سفر ارزان به لندن با ۱۰ راهکار ساده (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی جمعه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
سفر ارزان به لندن با ۱۰ راهکار ساده (قسمت دوم)

 لندن یکی از گران‌ترین و زیباترین پایتخت‌های دنیا است. با رعایت این چند نکته می‌توان هزینه‌ی سفر به لندن را کاهش داد. با کجارو همراه باشید.

لندن یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا است. بنابراین سفر به چنین شهری آن هم برای مقاصد توریستی ممکن است برای بسیاری از ما، گران و ناممکن به نظر برسد. اما در لندن هم می‌توان با رعایت چند نکته، سفری ارزان را تجربه کرد. با به کار بستن این نکات می‌توانید به میزان قابل توجهی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید.

در قسمت قبلی مقاله به خرید کارت London Pass برای کاهش هزینه‌های سفر به لندن اشاره کردیم.

لندن

London Pass چیست؟

این کارت، یک کارت تخفیف توریستی برای بازدید از جاذبه‌های لندن است. استفاده از آن علاوه بر اینکه موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود، از اتلاف وقت در صف‌های طولانی تهیه بلیط یا ورودی جاذبه‌ها جلوگیری می‌کند. این کارت در واقع کارت هوشمندی است که دارنده‌ی آن از قبل مبلغی را پرداخت می‌کند و از آن در بازدید از جاذبه‌های گردشگری استفاده می‌کند. در سراسر دنیا در بسیاری از شهرهای بزرگ و توریستی، کارت‌های مشابه برای گردشگران در نظر گرفته شده است. بیش از سه میلیون گردشگر از این کارت استفاده کرده‌اند.

مزایا:

  • با دریافت این کارت، برای ورود به بیش از ۶۰ جاذبه‌ی گردشگری و تور مختلف، نیازی به پرداخت هزینه ندارید. این جاذبه‌ها شامل برج لندن، کلیسای وست‌مینستر، کروز در رود تیمز و... است.
  • استفاده از تور یک روزه‌ی رایگان گردش در شهر با اتوبوس توریستی
  • پیشگیری از اتلاف وقت در صف‌های طولانی ورودی جاذبه‌های گردشگری
  • دریافت لحظه‌ای کارت روی اسمارت‌فون
  • امکان افزودن ویژگی‌های کارت سفری اویستر کارت

این کارت‌ها یک روزه، دو روزه، سه روزه، شش روزه و ده روزه هستند. قیمت کارت‌ها برای کودکان و بزرگسالان متفاوت است و اگر سفرهای داخل شهری هم به آن اضافه شود، قیمت آن افزایش می‌یابد.

از طریق این لینک می‌توانید فهرست کامل قیمت کارت‌های مختلف را مشاهده کنید و هر کدام که متناسب با نیازهای شما بود خریداری کنید.

همراه با این کارت یک کتاب راهنما هم به گردشگران ارائه می‌شود تا با کمک آن برنامه سفر خود را تنظیم کنند و از مزایای این کارت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

۶. همه چیز را از قبل و آنلاین رزرو کنید

لندن

اگر فکر می‌کنید که زمان کافی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری لندن ندارید و کارت London Pass به کارتان نمی‌آید، با رزرو کردن آنلاین بلیط‌ها از چند روز قبل می‌توانید در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید. بسیاری از بلیط‌های جاذبه‌های گردشگری اگر آنلاین خریداری شوند، درصد قابل توجهی تخفیف دارند.

۷. از نمایش‌های کوچک لذت ببرید

موسیقی‌های زنده و نمایش‌های کمدی زیادی در لندن برگزار می‌شود. حسن این نمایش‌ها و کنسرت‌ها این است که نسبت به تئاترها و خوانندگان مشهور، هزینه‌ی کمتری دارند.

۸. خرید ارزان را تجربه کنید

لندن

لندن بهشتی برای دوستداران خرید است. اگر می‌خواهید خریدی ارزان در لندن را تجربه کنید، به فروشگاه‌های مد ارزان مثل Primark سر بزنید. در بازارهای محلی لندن هم می‌توانید اجناس ارزان بخرید و حتی سر قیمت چانه بزنید. اوت لت ها یکی دیگر از گزینه‌های خرید ارزان در لندن هستند.

۹. غذای ارزان بخورید

لندن

برای خرید غذای ارزان باید به رستوران‌های زنجیره‌ای و کافه‌های سنتی سر بزنید. اگر هوا ملایم و مطبوع است، می‌توانید ساندویچ‌‌های آماده از سوپرمارکت بخرید و یک پیک‌نیک ارزان در پارک‌های متعدد و حومه‌ی لندن ترتیب دهید. غذاهای خیابانی هم اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و مورد توجه قرار گرفته‌اند.

غذا خوردن در لندن اگر بدانید که کجا بروید، ارزان است. در این لینک می‌توانید فهرستی از بهترین نقاط لندن برای خوردن ناهار ارزان را ببینید. یا در این لینک، با فهرستی از غذاخوری‌ها و کافه‌های ارزان لندن آشنا شوید. در این غذاخوری‌ها در هر ساعتی از روز می‌توانید غذای ارزان و البته خوشمزه، نوش جان کنید.

یکی دیگر از روش‌های کاهش هزینه‌های غذا خوردن در لندن، دریافت کارتی به نام tastecard است. با استفاده از این کارت می‌توانید در بسیاری از رستوران‌های لندن، از تخفیف ویژه استفاده کنید.

Tastecard چیست؟

لندن

این کارت بیش از ۳ میلیون عضو دارد که مرتبا از این کارت استفاده می‌کنند و در رستوران‌های مختلف با ۵۰ درصد تخفیف، غذا می‌خورند. بیش از ۷۰۰۰ رستوران در دایرکتوری رستوران‌های این کارت وجود دارد که شما با ارائه‌ی کارت خود می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ی آنها استفاده کنید.

۱۰. اقامتگاه ارزان پیدا کنید

در لندن می‌توانید برای اقامت ارزان، هاستل‌ها، هتل‌های زنجیره‌‌ای ارزان و تخت‌خواب و صبحانه (B&B) ها را امتحان کنید.

چندین هتل زنجیره‌ای ارزان در لندن وجود دارد که هر کدام از آنها چندین شعبه در سراسر شهر دارند. این هتل‌ها امکاناتی مناسب را با قیمت ارزان در اختیار مشتریان می‌گذارند. از میان این هتل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لندن

Holiday Inn Express

شعبه‌های این هتل را می‌توانید در مرکز شهر مثلا خیابان‌ اولد استریت و نواحی دورتر از مرکز پیدا کنید. در این هتل‌ها، صبحانه‌ی رایگان عرضه می‌شود و وای‌فای رایگان در فضاهای عمومی هتل در دسترس است.

Ibis

این مجموعه هتل‌ها، یکی از بهترین هتل‌های ارزان لندن هستند که امکانات رایگان متعدد دارند و کارکنان آنها رفتار دوستانه‌ای دارند. صبحانه از ۴ صبح تا ظهر عرضه می‌شود. اتاق‌ها دارای امکانات مناسب و تخت‌های راحت هستند.

Premier Inn

این مجموعه، بزرگ‌ترین مجموعه هتل‌های زنجبره‌ای ارزان در بریتانیا است. اتاق‌های این هتل‌ها امکانات مناسب و تخت‌های راحتی دارند. بیشتر اتاق‌ها به وای‌فای مجهز هستند. کارکنان هتل، رفتار دوستانه‌ای با مهمانان دارند.

Travelodge

اتاق‌های این هتل، زواید غیرضروری را حذف کرده‌اند. با پرداخت شبی ۲۹ یورو می‌توانید در یکی از این هتل‌ها اقامت کنید؛ اگر به صورت آنلاین و از قبل، اتاق خود را رزرو کنید. این مجموعه هتل به سرعت در حال گسترش است و در حال حاضر بیش از ۵۰ هتل در لندن دارد. اتاق‌های این هتل ارزان، تمیز و بزرگ هستند و تخت‌های بزرگ، تلویزیون و قهوه‌ساز دارند. با پرداخت هزینه می‌توانید از صبحانه و وای‌فای هم استفاده کنید. صبحانه برای کودکان رایگان است.

Tune Hotels

اتاق‌های این مجموعه هتل، بزرگ هستند و امکانات اولیه‌ی باکیفیتی در اختیار مهمانان می‌گذارند. ۵ شعبه از این هتل در لندن مرکزی وجود دارد.

مطالب مرتبط:

منبع visitlondon

دیدگاه