موزه رضا عباسی: تهرانگردی در نوروز

علیرضا کیخا
علیرضا کیخا چهار شنبه، ۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
موزه رضا عباسی: تهرانگردی در نوروز

موزه رضا عباسی یکی از با ارزش‌ترین مجموعه‌های هنری - تاریخی در ایران را در خود جای داده است. با راهنمای نوروزی کجارو درباره این موزه همراه باشید.

معرفی

برای من همیشه وقتی آثار نگارگری مینیاتوری را در کلیپ‌هایی در تلویزیون همراه با موسیقی سنتی می‌دیدم، سوال پیش می‌آمد که نمونه این نگارگری‌های زیبای ایرانی را در کجا می‌توانم از نزدیک ببینم؟ تا اینکه به پیشنهاد یکی از همکاران به موزه رضا عباسی رفتم و با گنجینه‌ای باشکوه و زیبا از آثار هنری تاریخی ایرانی از جمله همین نگارگری‌های زیبا مواجه شدم. 

موزه رضا عباسی - نوروز

موزه رضا عباسی - نوروز

در موزه رضا عباسی همچنین ظروف به جای مانده از دوران مختلف تاریخی با تزیینات مختلف که هر کدام نوعی از لعاب‌کاری ظرف‌ها هستند و همچنین آثار خطی زیبایی نگهداری می‌شوند.

موزه رضا عباسی - نوروز

موزه رضا عباسی در ۲۵ شهریور ۱۳۵۶ افتتاح شد و یک سال بعد با پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل شد.

موزه رضا عباسی - نوروز

بعد از سه دوره بازگشایی، مجددا در ۱۵ بهمن ۱۳۷۸ با تغییرات عمده و چیدمان جدید آغاز به کار کرد.

موزه رضا عباسی - نوروز

مجموعه آثاری که در موزه رضا عباسی به نمایش گذاشته شده است، یادآور گوشه‌ای از روزگار و ایامی بس ناشناخته و سحرانگیز و سرشار از تلاش و سخت‌کوشی بشر برای دوام و بقا، ستیز با طبیعت، دستیابی به نعمت‌ها و غلبه بر چیرگی آن‌ها است.

موزه رضا عباسی - نوروز

مجموعه مورد اشاره در پنج تالار نمایشگاه‌های دائمی موزه، تالار دوره پیش از اسلام، تالار هنرهای اسلامی ۱ و ۲، تالار نگارگری و تالار خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است. 

موزه رضا عباسی - نوروز

آدرس

موزه رضا عباسی، در خیابان شریعتی تهران، نرسیده به پل سیدخندان شماره ۹۷۲ قرار دارد.

موقعیت موزه رضا عباسی روی نقشه

موزه رضا عباسی - نوروز

دسترسی

برای رسیدن به موزه رضا عباسی، می‌توانید از مترو خط ۳ استفاده کنید و در ایستگاه مترو شهید قدوسی از قطار پیاده شده و پس از خروج از ایستگاه، در خیابان شریعتی به سمت شمال بروید و با پنج دقیقه پیاده‌روی، به خیابان بسطامی و موزه رضا عباسی برسید. همچنین می‌توانید از نقاط مختلف شهر با تاکسی‌هایی که به مقصد پل سیدخندان می‌روند به این موزه برسید. بی‌آر‌تی‌هایی که در بزرگراه رسالت تردد می‌کنند هم در سیدخندان ایستگاه دارند (ایستگاه شریعتی) و از این طریق هم می‌توانید به موزه رضا عباسی برسید.

موزه رضا عباسی - نوروز

موزه رضا عباسی - نوروز

بیشتر بخوانید:

موزه رضا عباسی یکی از مجموعه‌های دیدنی در تهران است که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر در ایامی به غیر از نوروز و بهار هم به تهران سر زدید، حتما به آن سر بزنید و از آثار قرار گرفته در آن دیدن کنید. اگر قبلا به این موزه سر زده‌اید، تجربه خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه