هتلی خوب می‌تواند مجالی باشد تا سفر شما را غرق در شگفتی کند، چنانکه از دیگر نقش سکه که بنگریم، هتلی بد در بهشت هم، طعم راحتی نمی‌دهد. از مقدمه که بگذریم، چشم‌هامان را بسته‌ایم و تصور می‌کنیم سفر به بهترین هتل‌ها در بهترین مکان‌ها، کارهایی هست که قبل از مرگ انجام دهیم و افسانه‌های مدرنی که در یابیم. با کجارو همراه باشید تا ۴۸ هتل افسانه‌ای از این دست را به تماشا بنشینیم.

۱- تفرجگاه لادِرا (Ladera Resort, St. Lucia) در سنت لوسیا

لادِرا (Ladera)

 شاید اینجا بهترین نقطه برای گردش شما در حوزه‌ی کارائیب باشد که ترکیبی از برترین طراحی، تجمل و مکانی ایدئال است. این اقامتگاه امکاناتی چون اسپا دارد و به‌راحتی می‌تواند شما را از یک نیمکت به داخل استخر بکشاند.

۱- تفرجگاه لادِرا (Ladera Resort, St. Lucia) در سنت لوسیا

 ۲- گردشگاه مانتا (Manta Resort,Tanzania) در تانزانیا

گردشگاه مانتا

آیا تابه‌حال دوست داشتید که به طبقه پایین اتاق خود بروید، پرده‌ها را کنار بزنید و به ماهی‌ها خیره شوید؟ آیا فکر می‌کنید چنین چیزی بتواند به واقعیت تبدیل شود؟ خب مجبورید دور ساحل اتراق کنید؟ اگر پاسخ هر دو سؤال را مثبت اعلام کرده‌اید (مثل من) پس عکس‌های مانتاریسورت احتمالاً انگیزه‌ای می‌شود که جزیره پمبا تانزانیا را در لیست جاهای دیدنی خود قرار دهید.

گردشگاه مانتا

اگر به‌دنبال مکانی هستید که در آن از پله‌های اتاقتان به داخل دریا بروید، از پنجره‌ی اتاقتان دسته‌های ماهی را تماشا کنید و حتی کل گردشگاه‌تان در زیر آب باشد، با دیدن این تصاویر، تفرجگاه مانتا در جزیره‌ی پِمبای تانزانیا را به لیست مقاصد سفرهای بعدی خود اضافه خواهید کرد.

۳- اِشِر کلیف (Äscher Cliff) در سوئیس

اِشِر کلیف

چیزی بیشتر از یک مسافرخانه با سوییت‌های لوکس، گریزی که دقیقا به‌سمت صخره Ebelalp دارد باعث می‌شود که عزم خود را جزم کنید و به شمال کوه‌های آلپ سفر کنید. منظره اینجا از بهترین چشم‌اندازهای کوهستان‌های سوئیس شما را تا رسیدن به کوه‌های سوئیس شارژ و سرپا نگه می‌دارد.

۴- جیرافه مانور (Giraffe Manor) در کنیا

۴- جیرافه مانور (Giraffe Manor) در کنیا

این تصاویر با فتوشاپ ایجاد نشده‌اند. در جیرافه مانور که در حومه‌ی شهر نایروبی قرار دارد، پرورش زرافه انجام می‌شود و در حین صبحانه می‌توانید از مصاحبت با این حیوانات زیبا لذت ببرید. این زرافه‌ها پبرای پرورش و نگهداری در این محل ساکن شده‌اند که تماشای آن‌ها می‌تواند به‌عنوان بخشی از برنامه صبحانه شما گنجانده شود.

۴- جیرافه مانور (Giraffe Manor) در کنیا

 ۵- هتل کاکسلاتانن (Kakslauttanen) در فنلاند

هتل کاکسلاتانن

اگر تابه‌حال نام این مکان به گوشتان خورده باشد، احتمالاً زمان زیادی در اینترنت در مورد آن جستجو و تحقیق کرده‌اید یا پس احتمالاً زمان خیلی کمی را در اینترنت می‌گذرانید. این هتل با اتاقک‌های شیشه‌ای به‌شکل خانه‌ی اسکیموها، تجربه‌ی زمستان را در محیطی گرم برای‌تان فراهم می‌کند. شما می‌توانید در عین حال که از زیبایی جنگل‌های برفی و زمستان فوق‌العاده لذت می‌برید، در اتاقی خصوصی و گرم و نرم استراحت کنید؛ با کلبه‌های شیشه‌ای اسکیموها که نمای داخلی چوبی دارند.

هتل کاکسلاتانن

 می‌توانید منظره زیبای یک جنگل یخ‌زده و منظره باورنکردنی از شفق زمستانی را در حالی تماشا کنید که به‌طور هم‌زمان در حباب شیشه‌ای گرم و نرم خود دراز کشیده‌اید. این هتل به شما یک زمستان منحصربه‌فرد پیشنهاد می‌دهد.

۶- باغ‌های معلق اوبود (Ubud Hanging Gardens, Bali) در بالی

باغ‌های معلق

بخشی از این باغ‌ها هتل بوتیک، بخش دیگر استخر بی‌کران،‌ بخش دیگر جنگلی انبوه و بخش دیگر شاهکار معماری است که همگی آن‌ها با هم تفرجگاهی بی‌نظیر را به وجود می‌آورند. هم هتلی لوکس، هم یک استخر بی‌نهایت بزرگ و هم جنگل Payangan، همراه با یک شاهکار معماری برای خوردن یک نوشیدنی صبحگاهی. اگرچه اوبود به خاطر ویلاهای درختی‌اش معروف است اما این هتل همه جایزه‌های مربوط به بهترین استخرهای دنیا را از آن خود می‌کند (اتفاقا این استخر جوایزی هم برده است).

باغ‌های معلق

 ۷- هتل یخی (Jukasjarvi) در سوئد

هتل یخی

گذراندن وقت در هتل یخی مانند زندگی در یک بنای هنری است که البته بسیار سرد است. اگرچه امکانات یخی فقط یک فصل از سال در دسترس هستند، این هتل «امکانات گرم» و فعالیت‌های تابستانی مثل تجربیات هنری با یخ، ماجراجویی در حیات‌وحش اطراف در زیر آفتاب را نیز ارائه می‌دهد. در ابتدای لیست هتل‌هایی که باید بروم، هتل یخی بر فراز آسمان هنر می‌درخشد. یک هنر بسیار سرد. با وجود اینکه سازه‌های یخی تنها یک فصل از سال ایجاد می‌شوند، این هتل همیشه به میهمانان خود فضایی گرم برای فعالیت‌های تابستانی و امکان خلق آثار هنری با یخ را فراهم می‌کند؛ همراه با ماجراجویی‌هایی در اطرافش که در زیر نور خورشید نیمه‌شب خود دارد.

هتل یخی

 ۸- تفرجگاه جزیره‌ی کاکائو (Cocoa Island Resort) در مالدیو

تفرجگاه جزیره‌ی کاکائو

جزیره‌ی کاکائو که فاصله‌اش با فرودگاه اصلی مالدیو فقط ۴۰ دقیقه است، بیش از ۳۳ سوئیت روی آب دارد که همگی نزدیک ساحل استوایی با شن‌های سفید قرار دارند، همراه با دو آب گرم خصوصی که برای معالجه استفاده می‌شود.

تفرجگاه جزیره‌ی کاکائو

۹- لویسابا استار بدز (Loisaba Star Beds) در کنیا

لویسابا استار بدز

دو نوع تختخواب ستاره‌ای در حیات وحش کنیا وجود دارد. یکی تخت‌های «کیکوبو» هستند که در بالای دریاچه‌ای قرار دارند و تخت‌های دیگر «کویجا» نام دارند که در بالای رودخانه‌ی اِواسو نگیرو (Ewaso N’giro) قرار گرفته‌اند. هرکدام از این تختخواب‌ها دارای چرخ‌هایی هستند که قابلیت بیرون آمدن از سرپناه را دارند (هرکدام از این استراحتگاه ها شامل Mukokoteni هستند.)

کنیا به خاطر حیات وحشش معروف است و اگر علاقه دارید جانوران وحشی مختلف را ببینید، نباید چنین مکانی را از دست بدهید. کنیا به حیات وحش خود مشهور است پس هنگامی که اوقات خود را در بیرون می گذرانید از این موجودات شگفت‌انگیز زیاد خواهید دید.

۱۰- برج العرب در دبی

 برج العرب

برج العرب یکی از بلندترین هتل‌های جهان است که در جزیره‌ای ساخت انسان، با ۳۰۰ متر ارتفاع ساخته شده و با پلی خصوصی، به جزیره‌ی اصلی متصل شده است. داخل این برج ۲۰۲ اتاق دو طبقه وجود دارد که بزرگ‌ترین‌شان ۷۸۰ متر مربع مساحت دارد و دوازدهمین سوئیت گران‌قیمت در جهان محسوب می‌شود.

 برج العرب

۱۱- هتل درختی در سوئد

 هتل درختی در سوئد

اتاق‌های این هتل درختی در طراحی‌های کابین شکل، آشیانه پرنده، مکعب، مخروطی آبی‌رنگ، سفینه فضایی، سونای درختی و سنجاقکی وجود دارد. هرچند نام‌گذاری‌های تحت الفظی برای اتاق‌ها به کار برده می‌شود؛ اما معماری و ساخت هتل درختی می‌تواند یک تجربه منحصربه‌فرد در زندگی در جنگل‌های سوئد به شمار رود.

 هتل درختی در سوئد

 ۱۲- هتل مارکز دریسکال (Marques de Riscal) در اسپانیا

هتل مارکز دریسکال

این هتل لوکس که توسط معماری به نام فرانک گهری (Frank Gehry) ساخته شده، در قلب اسپانیا و در شهر Elciegi شهر السیِگو که قدمتش به قرون‌وسطا می‌رسد، قرار دارد. هتل مارکز دریسکال (Marques de Riscal) با داشتن آشپزخانه Basque-Riojan به خاطر غذاهای خاصش معروف است. همچنین یک کتابخانه در پشت‌بام هتل هست که منظره‌ای از حومه شهر به سبک اسپانیایی دارد که از آنجا می‌توان حومه‌ی شهر را تماشا کرد.

۱۳- اقامتگاه جزیره‌ی دِدون (Dedon Island)، فیلیپین

 اقامتگاه جزیره‌ی دِدون

طبق آنچه که در سایت این مکان آمده است، سازندگان این اقامتگاه، (جزیره‌ی ددون) را به‌عنوان گونه‌ای آزمایشگاه در نظر گرفته‌اند تا بتوانند آزمایشاتی در زمینه‌ی طراحی خارجی، کشاورزی ارگانیک و پایداری در آن انجام دهند.

 اقامتگاه جزیره‌ی دِدون

۱۴- فیندا هوم‌استد (Phinda Homestead) در آفریقای جنوبی

فیندا هوم‌استد (Phinda Homestead)

این کلبه‌ی کوچک و لوکس در اندازه‌ی خانوادگی ساخته شده است و در اطراف شما هیچ کس، جز جانوران وحشی و کارکنان این اقامتگاه حضور ندارد.

فیندا هوم‌استد (Phinda Homestead)

۱۵- کاخ امارات (Emirates Palace) ابوظبی

کاخ امارات (Emirates Palace)

این هتل توسط گروه کمپینسکی مدیریت می‌شود، دارای مقر فرود هلیکوپتر و یک تفرجگاه ساحلی خصوصی است. این هتل هفت ستاره، دومین هتل گران‌قیمتی است که تابه‌حال ساخته شده است. برای رفتن به این کاخ می‌توانید از زیردریایی یا هلی‌کوپتر خصوصی استفاده کنید.

کاخ امارات (Emirates Palace)

 ۱۶- هتل کنراد (Conrad) مالدیو

 هتل کن راد (Conrad)

خانه‌هایی که کفپوششان شیشه‌ای است و اتاق‌هایی که زیر آب قرار گرفته‌اند، یک تجربه‌ی فوق‌العاده برای هر کس خواهد بود. هتل مالدیو را باید رؤیایی دانست. برای رسیدن به این هتل باید مسیر ۳۰ دقیقه‌ای را با هواپیمای دریایی خصوصی طی کنید. اما به‌محض رسیدن از شما با پنیرهای خوشمزه و نوشیدنی پذیرایی می‌شود در حالی که کوسه‌ها، دلفین‌ها، لاک‌پشت‌های دریایی و صخره‌های مرجانی فوق‌العاده شما را محاصره کرده‌اند.

 هتل کن راد (Conrad)

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه