۱۲۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های زنجان بازدید کردند

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
۱۲۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های زنجان بازدید کردند

یحیی رحمتی، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان از بازدید بیش از ۱۲۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های استان طی ۱۲ روز گذشته خبر داد.

یحیی رحمتی افزود:

مجموع بازدیدها از همه جاذبه‌های استان زنجان از مرز ۱۲۰ هزار نفر گذشته و فقط در روز ششم فروردین‌ماه ۳۰ هزار و ۷۴۹ بازدید را در بر می‌گیرد که ۲۳۲ درصد نسبت به ششم فروردین پارسال رشد یافته است.

وی با اشاره به اینکه دیروز (ششم فروردین‌ماه) ۵۵۰۰ نفر از گنبد تاریخی سلطانیه بازدید کرده‌اند که نسبت به عدد ۴۸۵۲ نفری پارسال رشدی ۱۳ درصدی را شاهد هستیم، تصریح کرد:

طی ۱۲ روز گذشته ۱۸ هزار و ۸۴۰ نفر از گنبد سلطانیه زنجان بازدید به‌عمل آورده‌اند که سال گذشته این آمار ۱۴ هزار و ۵۸۸ نفر بود و ۲۹ درصد افزایش یافته است.

این مسئول با یادآوری اینکه بنای رختشویخانه در روز ششم فروردین ماه شاهد حضور ۲۱۵۳ گردشگر بود که نسبت به ششم فروردین‌ماه پارسال، ۲۳ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد:

۸۷۶۶ نفر از رختشویخانه زنجان در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه پارسال تا ششم فروردین‌ماه امسال بازدید کرده‌اند که با عدد ۷۱۷۷ نفر مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی در خصوص آمار بازدید از موزه مردان‌نمکی و غار کتله‌خور بیان کرد: به‌ترتیب ۱۲۸۰ نفر و ۱۵۴۰ نفر از موزه مردان‌نمکی و غار کتله‌خور بازدید کرده‌اند که به‌ترتیب ۲۲ درصد و ۴۱ درصد نسبت به‌مدت مشابه پارسال با عدد ۱۰۵۰ نفر برای موزه مردان‌نمکی و ۱۰۹۳ نفر برای غار کتله‌خور رشد یافته است.

رختشویخانه

رحمتی در خصوص آمار مقایسه‌ای بازدید این دو جاذبه زنجان نیز گفت:

درمجموع طی ۱۲ روز گذشته ۷۲۱۴ نفر از موزه مردان‌نمکی و ۴۰۹۷ نفر از غار زیبای کتله‌خور بازدید به عمل آورده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته به‌ترتیب ۴۶ و ۳۳ درصد افزایش را شاهد هستیم.

غار کتله خور

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد:

از ۲۵ اسفندماه پارسال تا ششم فروردین‌ماه امسال درمجموع ۸۱ هزار و ۱۸۰ بازدید از سایر جاذبه‌های استان زنجان به‌عمل آمده که این آمار در روز ششم فروردین‌ماه شامل ۲۰ هزار و ۲۷۶ بازدید بود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه