بارسلونا در تلاش برای جلوگیری از ورود گردشگران است

عدنان ایرانی
عدنان ایرانی پنجشنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
بارسلونا در تلاش برای جلوگیری از ورود گردشگران است

بارسلونا اعلام کرده است که از این به بعد مانند گذشته از گردشگران استقبال نخواهد کرد. با کجارو همراه باشید.

بارسلونا، دو روز پس از اینکه هتل‌های مرکز شهر را ممنوع کرد، قانون جدیدی برای محدود کردن گردشگران مطرح کرد.

بارسلونا در تلاش برای دور کردن گردشگران

در سال گذشته بارسلونا ۳۲ میلیون بازدیدکننده داشت. گردشگری یک بخش حیاتی برای اقتصاد شهر است (۱۴ درصد از درآمد سالانه را به ارمغان می‌آورد). این گردشگری، همچنین باعث بالا رفتن قیمت مسکن، دور کردن مردم محلی و وابستگی مغازه‌های اصلی به حمایت از هتل‌ها و تله‌های توریستی می‌شود.

«آدا کولاو» (Ada Colau) شهردار بارسلونا یک طرح راهبردی برای گردشگران تا سال ۲۰۲۰ ارائه کرده است. این طرح به معنای حکومت گردشگری است و مستقیما به شیوه‌هایی که بر مردم محلی اثرات منفی دارد، مانند ترافیک و ازدحام در خیابان و افزایش قیمت‌ها، هدف گذاشته است.

بارسلونا برای مبارزه با افزایش قیمت املاک شروع به بالا بردن نرخ مالیات آپارتمان‌های گردشگری کرده است و این شهر به آپارتمان‌های گردشگری جدید مجوز ساخت نمی‌دهد.

همچنین بارسلونا به دنبال مجوز برای تعدیل اتاق‌ها در تخت خواب و صبحانه است، که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تعداد اتاق‌هایی که در طول سال اجاره داده می‌شود، کنترل کنند.

بارسلونا در تلاش برای دور کردن گردشگران

دشمنی بارسلونا بر افزایش گردشگران، همچنین شامل گردشگران یک روزه می‌شود، که از خارج شهر وارد می‌شوند. شهر بارسلونا در حال برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت بلیط اتوبوس گردشگران است، که این کار به نوبه خود، باعث افزایش کرایه اتوبوس می‌شود.

در دیگر بخش‌ها، مقامات امیدوارند تا طرح مناطق بدون «سگوی» (Segway) را اجرا کنند، ترافیک وسایل نقلیه در قسمت‌های شلوغ شهر در روزهای مشخص را محدود کنند و رستوران‌های تراسی را که خورده‌فروشی می‌کنند و پیاده‌رو را اشغال کرده‌اند، منتقل کنند.

اقدام شهر برای مبارزه با گردشگران پس از تکرار فشار مردم محلی در ژانویه (اعتراض هزاران ساکن این شهر در راهپیمایی خیابان مشهور و توریستی «لاس رامبلاس» (Las Ramblas) در اعتراض به نوسازی شهر و افزایش شمار گردشگران) شروع شد.

بارسلونا فعالانه در تلاش برای دور کردن گردشگران است

«جانت سانز» (Janet Sanz) معاون شهردار و مسئول برنامه‌ریزی شهری به NPR گفت:

ما می‌دانیم که مردم، شهر ما را دوست دارند، اما  در حال تبدیل شدن به یک پارک توریستی هستیم، هر روز یک فروشگاه مواد غذایی بسته می‌شود و یک مغازه سوغاتی جای آن را می‌گیرد. مردم زندگی کردن در اینجا را دوست دارند. اینجا تنها یک مکان سرگرم‌کننده برای آخر هفته نیست.

مطالب مرتبط:

منبع Time.com

دیدگاه