کاخ سعدآباد: تهرانگردی در نوروز

علیرضا کیخا
علیرضا کیخا سه شنبه، ۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
کاخ سعدآباد: تهرانگردی در نوروز

کاخ سعدآباد از نظر وسعت‌ بزرگ‌ترین کاخ تهران و یکی از زیباترین آن‌ها است. با راهنمای نوروزی کجارو از این کاخ همراه باشید.

معرفی

کاخ سعدآباد یکی از دید‌نی‌های تهران است که پیشنهاد می‌کنیم اگر در ایام نوروز و فصل بهار در تهران به سر می‌برید، حتما از آن بازدید کنید. این کاخ علاوه بر ارزشی که از نظر قدمت و تاریخچه‌ خود دارد، طبیعتی بسیار زیبا هم دارد و چنارهای معروف تهران در این کاخ هم طراوت‌بخش محیط هستند. این کاخ مکانی زیبا هم برای گرفتن عکس‌های یادگاری است.

کاخ سعدآباد - نوروز

اتاق ناهارخوری کاخ ملت (کاخ سفید)

کاخ سعد‌آباد در دامنه رشته‌کوه البرز در شمالی‌ترین و خوش آب و هواترین منطقه تهران واقع شده است و از جنوب هم به میدان تجریش می‌رسد.

کاخ سعدآباد - نوروز

این کاخ در زمان قاجار محل استقرار تابستانی شاهان قاجار بوده و در زمان پهلوی اول هم استراحت‌گاه وی بوده است.

کاخ سعدآباد - نوروز

موزهن برادران امیدوار

کاخ سعدآباد سپس به پهلوی دوم می‌رسد و او به گسترش و ساخت‌وساز این کاخ سرعت می‌بخشد.

کاخ سعدآباد - نوروز

مجموعه کاخ سعدآباد شامل ۱۸ موزه مختلف است که در گذشته هرکدام از این ساختمان‌ها کاخ اختصاصی یکی از اعضای خانواده شاهنشاهی بوده است.

کاخ سعدآباد - نوروز

موزه ظروف کاخ سعدآباد

آدرس

کاخ‌موزه سعدآباد در خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری قرار دارد.

موقعیت کاخ‌موزه سعدآباد روی نقشه

کاخ سعدآباد - نوروز

موزه برادران امیدوار

دسترسی

برای رسیدن به مجموعه سعدآباد می‌توانید از مترو استفاده کنید و در خط ۱ مترو به میدان تجریش بروید یا با انتخاب ایستگاه مترو تجریش در این لیست از اتوبوس‌هایی که به میدان تجریش می‌روند باخبر شوید و از آن‌ها استفاده کنید. سپس از میدان تجریش با تاکسی به میدان دربند و ورودی شمالی کاخ سعدآباد بروید یا اگر قصد پیاده‌روی دارید در میدان تجریش به خیابان سعد‌آباد، خیابان افراز، خیابان جاودان و در نهایت خیابان خیابان طاهری و ورودی غربی کاخ سعدآباد برسید.

کاخ سعدآباد - نوروز

موزه برادران امیدوار

کاخ سعدآباد - نوروز

بالگرد میل عراقی به غنیمت گرفته شده از عراق در جنگ تحمیلی

پیاده‌روی این مسیر حدودا بیست دقیقه طول می‌کشد و اگرچه این خیابان‌ها دارای فضای سبز زیبا، درختان چنار کهنسال و سرسبز و بافت و خانه‌های تاریخی با معماری دوران پهلوی است، اما قسمت‌هایی از آن دارای سربالایی است و برای کسانی که توانایی پیاده‌روی در سربالایی را ندارند توصیه نمی‌شود.

کاخ سعدآباد - نوروز

ورودی کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد - نوروز

کاخ شهوند (کاخ سبز)

ساعات بازدید و قیمت بلیط

جاذبه‌های گردشگری در کاخ سعدآباد

کاخ سعدآباد در نیمه اول سال همه‌روزه (شنبه تا جمعه، به‌جز ایام سوگواری که در تقویم تعطیل رسمی هستند) از ساعت ۹ تا ۱۸:۳۰ (فروش بلیط تا ساعت ۱۷) و نیمه دوم سال همه‌روزه (شنبه تا جمعه، به‌جز ایام سوگواری که در تقویم تعطیل رسمی هستند) از ساعت ۸ تا ۱۷ (فروش بلیط تا ساعت ۱۵:۳۰) پذیرای گردشگران است. برای دیدن لیست قیمت بلیط هرکدام از موزه‌های این مجموعه می‌توانید به وب‌سایت رسمی کاخ سعدآباد مراجعه کنید.

امیدواریم در عید نوروز و بهار فرصت بازدید از کاخ سعدآباد را داشته باشید و تجربه خود را از این بازدید با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه