موزه ملک:‌ تهرانگردی در نوروز

علیرضا کیخا
علیرضا کیخا جمعه، ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
موزه ملک:‌ تهرانگردی در نوروز

موزه ملک یکی از جدیدترین موزه‌های تهران است که مجموعه‌هایی با ارزش در آن نگهداری می‌شود. با راهنمای نوروزی این موزه در کجارو همراه باشید.

معرفی

اگر می‌خواهید در ایام نوروز با یک تیر چند نشان بزنید و با یک بار بیرون زدن از خانه به موزه‌ای بروید که در آن مجموعه‌های هنری مختلفی از سکه‌های تاریخی گرفته تا نقاشی‌های کمال الملک را ببینید، موزه ملک بهترین پیشنهاد ما برای شما است.

این موزه علاوه بر کتابخانه باشکوهی که دارد، به چند بخش مختلف تقسیم شده است که بازدید از آن‌ها می‌تواند برای هر علاقه‌مندی به هنر، فرهنگ و تاریخ جالب باشد.

بخش گالری دست‌خط بزرگان ادب پارسی این موزه در سرسرای نخست کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش دست‌خط مشاهیر ادب پارسی می‌پردازد.

در بخش موزه کمال الملک، آثاری از کمال الملک و سایر هنرمندان خاندان غفاری به نمایش در آمده است.

یکی از بخش‌های این موزه هم موزه فصلی است. این موزه در هر فصل از سال میزبان یک مجموعه از آثار است. آثاری که در گنجینه این موزه نگهداری می‌شود و در هر فصل یک مجموعه از آن‌ها در این گالری به نمایش در می‌آید.

موزه ملک - نوروز

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک از سوی زنده‌یاد حاج حسین آقا ملک، وقف بر آستان قدس رضوی شده و یکی از موسسات تابع آن است.

موزه ملک - نوروز

این موزه تا سال ۱۳۷۵ در خانه ملک برپا بود اما بنای ساختمان جدید از سال ۱۳۶۴ تا سال ۱۳۷۵ در میدان مشق تهران ساخته شد.

موزه ملک - نوروز

مجموعه‌سازی این کتابخانه و موزه بر اساس خط مشی آن گرایش به علوم انسانی دارد.

موزه ملک - نوروز

هم‌زمان با فعالیت‌ها و برگزاری مناسبت‌های مذهبی و ملی بر اساس وقف‌نامه، این کتابخانه به انتشار کتاب‌شناسی‌‌های تخصصی دست می‌زند که تاکنون کتاب‌شناسی امام رضا (ع) و کتاب‌شناسی حضرت محمد (ص) را منتشر کرده است.

موزه ملک - نوروز

آدرس

این موزه در تهران، خیابان امام خمینی، میدان مشق، رو‌به‌روی ساختمان وزارت امور خارجه قرار دارد.

موقعیت موزه ملک روی نقشه

موزه ملک - نوروز

موزه ملک - نوروز

دسترسی

برای رسیدن به موزه ملک بهترین راه، استفاده از مترو تهران است. کافی است در ایستگاه مترو امام خمینی که تقاطع خط‌های یک و دو مترو است از قطار پیاده شوید و در خیابان امام خمینی به‌سمت غرب حرکت کنید تا به سردر باغ ملی برسید و پس از ورود به آن به میدان مشق و موزه ملک برسید.

موزه ملک - نوروز

راه دیگر پیاده شدن در ایستگاه مترو حسن‌آباد در خط ۲ مترو است. پس از خروج از این ایستگاه هم می‌توانید در خیابان امام خمینی به‌سمت شرق حرکت کنید تا به سردر باغ ملی، میدان مشق و موزه ملک برسید.

موزه ملک - نوروز

البته موزه تقریبا در میان این دو ایستگاه قرار دارد و بسته به خط مترویی که راحت‌تر از آن استفاده می‌کنید می‌توانید به این مقصد برسید.

موزه ملک - نوروز

همچنین از نقاط مختلف شهر تاکسی به میدان و خیابان امام خمینی تردد می‌کند که برای رفتن به موزه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

موزه ملک - نوروز

اگر در نوروز فرصت بازدید از این موزه را یافتید، تجربه خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه