برای تجربه لحظاتی رمانتیک به کجا برویم؟

کاملیا کوثری
کاملیا کوثری جمعه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
برای تجربه لحظاتی رمانتیک به کجا برویم؟

سفری به یک مکان رمانتیک، پیشنهادی است که هیچ کس نمی‌تواند آن را رد کند. در این مقاله‌ی کجارو، رمانتیک‌ترین مکان‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

شاید یک خانه‌ی جنگلی روی رودخانه کمی دور از دسترس باشد. اما ۵ پیشنهاد (و یک ولخرجی بزرگ) برایتان داریم که می‌تواند شما را برای معشوقتان، به قهرمان روز عشاق تبدیل کند.

گودلند

گلتا (Goleta)، کالیفرنیا

ساحل گولتا در کالیفرنیا

عکس از وب‌سایت gogoleta.com (عکاس: نامشخص)

پیش از آن‌که گروه هتل‌های کیمپتون (Kimpton) هشت مایل از اراضی غرب «سانتاباربارا» (Santa Barbara) را بخرد و آن را تبدیل به نگین‌ منطقه کند، گودلند متلی بود با ایده‌ای جدید برای استراحت ساعتی مسافران.

این هتل که خودش را «کالیفرنیای آرام» می‌نامد، پس از مشکلات فراوان، توانست خود را به‌عنوان جزئی از فرهنگ لوکس موج‌سواری جا بیندازد.

برای مثال، کافه «گود» با اسکیت‌بوردهای مختلف تزیین‌شده و «رستوران آوت پست» (Outpost Restaurant) نیز غذای تازه‌ی دریایی سرو می‌کند.

تا بسیاری از بهترین سواحل کالیفرنیا برای موج‌سواری فقط ۵ دقیقه با ماشین راه است و در هتل‌ نیز امکان استفاده از کلاس یوگا، دی‌جی میهمان با موزیک‌های «پول ساید» (poolside)، نمایش شبانه‌ی فیلم‌های هندی، فال تاروت و بازگشت به نوستالژی‌ها، از بازی نینتندو (Nintendo) گرفته تا موسیقی دهه‌ی ۹۰ فراهم است.

اتاق‌ها مجهز به دستگاه پخش (صفحه) هستند، پس می‌توانید به آهنگ موردعلاقه‌ی خودتان گوش کنید یا از کتابخانه‌ی لابی که مجموعه‌ای از‌ موسیقی‌های قدیمی دارد، صفحه‌ی «ماروین گی»(Marvin Gaye) را امانت گرفته و در حال استراحت به آن گوش دهید.

اطلاعات تماس:

گلتا ۵۶۵۰ کال ری‌یِل (Calle Real)، گودلند ۴۸۰۱۴۶۵(۸۷۷)

شروع قیمت اتاق‌های دبل از ۱۷۵ دلار، تعطیلات آخر هفته نرخ بالاتر خواهد بود.

کاروان آوت پست (Caravan Outpost)

اجای (Ojai)

کاروان

نوع جدیدی از هتل بوتیک: اسباب و اثاثیه‌ی این هتل، همگی در تریلرهای «ایر استریم» (Airstream) دوره‌های مختلف زمانی چیده شده‌ است که همگی دور یک کمپ مرکزی پارک شده‌اند.

«ایر استریم»ها، تریلرهای مدرنی هستند با سطح داخلی براق که کنار هر یک، فضایی خصوصی برای استراحت هست. این فضا با درختان نخل محصور شده و شما را به استراحت در ننو یا صندلی حصیری دعوت می‌کند.

هرکدام از این تریلرها نامی ویژه‌ی خود دارند و ابعادشان متفاوت است؛ از «لالا»ی ۱۹ فوتی گرفته تا «دیه‌گو»ی غول‌پیکر که یک تریلر ۳۰ فوتی با یک تخت کویین و تلویزیون است. اگر نوستالژی برایتان جذاب است، «سم» را رزرو کنید که یک ۲۰ فوتی اصیل از سال ۱۹۵۹ است.

تمامی این تریلرها دارای حمام، دوش، آشپزخانه، تهویه‌ی هوا، گرمایش و یک دستگاه پخش قدیمی هستند که مجهز به بلوتوث است.

فروشگاهی مخصوص فروش کالاهای قدیمی و جدید نیز وجود دارد که وقتی کنار کمپ نشسته‌اید و به موسیقی‌ای که در فضا پخش می‌شود گوش می‌کنید هم دیده می‌شود.

اطلاعات تماس:

اّجای، ۳۱۷ خیابان بریانت (Bryant)، کاروان آوت پست ۸۳۶۴۸۹۱(۸۰۵)

مارکر سانفرانسیسکو (The Marker San Fransisco)

سانفرانسیسکو

مارکر

«مارکر»، دو بلوک از ساختمان مجلل «هنرهای زیبا» (Beaux Arts) در میدان «یونیون» (Union) است.

«مارکر» از فضای خفقان‌آور سانفرانسیسکوی کهنه فاصله گرفته و به سوی هنر تزیینی رنگارنگ و روشن متمایل است. می‌توانید از رفتن به اتاق‌تان از میان دیوارهای راه‌راه و رنگارنگ، بودن در میان بالش‌های به رنگ جواهر و حمامی که کاغذدیواری‌اش طرح‌های پر زرق‌وبرق دارد، لذت ببرید.

این هتل در نزدیکی محله‌ی تئاتر و رستوران‌های بزرگ است. در رستوران و بار «تراتو» (Tratto) غذا بخورید و طعم غذای خانگی ایتالیایی را در محیطی مجلل تجربه کنید، یا در کنار بخاری بزرگ، روی صندلی‌های «موریش» (Moorish) زرد رنگ، کوکتلی سفارش داده و لذت ببرید.

اگر در همین ماه برای دو شب اتاق رزرو کنید، از تخفیفی ۲۰ درصدی بهره‌مند خواهید شد. انگیزه‌ی خوبی است!

اطلاعات تماس:

۵۰۱ خیابان گری (Geary)، مارکر سانفرانسیسکو ۲۹۲۰۱۰۰(۴۱۵) یا ۷۳۶۲۷۵۳(۸۴۴).

شروع قیمت اتاق‌های دبل از ۱۳۹ دلار.

مونته ری تایدز (Monterey Tides)

مونته‌ری (Monterey)

مونته ری

«مونته‌ری» دقیقا در امتداد دنج و آرام دریا واقع شده است.

با گرفتن اتاقی با چشم‌انداز اقیانوس، در تخت دراز بکشید و فقط و فقط به آبی فیروزه‌ای دریا و بخش دیگر «مونته ری» در دوردست‌ها خیره شوید.

دکوراسیون به سبک مکزیکی و همراه با دیوارهای رنگارنگ و فرش‌های پر نقش‌ونگار است. اگر برای شنا در اقیانوس به‌اندازه کافی شجاع نیستید، می‌توانید از استخر آب گرم استفاده کنید.

یا اینکه می‌توانید دوچرخه‌ای کرایه کرده و در «مونته‌ری» گشت بزنید، از آکواریوم «مونته‌ری» یا راسته‌ی کنسروسازی «اشتاین بک» بازدید کنید.

برای یک ماجراجویی درست و حسابی، می‌توانید یک کایاک اجاره کرده و در میان شیرها و سمورهای دریایی قایق‌رانی کنید.

رستوران این هتل، غذای دریایی را از اقیانوس بر سر میز شما آورده و سرو می‌کند.

اطلاعات تماس:

مونته‌ری، ۲۶۰۰ سند دانز درایو (Sand Dunes Drive)، مونته‌ری تایدز ۳۹۴۳۳۲۱(۸۳۱)-۲۴۲۸۶۲۷(۸۰۰)

شروع قیمت اتاق‌های دبل از ۱۲۶دلار.

سیته لوناس (Siete Lunas)

سایولیتا (Sayulita)، مکزیکو

سیته لوناس

امکان نشستن بر فراز تپه‌ای که مشرف به شهر موج‌سواران، «سایولیتا» است در «سیته لوناس» برایتان فراهم خواهد شد. «سایولیتا» شهری است که بعد از یک ساعت رانندگی به‌سمت شمالِ «پورتو والارتا»(Puerto Vallarta) در سواحل غربی اقیانوس آرام (در مکزیکو) به آن می‌رسید. گرچه «سیته لوناس» خارج از هیاهوی شهر است، اما ۵ دقیقه سواری در ماشین برقی گلف، شما را به قلب جنب‌وجوش آن خواهد رساند.

این هتل، از هفت کلبه با سقف‌های به سبک مکزیکی تشکیل شده است که هر یک در احاطه‌ی گیاهان سبز است اما همگی چشم‌اندازی زیبا از اقیانوس و کمی پایین‌تر، ساحل اختصاصی مخصوص به خود دارند. بالای تپه، استخر و محل استراحتی مشترک هست که از آن «ساحل مردگان» (Playa de los Muertos) و ساحل «سایولیتا» در دوردست‌ها دیده می‌شود.

اگر تمامی این هفت کلبه را رزرو کنید، می‌توانید آشپز اختصاصی برای طبخ انواع غذاها در اختیار داشته باشید.

در کنار استراحت در هتل، کارهای بسیاری برای انجام دادن خواهید داشت. علاوه بر موج‌سواری، تخته‌ی موج‌سواری ایستاده نیز برای کرایه موجود است. می‌توانید در نزدیکی «پونتا میتا» گلف بازی کنید، با لوله و ماسک به غواصی یا ماهی‌گیری بروید، در کلاس رقص و یوگای شهر شرکت کنید، جواهر آلات زیبای «هویشل هندی» (Huichol Indian) بخرید یا همراه با مردم مهربان محلی و مسافران که پابرهنه هستند، در بارهای شهر گردش کنید.

اطلاعات تماس:

سایولیتا، ۷۱۴ کامینو سین نومبره (Camino Sin Nombre)، سیِته لوناس ۰۱۱۵۲۳۲۹۲۹۸۸۵۵۷

شروع قیمت اتاق‌های دبل از ۲۱۶ دلار.

مزرعه کیدنپرز (Farm at Kidnappers)

خلیج هاوکه (Hawke’s Bay)، نیوزیلند

کیدنپرز

کمی دورتر و در قلب شادی‌ها، «مزرعه‌ی کیدنپرز» در جزیره‌ی شمالی «نیوزیلند» و در ساحل شرقی «خلیج هاوکه» (Hawke’s Bay) قرار دارد.

این بخش از کشو  کانون سواحل زیبا، رودخانه‌های ایدئال برای گرفتن ماهی قزل‌آلا، فرهنگ «مائوری» (Maori) و آشپزی صنعتی است.

مزرعه که از ۲۲ سوئیت و یک کلبه‌ی بزرگ ۴ اتاق خوابه برای مالک تشکیل شده‌ است، مساحتی حدود ۶۰۰۰ جریب از خط ساحلی را اشغال کرده و دارای یک محل برای نگهداری گاوها و گوسفندان است. همچنین یکی از بهترین مسابقات قهرمانی گلف در «نیوزیلند» نیز در این منطقه انجام می‌شود.

ظاهر ساختمان‌ها شبیه خانه‌های رعیتی است و در داخل، تجهیزات آنتیک مزرعه در کنار چوب و چرم و گوست به‌عنوان تزیینات در نظر گرفته شده‌اند.

به غیر از گلف، می‌توانید سوار بر اسب از اراضی دیدن کنید، به شکار پرندگان، پیاده‌روی یا ماهی‌گیری  بروید. اما شاید پررنگ‌ترین بخش اقامت شما در این هتل، گرفتن پرنده‌ی «کیوی» (Kiwi) در طبیعت وحشی باشد. مزرعه با ایجاد پرچین و دام‌های موقت تلاش کرده است تا کیوی‌ها را به منطقه برگرداند.

اطلاعات تماس:

«خلیج هاوکه» (Hawke’s Bay)، ته آوانگا Te Awanga) ۴۴۶) جاده کلیفتون (Clifton)، مزرعه‌ی «کیدنپرز»

مطالب مرتبط:

دیدگاه