۲۰ نکته که باید برای سفر به اروپا بدانید (قسمت دوم)

کسری مجیدی
کسری مجیدی پنجشنبه، ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
۲۰ نکته که باید برای سفر به اروپا بدانید (قسمت دوم)

همواره قبل از سفرکردن باید از کشور مقصد اطلاعات جمع‌آوری کرد. در ادامه همراه کجارو همراه باشید تا با نکات سفر به اروپا آشنا شوید.

سفر هرچه آسوده‌تر باشد، لذت‌بخش‌تر خواهد بود. در قسمت اول این مقاله با ۱۰ مورد از نکاتی که برای سفر به اروپا نیاز داریم، آشنا شدیم.

برای ادامه‌، در قسمت دوم به ۱۰ نکته‌ی دیگر برای سفر به اروپا خواهیم پرداخت:

۱۱. حجم مجاز چمدان را در خطوط هوایی درنظر بگیرید

گاهی پیش می‌آید که ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای سفر به کشوری، خطوط هوایی اقتصادی باشد. در این مواقع در نظر بگیرید که این خطوط ممکن است با کوچکترین اضافه وزن چمدانتان، از شما هزینه‌ی زیادی دریافت کنند.

بهترین کار برای آگاهی از اندازه و حجم مجاز در خطوط هوایی، چک کردن سایت آن خط قبل از پرواز است.

۱۲. زمان فعالیت مکان‌ مورد نظرتان را چک کنید

در تعطیلات، مسئولین مکان‌های عمومی هم ممکن است در مرخصی باشند. مشکل زمانی رخ می‌دهد که این مرخصی‌ها با سفر شما هم‌زمان شود.

این اتفاق چندان هم در کشوری مثل اتریش که ۱۴۲ روز تعطیلی رسمی در تقویم خود دارد، غیرعادی به نظر نمی‌رسد.

تصورش را بکنید زمانی که شما به مقصدتان رسیدید، پاسی از شب است و شهر در خاموشی به سر می‌برد. وقتی که به رستوران و کافه‌ی مورد نظر خود می‌رسید، می‌بینید که تعطیل است.

همیشه قبل از هر چیز، از برنامه‌ی زمانی مکان مورد نظرتان آگاه باشید.

موزه لوور

۱۳. سر وقت نبودن تمامی وسایل حمل و نقل

حتی در پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین کشورها مانند آلمان، وسایل حمل و نقل عمومی ممکن است به دلایل مختلف و غیرقابل‌پیش‌بینی طبق جدول زمان‌بندی رفت و آمد نکنند.

در این چند وقت اخیر هم به دلیل پناهنده‌هایی که به کشورهایی مثل سوئد و آلمان مهاجرت کرده‌اند، قوانین امنیتی بیشتری و در پی آن توقف‌های غیرمترقبه‌تری برای چک کردن گذرنامه، ممکن است رخ می‌دهد.

زمانی که در حال برنامه‌ریزی برای سفر خود هستید، حداقل دو مسیر جایگزین را در نظر بگیرید.

۱۴. برای معالجات پزشکی خود به بیمارستان‌ بروید

از آنجایی که ممکن است به دلیل‌های گوناگون مانند مسمومیت در سفر دچار مشکل شوید، حتما حواستان باشد به بیمارستان‌های معتبر مراجعه کنید. در نظر داشته باشید نزد پزشک متفرقه نروید.

۱۵. قرص پروفن همراه داشته باشید

برای دریافت این قرص در داروخانه‌های اروپا به نسخه‌ی پزشک نیاز دارید؛ پس حتما تعدادی قرص پروفن را با خود داشته باشید تا برای مشکلات احتمالی آماده باشید.

۱۶. فقط در هتل‌های لوکس اقامت نکنید

اقامت در هتل‌های لوکس و زنجیره‌ای همیشه حس خوبی منتقل می‌کند؛ اما این را هم بدانید که هویت و ماهیت اصلی هر منطقه‌، با زندگی کردن در میان مردمش تعریف می‌شود.

به همین دلیل است که اقامت در هتل‌های کوچک خانوادگی یا خانه‌های محلی اجاره‌ای مزه‌ی دیگری دارد. در این مکان‌ها می‌توانید از طعم شیرینی‌های خانگی، نان‌های محلی، پنیرها و مرباهای دست‌ساز و صبحانه‌های مفصل لذت ببرید.

هتل محلی اسپانیا

اگر هم اهل ماجراجویی‌های بیشتر هستید، می‌توانید در مزرعه‌ای محلی یا کلبه‌های صخره‌ای اقامت کنید. با این کار در زمان استراحتتان از شلوغی‌های زندگی شهری رها خواهید شد.

۱۷. خرید کردن را به شب موکول نکنید

زمان کاری در هر کشوری متفاوت است. مثلا زمان استراحت در طول روز در کشورمان از ساعت ۱۲ تا ۱۳ است؛ این در حالی است که در کشوری مثل اسپانیا این زمان از ساعت ۱:۳۰ تا ۱۶:۳۰ است.

به همین منوال پایان زمان کاری برای فروشگاه‌ها نیز متفاوت است. پس سعی کنید خریدهای خود را در طول روز انجام دهید.

البته معمولا فروشگاه‌های بزرگ به‌صورت یکسره آماده‌ی خدمت‌رسانی هستند.

۱۸. زیاد انعام ندهید

کارمندان رستوران‌ در اروپا منتظر انعام بیشتر از معمول نیستند؛ چراکه انعام ثابتی در حقوقشان لحاظ شده است. شما هم بهتر است پول‌های خود را زیاد خرج نکنید و مطابق عرف معمول، انعام دهید.

یادتان هم باشد هیچگاه چه داخل پاکت صورتحساب و چه روی میز انعام نگذارید.

انعام در اروپا

۱۹. ساعت‌های خود را مطابق زمان ۲۴ ساعتی تنظیم کنید

فکرش را بکنید در ۵ عصر در ایستگاه راه‌آهن منتظر قطارتان هستید در حالی که قطار شما در ساعت ۱۵ حرکت کرده است.

حتما دو هفته قبل از سفرتان ساعت‌های دیجیتال خود را، در کامپوتر و موبایل، مطابق زمان ۲۴ ساعتی تنظیم کنید تا مشکلی پیش نیاید.

۲۰. با ماشین دنده‌ای هم بتوانید برانید

این مورد کمتر برای ایرانیان است؛ چراکه بیشتر خودروهای کشورمان دنده‌ای هستند.

در هر صورت، چه باور کنید چه نه، ماشین‌های دنده اتوماتیک آنقدرها هم در اروپا رواج ندارد و معمولا ماشین‌های این کشورها، دنده‌ای هستند.

مواردی که اشاره شد تنها چند مورد از نکاتی بود که برای سفر به اروپا یا دیگر نقاط جهان، به آن‌ها نیاز داریم. همیشه قبل از هرچیز، برای سفری بی دردسر، از مقصدتان اطلاعات جمع‌آوری کنید.

مطالب مرتبط:

منبع Thrillist

دیدگاه