چطور در سال های طولانی هر ۶ هفته به سفر برویم

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم شنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
چطور در سال های طولانی هر ۶ هفته به سفر برویم

تصور کنید برای تمامی طول سال‌های کاریتان بخواهید هر از ٦ هفته به یک سفر بروید، آیا ممکن است؟ با کجارو همراه باشید.

در تقریبا تمامی طول سالهای کاری، خانوم کاسیندا مالونی Cacinda Maloney هر از ٦ هفته به سفر رفته است.

او این رویه را سالها پیش بر طبق پند یک مربی کسب و کار که استخدام کرده بود پیش گرفت.

کاسیندا در ای‌-میلی به Business Insider می‌گوید:

در ابتدا من و شوهرم فکر کردیم او (مربی کسب‌و‌کار) دیوانه شده است. خصوصا از آنجایی که ما به تازگی از دوره‌ی دکتری فارغ‌التحصیل شده بودیم و هرکداممان حدود ١٠٠,٠٠٠ دلار بدهی تحصیلی داشتیم.

ما بعد از ١٠ سال تحصیل دانشگاهی آماده‌ی تلاش زیاد برای به دست آوردن اهدافمان بودیم. با این حال، پند او تبدیل به بهترین راهنمایی شد که یک استاد به ما ارائه کرده بود.

مالونی و همسرش این پند را با قلبشان پذرفتند و درحالی که باهم یک مرکز ماساژ حرفه‌ای با ساعات کاری سنتی در آریزونا راه‌اندازی کردند، با تلاش در هدف رسیدن به این برنامه‌ی سفری پرداختند.

من در دوره‌ای بزرگ شدم که مردم معتقد بودند شما برای سفر به اروپا حداقل باید دو هفته وقت اختصاص دهید. به عنوان مالکین یک مرکز ماساژ پرکار، ما هرگز ٢ هفته پشت سرهم تعطیلی نداشتیم برای همین این نظام را در جهت رسیدن به اهداف سفری‌مان به کار گرفتیم.

برنامه سفر

نظام سفری آنها شامل ٤ استراتژی می‌شود:

آنها هر بار فقط به یک مقصد سفر می‌کردند. نه دوشهر، فقط یکی. کاسیدی می‌گوید:

٣ روز زمان برای تماشای نقاط دیدنی یک شهر و لذت بردن از غذاهایش کافی است. بیشتر از آن زیاده روی محسوب می‌شود. اگر خواستید بیشتر از شهر لذت ببرید می‌توانید به آن برگردید.

آنها هیچگاه به سفرهای بین‌المللی پی در پی نرفتند. در عوض یک مقصد خارجی نزدیک را انتخاب کردند.

جایی که بتوان با یک پرواز ٢ تا ٦ ساعته به حالت تعطیلات وارد شد.

آنها تلاش کردند که سفرهایشان را با تعطیلات ملی هماهنگ کنند.

با اینکار شما پس از بازگشت از سفر برای استراحت وقت اضافی دارید

از خستگی نیمه‌ی هفته برای پروازهای بین‌المللی بهره بردند.

او توضیح می‌دهد:

دوشنبه و سه‌شنبه را حسابی کار کنید. سه‌شنبه شب را تا صبح برای پرواز بین‌المللی بگذارید و شنبه یا یکشنبه (روزهای تعطیل) به خانه بازگردید تا از روز اول هفته دوباره مشغول کار شوید.

مالونی اضافه می‌کند:

برای اینکه این روش بالاخره خوب کار کند بسیار تلاش و آزمون و خطا کردیم. اما از آنجایی که به عنوان صاحب مشاغل شما هستید که برنامه‌ی کاری را تنظیم می‌کنید، بالاخره روشمان جواب داد. ما پول را با تجارب زندگی معامله کردیم. معامله‌ای که بسیار با ارزش بود.

درسال ٢٠١٤، مالونی برنامه‌ی ٦ هفته‌ای خود را ارتقاء بخشید و با تغییر شغل، تبدیل به سفیر سفر، نویسنده و عکاس برای وبسایتش یعنی PointsandTravel.com شد.

حال فلسفه‌ی من برای سفر تغییر کرده است. من برای یافتن ماجراجویی‌های ملایم، فرهنگ و تجارب سفر هوشمندانه و مجلل جستوجو کردم تا آنها را با مخاطبانم به اشتراک بگذارم. من به دنبال مکان‌ها، تجارب، غذا و فرهنگ‌هایی هستم که مخاطبینم بگویند: واو، عجب سفر خارق‌العاده‌ای.

برنامه سفر

نظر شما کجاروییهای عزیز چیست؟ آیا این سبک زندگی را میپسندید؟

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه