سوئیس بهترین کشور جهان در سال ۲۰۱۷

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
سوئیس بهترین کشور جهان در سال ۲۰۱۷

بر اساس یک پژوهش علمی، کشور سوئیس عنوان بهترین کشور جهان در سال ۲۰۱۷ را از آن خود کرد.

 مجله خبری- تحلیلی «یواس نیوز اند ورلد ریپورت» (U.S. News & World Report) با همکاری مرکز مشاوره مسافرتی BAV و دانشگاه‌های وارتون و پنسیلوانیا بر اساس اولویت هایی همچون صلح، رفاه و اقتصاد در گزارش سال ۲۰۱۷ خود به معرفی بهترین کشورهای جهان پرداخت. این کشور در سال گذشته میلادی بالاترین تولید ناخالص داخلی را در میان کشورهای جهان داشته است. ارتقای کیفیت آموزش، دموکراسی و اشتغال از مهمترین علل انتخاب این کشور به عنوان بهترین کشور جهان است.

سوئیس

سوئیس

سوئیس

کشورهای کانادا و انگلیس در رتبه‌های دوم و سوم بهترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۷ قرار گرفتند. این در حالی است که کشور آلمان که سال گذشته عنوان نخست این فهرست را در اختیار داشت به دلیل یک رشته حملات تروریستی و تنشهای سیاسی درباره پذیرش تعداد زیاد پناهجویان به جایگاه چهارم سقوط کرد.

ژاپن نیز رتبه پنجم این فهرست را از آن خود کرد.

آمریکا نیز به دلیل بخشی از پیامدهای روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا، دونالد ترامپ،در بخش دموکراسی، حقوق بشر و اشتغال  با سه رتبه کاهش در جایگاه هفتم این فهرست قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، سوئد بهترین کشور برای زنان، دانمارک و نروژ بهترین کشور‌ها برای کودکان و آمریکا بهترین کشور برای بازنشستگان معرفی شده اند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه