۲۰ نکته که باید برای سفر به اروپا بدانید (قسمت اول)

کسری مجیدی
کسری مجیدی چهار شنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
۲۰ نکته که باید برای سفر به اروپا بدانید (قسمت اول)

همواره برای سفر باید اطلاعات کافی را از مقصد خود داشته باشیم. همراه کجارو باشید تا با ۲۰ مورد از دانستنی‌های مورد نیاز برای سفر به اروپا، آشنا شوید.

قبل از هر کاری برای سفرکردن به هر کشوری، می‌بایست اطلاعات همه‌جانبه‌ای از مقصد جمع‌آوری کرد. این کار موجب می‌شود تا با خیالی آسوده‌تر به سفر برویم.

مقاله‌ی مرتبط:

در این مقاله، با ۲۰ موردی که باید برای سفر به اروپا در نظر گرفته شود، آشنا شوید:

۱. پول نقد همراهتان باشد

شاید جای تعجب داشته باشد اما هنوز هم پول نقد در اروپا حرف اول را می‌زند. در بیشتر کافه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها، موزه‌ها و حتی وسایل حمل و نقل عمومی، پول نقد کماکان آقایی می‌کند.

همیشه مقداری پول نقد به همراه داشته باشید و بقیه‌ی پول‌هایتان را در جایی امن قرار دهید تا خیالتان هم راحت باشد. امروزه بیشتر دستگاه‌های خودپرداز مقادیر مختلف نقد را ارائه می‌دهند.

پول نقد در اروپا

۲. از اعتبار کارت‌های اعتباری خود آگاه باشید

اگر کارت‌های اعتباری را ترجیح می‌دهید، از اعتبار و پشتیبانی کارت خود در کشور مقصد مطمئن شوید. برای مثال، چیپ‌های الکترونیکی که اخیرا در کارت‌های اعتباری آمریکا استفاده می‌شود در کشورهای اروپایی کار نمی‌کنند.

با سوال از بانک خود از اینگونه اطلاعات باخبر شوید تا به راحتی از کارت اعتباری خود استفاده کنید.

۳. پول مالیات خریدهایتان را دریافت کنید

چه زیاد خرید کرده‌ باشید و چه کم، رسید آن‌ها را نگه دارید تا در قسمت دریافت مالیات در فرودگاه، پول آن را پس بگیرید. بعد از پرکردن فرم مخصوص این کار، پولتان پرداخت خواهد شد.

شما بین ۱۹ تا ۲۵ درصد هزینه‌ی خریدهایتان را دریافت خواهید کرد. بعد از آن هم می‌توانید با خیال راحت از مراکز خرید فرودگاه که شامل مالیات نمی‌شوند، خرید کنید.

۴. کفش ورزشی، شلوار کوتاه و از این لباس‌ها نپوشید

لباس پوشیدن مثل یک گردشگر شما را به راحتی از مردم شهر متمایز می‌کند. به طور حتم باید لباسی بپوشید که در آن راحت باشید اما قدری هم به خود زحمت پوشیدن لباس‌های مناسب‌تری بدهید.

فکرش را بکنید، پوشیدن شلوار شش جیب در رستوران تا چه اندازه مضحک است؛ پس با لباس‌های بهتری در سطح شهر به گشت و گزار بپردازید.

لباس گردشگری

۵. در چمدان‌های خود سوسیس و پنیر نگذارید

شاید تصورش هم ناراحت‌کننده باشد اما در برخی از کشورهای اروپایی، نمی‌توانید در چمدان خود سوسیس و کالباس یا پنیر داشته باشید. حمل کردن اینگونه مواد غذایی در پرواز ممنوعیت دارد.

هرچقدر می‌خواهید در روز قبل از این قبیل غذاها میل کنید! چراکه همراه داشتن آن‌ها در چمدانتان مانع از ورود به کشور مقصد می‌شود.

۶. آب و نان رایگان نیست

برای بسیاری از ما پرداخت پول برای نان و حتی آب عجیب است؛ اما چه بخواهید و چه نخواهید، ممکن است در کشورهای دیگر مجبور به انجام این کار شوید.

شاید در نگاه اول این هزینه به چشم نیاید ولی حواستان باشد چراکه قطره قطره جمع می‌گردد!

۷. با آگاهی به تورهای گردشگری شهر بروید

از طریق اینترنت یا کتابچه‌ی راهنما و با آگاهی کامل و از قبل به تورهای گردشگری بروید تا مجبور نشوید وقتتان را در اتوبوس‌های گردشگری سطح شهر تلف کنید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی به آسانی می‌توانید مقاصد گردشگری را در هر شهر و کشور بشناسید.

۸. از کشورهای اروپای شرقی غافل نشوید

کشورهای شرق اروپا را حتما در لیست سفرهای خود جای دهید. دریاچه‌ها و آبشارهای اسلوونی، کوه‌ها و صخره‌های بی‌نظیر کرواسی، معماری و جشنواره‌های پر زرق و برق مجارستان و شب‌های زنده‌ی پراگ همه و همه گواه جاذبه‌های این کشورها هستند.

تمامی این دلایل بیانگر این مسئله است که مقداری هزینه‌ی بیشتر برای سفر به اروپای شرقی ارزشش را دارد.

پراگ در اروپای شرقی

۹. زبان کشور مقصدتان را یاد بگیرید

این درست است که بیشتر مردم اروپا می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند اما در حومه‌ی شهرها این مسئله صدق نمی‌کند.

حداقل چند جمله و کلمات کلیدی را یاد بگیرید. مطمئن باشید بالاخره به کارتان خواهد آمد.

امروزه با کمک تکنولوژی تنها با چند اپلیکیشن می‌توانید تا حدودی زبانی جدید را فرا بگیرید.

۱۰. چمدان را مطابق با جثه‌ی خود انتخاب کنید

در بسیاری از اوقات چمدان‌های بزرگ نه تنها مشکلی را حل نمی‌کنند بلکه ممکن است جلوی دست و پایتان را بگیرند.

باور کنید حمل کردن این سایز از چمدان‌ها چیزی جز مشکل ایجاد نمی‌کنند. آن‌ها را در خانه رها کنید و با چمدان‌های کوچکتر به سفر بروید.

در ادامه با قسمت دوم این مقاله همراه باشید تا با ۱۰ مورد دیگر آشنا شوید.

مطالب مرتبط:

منبع Thrillist

دیدگاه