سفر ارزان به لندن با ۱۰ راهکار ساده (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
سفر ارزان به لندن با ۱۰ راهکار ساده (قسمت اول)

با رعایت این چند نکته، سفری ارزان به لندن یکی از زیباترین پایتخت‌های دنیا را تجربه کنید. با کجارو همراه باشید.

شاید فکر کنید سفر به لندن به‌دلیل هزینه‌های بالا امکان‌پذیر نیست. ولی با رعایت چند نکته‌ی ساده می‌توانید مقدار زیادی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. بسیاری از تفریحات ارزان و رایگان در شهرهای بزرگ دنیا وجود دارند که هیچ دست کمی از تفریحات گران‌قیمت ندارند حتی گاهی بسیار لذت‌بخش‌تر هستند. در ادامه با چند نکته برای کاهش هزینه‌های سفر به لندن آشنا می‌شویم.

۱. از اویستر کارت توریستی (Visitor Oyster Card) استفاده کنید

اویستر کارت لندن

بهترین روش برای کاهش هزینه‌های سفر به لندن، استفاده از کارت‌بلیط‌های اعتباری هوشمند Oyster Card برای حمل و نقل عمومی در شهر است. استفاده از این کارت، ۵۰ درصد ارزان‌تر از خرید کارت‌های سفری یک روزه یا بلیط‌های تک‌سفره است. برای اینکه بتوانید از تخفیف‌های این کارت نهایت استفاده را ببرید، به‌محض ورود به لندن یکی از این کارت‌ها تهیه کنید.

حسن دیگری که این کارت دارد این است که فقط مختص سیستم حمل و نقل عمومی نیست. با استفاده از این کارت می‌توانید از تخفیف‌های ویژه در جاهای مختلف مثل رستوران استفاده کنید.

از مزایای این کارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این کارت‌ها همه جا پذیرفته می‌شوند. در همه وسایل حمل و نقل عمومی لندن می‌توانید از این کارت استفاده کنید که شامل تخفیف در کرایه‌‌ی قایق هم می‌شود.
  • از ۵۰ درصد تخفیف استفاده می‌کنید.
  • در صف نمی‌ایستید. در حالی که گردشگران زیادی با چمدان و وسایل‌شان در صف بلیط هستند شما می‌توانید به‌راحتی بدون اتلاف وقت در صف‌های طولانی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
  • از تخفیف‌ها و پیشنهادها ویژه استفاده می‌کنید. در بیش از ۴۰ رستوران و فروشگاه لندن می‌توانید تخفیف‌های خوبی بگیرید.

نحوه‌ی استفاده از Oyster card

کارت را در دکمه‌ی زردرنگ گیت بلیط در ایستگاه‌های قطار یا در ورودی اتوبوس‌ها قرار دهید.

اگر اعتبار کارت به اتمام رسید، در همه ایستگاه‌های مترو و هزاران فروشگاه در سراسر لندن، امکان شارژ مجدد آن وجود دارد.

خرید این کارت چقدر هزینه دارد؟

۱ تا ۲ روز به لندن سفر می‌کنید؟ یک کارت ۲۰ یورویی که شامل مسیر بازگشت از فرودگاه هیترو و سفر در حوالی لندن مرکزی برای مدت ۱ یا ۲ روز است، برای شما مناسب است.

۳ روز در لندن اقامت می‌کنید؟ یک کارت ۲۵ یورویی بخرید که شامل مسیر بازگشت از فرودگاه هیترو و سفر در حوالی لندن مرکزی است.

۴ روز در لندن می‌مانید؟ یک کارت ۳۰ یورویی بخرید که شامل مسیر بازگشت از فرودگاه هیترو و سفر در حوالی لندن مرکزی است.

یک هفته در لندن اقامت می‌کنید؟ اگر تصمیم دارید هر روز از وسایل حمل و نقل عمومی به دفعات استفاده کنید یک کارت ۵۰ یورویی بخرید.

هزینه‌ی سفر در مسیرهای مختلف متفاوت است و به منطقه‌ی سفر و ساعت روز بستگی دارد. 

اگر کودک همراه‌تان است:

برای بچه‌های زیر ۱۱ سال، سفر رایگان است و بالای ۱۱ سال باید بلیط یا کارت داشته باشند.

اویسترکارت مخصوص کودکان وجود ندارد اما یک کارت سفری مخصوص کودکان در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

از این کارت در سیستم‌های حمل و نقل زیر می‌توانید استفاده کنید:

  • متروی لندن
  • متروی زمینی لندن و سیستم حمل و نقل ریلی ملی
  • اتوبوس‌های لندن
  • تراموای جنوب لندن
  • قطار سبک داکلندز (DLR)
  • تله کابین هواپیمایی امارات روی رودخانه‌ی تیمز (Thames)
  • از ۱۰ درصد تخفیف در قایق‌های Thames Clipper نیز می‌توانید استفاده کنید.

تخفیف‌ها و پیشنهادها ویژه

با استفاده از این کارت می‌توانید از تخفیف‌های زیادی در رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری لندن استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در فروشگاه و رستوران مورد نظر کارت خود را ارائه کنید. شرایط تخفیف‌ها در فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلف، متفاوت است. 

نام تعدادی از این مراکز که به دارندگان این کارت تخفیف می‌دهند در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • موزه‌ی بریتانیا
  • رستوران پرتره – گالری ملی پرتره
  • رویال آلبرت هال
  • موزه دیزاین
  • خانه‌ی سامرست
  • پلنت هالیوود (Planet Hollywood)
  • هارد راک کافه (Hard Rock Cafe')
  • M&M's World®
  • کتاب‌فروشی Foyles
  • فروشگاه Nickelodeon

۲. پیاده‌روی یا دوچرخه سواری کنید

دوچرخه سواری در لندن

همان طور که در مورد قبل به آن اشاره کردیم، لندن سیستم حمل و نقل عمومی گسترده‌ای دارد که با استفاده از کارت‌های اعتباری توریستی هزینه‌ی آن بسیار کاهش پیدا می‌کند. برای مسیرهای طولانی می‌توانید از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید اما برای مسیرهای کوتاه، یکی از بهترین روش‌ها، طی کردن مسیر با پای پیاده یا با استفاده از دوچرخه است. این کار چند حسن دارد. یکی اینکه هیچ هزینه‌ای نمی‌پردازید مگر اینکه بخواهید دوچرخه کرایه کنید. دوم اینکه در طول سفر هم تحرک دارید و ورزش می‌کنید و مورد آخر اینکه با استفاده از این روش جاذبه‌های بیشتری را بازدید می‌کنید و شاید جاذبه‌های پنهانی را کشف کنید که در هیچ کتاب و سایت گردشگری آن‌ها را معرفی نمی‌کنند.

۳. از جاذبه‌های گردشگری رایگان دیدن کنید

لندن جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های متعددی دارد که بسیاری از آن‌ها رایگان هستند. این جاذبه‌ها شامل نگارخانه‌های هنری و موزه‌های متعدد از جمله گالری ملی و مجموعه‌ی Southbank Centre است. همچنین فضاهای باز و پارک‌هایی مانند هاید پارک (Hyde Park) و همپستید هیث (Hampstead Heath) هم رایگان است. رویدادهای جالب و دیدنی مختلفی هم وجود دارند که بازدید از آن‌ها رایگان است مثل مراسم تعویض گارد سلطنتی.

۴. از بلیط‌های ارزان تئاتر West End استفاده کنید

تماشای یک نمایش در منطقه‌ی وست اند لندن، هزینه‌ی زیادی ندارد. برای اینکه از تخفیف‌های زیاد بهره‌مند شوید، بلیط خود را از قبل تهیه کنید. همچنین می‌توانید از باجه‌ی فروش TKTS در میدان لستر (Leicester) بلیط‌های لحظه آخری و ارزان بگیرید. میدان لستر یک میدان عابر پیاده در لندن است که سینماهای مهمی مانند اودئون میدان لستر، امپایر، میدان لستر و اودئون وست اند در این میدان قرار دارد.

۵. کارت London Pass بگیرید

لندن

با دریافت این کارت می‌توانید از بیش از ۶۰ جاذبه‌ی گردشگری برتر لندن از جمله برج لندن، کلیسای وست‌مینستر (Westminster)، پل لندن و کروز رودخانه‌ی تیمز به‌صورت رایگان استفاده کنید.

در قسمت بعدی مقاله، در مورد این کارت و سایر روش‌های کاهش هزینه‌های سفر به لندن آشنا می‌شویم.

مطالب مرتبط:

منبع visitlondon

دیدگاه