۷ استارت آپ جدید برای کاهش استرس سفر کاری (قسمت دوم)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی چهار شنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
۷ استارت آپ جدید برای کاهش استرس سفر کاری (قسمت دوم)

بسیاری افراد از سفرهای کاری به دلیل استرس‌هایی که این سفرها با خود به همراه دارند بیزارند. اگر جزو این افراد هستید یا دوستانی دارید که با چنین مشکلی رو‌به‌رو هستند، این مقاله کجارو را بخوانید و به دیگران پیشنهاد کنید.

سفرهای کاری برخلاف سفرهای تفریحی اکثرا با استرس و خستگی همراه‌اند. در قسمت اول این مقاله با ۳ راهکار از جمله شرکت دوفل (Dufl)، اپلیکیشن جامبو (Jambo) و برنامه مجیک ایونت (Magic Event) یا مجیک استی (Magic Stay) آشنا شدیم. در ادامه ۴ راه حل دیگر را به شما معرفی می‌کنیم که بسیار کاربردی و جدید هستند.

استرس ۴: نرخ ‌ها و حق‌الزحمه‌های سرسام‌آور

اپلیکیشن رولوت

رولوت (Revolut) یک اپلیکیشن جهانی پول و کارت اعتباری است که وعده داده تا به کاربران کمک کند پول خود را به راحتی و بدون هیچ شک و شبهه‌ای در سراسر جهان مدیریت کنند.

این سرویس در ماه جولای سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرد و گاس گولد (Gus Gould) تحلیل‌گر اقتصادی در مورد آن توضیح می‌دهد که این اپلیکیشن در حال حاضر ۹۰ ارز را، بدون هزینه انتقال جهانی و بدون نیاز به IBAN یا پرداخت هزینه‌های معوق خود، پشتیبانی می‌کند.

گولد می‌گوید:

شما این اختیار را دارید تا به دلار، یورو و پوند حساب خود را پر کنید و سپس پول خود را در واحد تبدیل نرخ بانک داخلی این سرویس عوض کنید، بدون اینکه لازم باشد به بانک دیگری مراجعه کنید.

همچنین می‌گوید مردم واقعا نیازی به پرداخت هزینه تبدیل پول خود ندارند.

رولوت می‌خواهد مدیریت پول را در خارج از مرزها راحت‌تر کند.

استرس ۵: رزرو سفرهای غیرمستقیم

سفرهای غیرمستقیم

بیپری (Beepry) استارت آپ ایتالیایی است که در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد به امید آنکه روزی در موتورهای جستجو به خاطر قابلیت مخصوص جستجو براساس مجموعه‌ی برنامه سفر، صاحب نام شود.

سالواتور آمبروزینی (Salvatore Ambrosino) مدیرعامل و سرمایه‌گزار این برنامه می‌گوید الگوریتم انحصاری شرکتش نزدیک‌ترین نتیجه را براساس هزینه و کارایی به دست می‌آورد. شعار این شرکت «ارزان‌تر، سریع‌تر و نزدیک‌تر به نیازهای مشتری» است.

بیپری در حال حاضر بیش‌تر شرکت‌های تجاری را هدف قرار داده تا استفاده کنندگان شخصی.

خبر خوب برای بیپری این است که بیشتر مسافران تجاری از سیستم رزرو پروازهای شرکت خود ناراضی هستند.

طالعاتی که توسط انجمن جهانی مسافرت تجاری در فوریه سال ۲۰۱۶  انجام شد، نشان داد که دو سوم کارکنان از شبکه‌هایی برای رزرو سفرهای کاری خود استفاده می‌کنند که مشخص نبود توسط کارفرما تایید شده یا نه.

استرس ۶: رزرو کارآمد، سفر زمینی مقرون به صرفه

زکی همراز (Zacky Hamraz) مدیر توسعه شرکت فلیتویز (Flitways) می‌گوید:

ما می‌خواهیم بخش جابجایی زمینی را در صنعت مسافرتی ادغام کنیم.

کاربران می‌توانند از قبل برای خود تاکسی، ماشین شخصی و تاکسی مشترک را در ۱۴۰ شهر تحت پوشش فلیتوی رزرو کنند. پیشنهاد منحصربه‌فرد این شرکت این است که کاربران می‌توانند از یک سال قبل سرویس رزرو کنند، هر چند که به دلیل تغییر روزانه در برنامه‌های تجاری، مطمئن نیستیم تعداد زیادی تا این حد سازمان یافته باشند.

جذاب‌ترین بخش این سرویس این است که کاربران می‌توانند به جای اینکه صبر کنند تا پروازشان بنشیند و امیدوار باشند تا تاکسی مناسبی را پیدا کنند می‌توانند از قبل یک تاکسی مشترک مقرون به صرفه را رزرو کنند.

تاکسی مشترک تاکسی است که شما می‌توانید برای کاهش هزینه رفت و آمد با دیگر مسافران آن را شریک شوید.

هامراس مدعی است که نرخ کرایه تاکسی‌های سرویسش، به دلیل رابطه بدون واسطه با مشتری، از قیمت معمول تاکسی‌های عادی کم‌تر است.

استرس ۷: پرواز شما اقتصادی است اما نیازهای شما فراتر از آن است

پرواز راحت

صندلی راحتی ندارید؟ مشکلی نیست

اپلیکیشن لانگ بادی (Loungebuddy) که برای دستگاه‌های اندرویدی و آی. او. اس قابل دسترس است به مسافران هوایی کمک می‌کند تا صندلی‌های لحظه آخری سراسر فرودگاه‌های دنیا را از قبل مشاهده، مشخص و رزرو کنند.

بنابراین مسافران دیگر نیازی ندارند که حتما عضو کلوپ فرست کلاس باشند تا از خدماتی چون محیط کاری، حمام، نوشیدنی و غیره استفاده کنند. همین سرویس باعث می‌شود تا استرس تاخیرهای طولانی فرودگاه‌ها به سرعت برطرف شود.

این موفقیت دیگری برای تیلر دیکمن (Tylor Dikman) مدیرعامل و سرمایه‌گزار این سرویس است، کسی که شرکت عرضه کامپیوتر کول ترونیکس (CoolTronics) را در سن ۱۵ سالگی بنا نهاد و تا قبل از ترک دبیرستان یک میلیون دلار درآمد کسب کرد.

هر مسافر هوایی قادر است با پرداخت مبلغی بین ۲۰ تا ۵۰ دلار یک صندلی درجه یک را رزرو کند در حالی که مشتریان دائمی که از قبل برای دسترسی به این سرویس تایید شده‌اند می‌توانند به صورت رایگان رزرو کنند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه