عکاسباشی سری ۴۲: از یک نگاه تا گذر

عمو عکاسباشی
عمو عکاسباشی دوشنبه، ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
عکاسباشی سری ۴۲: از یک نگاه تا گذر

با نزدیک شدن به نوروز اغلب شما برای سفر برنامه‌ریزی خواهید کرد. دوربین‌های خود را فراموش نکنید. حال و هوای مکانی را که در بهار با آن شریک می‌شوید را با ما نیز به اشتراک بگذارید. در ادامه با عکس‌های زیبای این هفته همراه کجارو باشید.

جناب آقای علی طایی با عکس «هشت بهشت» تبریک ما را به عنوان عکس برگزیده‌ی سری چهل و یکم عکاسباشی پذیرا باشید.

هشت بهشت

  • عکاس: علی طایی

  • آیدی ایسنتاگرام: ali_taee_
  • مکان: اصفهان، امارت هشت بهشت

علی طایی

تصمیم گرفتیم در عکاسباشی سه عکس برگزیده را با رای شما همراهان دوست داشتنی اعلام کنیم. در این سری از عکاسباشی نیز به پاس حمایت و همراهی شما دوستان به نفر اول فراخوان عکاسباشی از طرف اینستاچاپ یک پکیج ۵۰ تایی مستطیل خاطرات تقدیم خواهد شد.

اینستا چاپ اولین سرویس آنلاین ایرانی چاپ تصاویر مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است که تلاش دارد بهترین همراه شما در نگهداری خاطراتتان باشد. لازم به ذکر است که این جایزه صرفا برای عکس‌های اینستاگرام نیست و شما می‌توانید عکس‌های دیگر خودتان را نیز چاپ کنید.

دو عکس انتخابی دیگر در مقالات کجارو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین شما می‌توانید همراه با عکس و ایمیل ارسالی در صورت تمایل نام کاربری اینستاگرام خود را نیز برای ما ارسال کنید تا در کنار عکس‌تان منتشر شود. با کجارو همراه باشید تا در این عکاسباشی، به معرفی چند هنر زیبا از نگاه لنز دوربین شما بپردازیم.

یک نگاه

عکاس: حسن افغانیان

مکان: کرمانشاه، بیستون، هتل لاله

عکاسباشی

نیک منظر

عکاس: شاهین ماکویی

مکان: اینالی کلیبر از توابع تبریز

عکاسباشی

گذر

عکاس: نگین حقانی

مکان: زنجان

عکاسباشی

این روزها با نزدیک شدن به پایان سال بازار مسافرت‌های نوروزی کم کم داغ می‌شود و در هر گوشه از کشور، هم میهنان عزیزمان خود را برای تجربه‌ای به یاد ماندنی آماده می‌کند. برخی از شمال به سمت جنوب و بالعکس دنبال مقصدی عالی برای سفری دلنشین هستند.

برخی دریا و دریاچه‌ها، برخی کویر، برخی کوهستان‌، برخی جنگل، برخی مکان های تاریخی و برخی نیز سطح شهرها را برای سفر انتخاب می‌کند.

فرقی نمی‌کند مقصد شما کجا باشد، به لطف تعطیلات نوروز، کم‌تر جایی در کشورمان وجود دارد که دیده نشود. بی شک در طول سفر هر شخصی با خود تلفن همراه یا دوربین عکاسی به همراه دارد تا بهترین لحظات سفر را در قاب تصویر به ثبت برساند.

حتی اگر قصد سفر بیرون شهری یا حتی خارج کشور را نداشته باشید باز هم احتمالا از جاذبه‌های شهر خودتان دیدن خواهید کرد. در هر حال فرقی نمی‌کند، شما می‌توانید با ثبت عکس‌های دیدنی از نماهای زیبا و نوشتن چند خط توضیح برای آن‌ها در مسابقه‌ی عمومی عکاسباشی کجارو شرکت کنید و بهترین لحظاتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید تا هم آن‌ها را با دیدنی‌های شهرتان آشنا کنید و هم به صنعت گردشگری کمکی کرده باشید.

این صنعت در کشور ما نیاز به توجه دارد و همه‌ی ما می‌توانیم در این امر سهیم باشیم. مطمئن باشید هیچ چیزی مانند عکس نمی‌تواند حق مطلب را در مورد جاذبه‌های گردشگری ادا کند، بنابراین با هر امکاناتی که در اختیار دارید در بخشی از این جریان سهیم باشید.

دوستان من در تحریریه کجارو عکس‌هایی را برای نشر انتخاب می‌کنند که علاوه بر زیبایی بصری (رنگ‌بندی، قاب‌بندی، میزان نور)، به بهترین شکل ممکن جاذبه مورد نظر را معرفی کند. سعی کنید از عکس‌های منتخب ما در سری‌های پیشین الگو بگیرید. عکس مورد نظر را حتما در یک خط توصیف کرده و در صورت تمایل آدرس اینستاگرام خود را نیز ذکر کنید تا در مجله ما به اشتراک گذاشته شود.

تا حد امکان سعی کنید از تمیز بودن لنز دوربین‌تان مطمئن شوید و زمان مناسبی را برای عکاسی انتخاب کنید تا عکس‌هایی باکیفیت‌تر ثبت شود. همچنین اگر نمی‌دانید برای عکاسباشی از کجا شروع کنید،‌ حتما مقالات راهنمای عکاسی با موبایل ما را مطالعه کنید.

هنر خودتان را به آدرس ایمیل akasbash@gmail.com یا تلگرام عکاسباشی https://telegram.me/Akassbash  ارسال کنید.

همراهی شما در این راه برایمان افتخار بزرگی است.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه