۷ استارت آپ جدید برای کاهش استرس در سفرهای کاری (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی سه شنبه، ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
۷ استارت آپ جدید برای کاهش استرس در سفرهای کاری (قسمت اول)

سفرهای کاری همیشه هم خوش‌آیند نیستند و در بسیاری از مواقع با استرس و خستگی همراه‌اند. این مقاله به شما راه‌کارهایی برای مواجهه با این استرس‌ها را پیشنهاد می‌کند. باکجارو همراه باشید.

درحالی‌که سفر‌های تفریحی فرصت مناسبی برای استراحت هستند، یکنواختی همیشگی سفر‌های کاری چیزی جز استرس و خستگی به همراه ندارند.

در حقیقت، طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت مسافرتی کارسون واگنلیت (carson wagonlit) صورت گرفت، دریافتند که مسافران سفر‌های کاری حدود ۷ ساعت را در استرس به سر می‌برند.

 ممکن است تکنولوژی راهکار تمام مشکلات زندگی ما نباشد اما هنوز تعدادی از سرویس‌ها واپلیکیشن‌ها در بازار وجود دارند که سفر را مقداری برای کارمندان خسته و تنها آسان‌تر می‌کنند.

سی. ان. ان در نمایشگاه سفرهای تجاری که اخیرا در لندن برگزار شد با تعدادی از افرادی که در پس این سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها هستند، به خصوص برنده جایزه دیسراپت (disrupt award)  بخاطر نوآوری برجسته‌اش در یک استارت آپ، موفق به گفتگو شده است.

استرس ۱ : چمدان

چمدان

جرج میک (George Meek)، مدیرعامل dufl ، شرکت سرویس پیشخدمت مجازی اظهار کرده

ما داریم از شر چمدان‌ها خلاص می‌شویم. ما علاوه بر لباس‌های کاری شما، کفش، متعلقات، تمام لوازم آرایشی، سشوار و هرآن چه که مسافرها نیاز دارند تا احساس راحتی همیشگی خود را داشته باشند، جابه‌جا، تمیز و نگهداری می‌کنیم. این سرویس به مسافران اجازه می‌دهد تا بدون چمدان سفر کنند و لباس‌های اتوکشیده و شسته‌شده‌ی خود را در مقصد بردارند.

ماه می گذشته این سرویس شروع به کار کرد و هفته گذشته برنده جایزه دیسراپت از نمایشگاه سفرهای تجاری در لندن برای نوآوری شد.

 

سفرهای غیرمستقیم و پروازهای متعدد دلیلی می‌شوند تا کارکنان به سختی وقت کافی برای دیدن خانواده داشته باشند، در ضمن باز کردن وسایل، شستن، اتو کشیدن و دوباره چیدن را نیز نباید فراموش کرد.

بوسیله دوفل (DUFL)، کاربران ثبت‌نام می‌کنند، چمدان‌های خود را به همراه هرآنچه که نیاز دارند (تعداد متوسط ۵۰ قلم) می‌بندند، سپس به ازای هر سفری که می‌روند وسایل مورد نیاز خود را از کمد مجازی خود انتخاب می‌کنند.

هزینه ماهانه برای نگهداری وسایل ۹/۹۵ دلار است درحالی که هزینه خود سرویس ۹۹ دلار برای یک رفت‌وبرگشت است.

دوفل در آمریکا شروع به کار کرد و در حال حاضر در مراکز اقتصادی کشور‌های اروپایی، کانادا، سنگاپور، توکیو، هنگ کنگ، سیدنی و ملبورن در دسترس است.

بخش ورزشی شرکت دوفل به تازگی تاسیس شده که بخش گلف این شرکت در ژاپن راه ‌ندازی شده است.

استرس ۲: خستگی

خستگی در سفر کاری

اپلیکیشن شبکه‌ای جامبو (Jambo) از اواخر سال گذشته شروع به کار کرد. این اپلیکیشن در حال حاضر فقط از طریق دعوت‌نامه عضو می‌پذیرد و دارای ۳۰۰ مشترک است.

لارا استمبریج (laura Stembrifge) مدیر ارشد و سرمایه‌گذار این سرویس، بعد از سفرهای کاری بسیار که همیشه در آخر مجبور بود در اتاق هتل خود شام را تنها بخورد با این ایده مواجه شد.

تاجران حرفه‌ای می‌توانند شبکه خود را از درون، مطابق سازمان خود یا اینکه از بیرون با دیگر تاجرانی که سفر می‌کنند بوسیله قرار ملاقات‌های شام یا نوشیدنی، گسترش دهند. این اپلیکیشن همچنین رویدادهای شبکه‌ای محلی را نیز به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

قابلیت ترایب (tribe) که در ماه جاری راه‌اندازی شد به کاربران اجازه می‌دهد تا به گروه‌هایی که به موسسه و صنعت خود مربوط می‌شوند، بپیوندند.

استرس ۳: پیدا کردن جایی برای ماندن

هرگاه نمایشگاهی در مرکز شهر برگزار می‌شود افرادی که دیر می‌رسند مجبورند به تمام هتل‌های اطراف سر بزنند که در نهایت همه آن‌ها پر هستند.

اینجا جایی است که برنامه مجیک ایونت (Magic Event) که به زودی به مجیک استی (Magic stay) تغییر نام می‌دهد وارد می‌شود.

این سرویس جهت مسافران تجاری و شرکایی که رویدادهای مشترک صنعتی دارند طراحی شده تا توافق‌های خود را به مناسب‌ترین  و امن‌ترین شکل ممکن، در مراکز تجاری این سرویس به انجام برسانند.

این استارت آپ (start-up) فرانسوی نزدیک به ۲۰۰۰۰ آپارتمان در ۶۰ شهر در اروپا و آمریکا و تعدادی نیز در آفریقای جنوبی و امارات دارد.

آپارتمان‌ها و صاحبان آن‌ها قبل از اینکه به لیست رزرو اضافه شوند به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن یا مصاحبه از طریق گوشی گزینش می‌شوند و براساس موقعیت مکانی، تجهیزات تجاری، وای فای و فضای مناسب کاری دسته‌بندی می‌شوند.

مطالب مرتبط:

منبع cnn

دیدگاه