زیباترین سواحل دنیا را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
زیباترین سواحل دنیا را بشناسید

ساحل‌ها یکی از دیدنی‌ترین مناظر طبیعی دنیا هستند که طرفداران زیادی دارند به‌خصوص در بین کسانی که در مناطقی دور از دریا و دریاچه و رود زندگی می‌کنند. بسیاری از گردشگران در سراسر دنیا به شوق دیدن خطوط ساحلی زیبا و چشم‌اندازهای دیدنی دریایی، به شهرها و کشورهای مختلف سفر می‌کنند. در این مقاله با زیباترین خطوط ساحلی جهان آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

در سراسر دنیا و در تمام قاره‌های جهان، سواحل متعددی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها شبیه به هم هستند. اما در برخی از خطوط ساحلی دنیا به خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مناظر نفس‌گیر از سایر سواحل، متمایز و معروف‌تر هستند. عوامل متعددی از جمله چشم‌اندازهای خاص، موقعیت جغرافیایی ویژه و میراث فرهنگی متفاوت، باعث تمایز این خطوط ساحلی از سایر ساحل‌های دنیا شده است. در ادامه با ده ساحل زیبا و متفاوت دنیا آشنا می‌شویم.

صخره‌های ۱۲ آپوستل (Twelve Apostles)، استرالیا

زیباترین سواحل دنیا

استرالیا چشم‌اندازهای طبیعی زیبایی دارد که یکی از جذاب‌ترین و مشهورترین آن‌ها، صخره‌های ۱۲ آپوستل هستند که در ساحل Shipwreck  در پارک ملی پورت کمپبل (Port Campbell) قرار دارد. در این ساحل دیدنی، صخره‌های سنگ‌آهکی بلند و زیبایی را خواهید دید که پس از گذشت چند دهه‌ بر اثر وزش باد و شدت امواج دریا، به‌شکل‌های زیبا و حیرت‌انگیزی ایجاد شده‌اند. این پارک ملی ۱۷۵۰ هکتار وسعت دارد در ۱۹۰ کیلومتری جنوب غربی ملبورن قرار گرفته است.

ساحل لگزیرا (Legzira)، مراکش

زیباترین سواحل دنیا

یکی از شگفت‌انگیزترین خطوط ساحلی دنیا، ساحل لگزیرا در مراکش است که به خاطر طاق‌های طبیعی ایجاد شده در صخره‌های قرمزرنگ ساحلی، در سراسر دنیا مشهور است. علاوه بر این چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز طبیعی این ساحل یک ویژگی دیگر هم دارد. ساحل لگزیرا بسیار خلوت است و در آن خبری از سیل جمعیت گردشگران نیست. اگر می‌خواهید از جمعیت و شلوغی دور بمانید و چند ساعتی را در دل طبیعت و در سکوت و آرامش طی کنید، در سفر به مراکش، بازدید از این ساحل را از دست ندهید.

کپ بلان (Cap Blanc)، موریتانی

زیباترین سواحل دنیا

شبه‌جزیره‌ی کپ بلان که بین مدار راس‌السرطان و اقیانوس اطلس قرار دارد، یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای گردشگران ماجراجو است؛ گردشگرانی که به‌دنبال طبیعت بکر و آرام هستند. ساحل این شبه‌جزیره که اهالی آن را به نام Ras Nouadhibou می‌شناسند، به خاطر صخره‌های دیدنی و ساحل شنی قرمزرنگ، شهرت دارد. این ساحل، میزبان تنها کلونی فک‌های راهب (Monk seal) است که یک گونه‌ی در معرض خطر است.

لوس گیگانتس (Los Gigantes)، اسپانیا

زیباترین سواحل دنیا

شهر ساحلی لوس گیگانتس فقط چند صد کیلومتر با کپ بلان فاصله دارد. این شهر در جزیره‌ی تنریف یکی از جزایر مشهور و زیبای قناری قرار دارد و مقصدی عالی برای عاشقان مناظر ساحلی و اقیانوس است. علاوه بر صخره‌های ساحلی زیبا، سواحل دنج با آب‌های فیروزه‌ای و ساحل شنی سیاه‌رنگ، بخشی دیگر از جاذبه‌های طبیعی لوس گیگانتس هستند. صخره‌های بلند ساحلی این منطقه، دیواره‌ای عمودی هستند که ارتفاع بخش‌هایی از آن‌ها به ۵۰۰ متر می‌رسد. این صخره‌های بازالتی زیبا از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌روند.

صخره‌های موهر (Moher)، ایرلند

زیباترین سواحل دنیا

این صخره‌های دیدنی که البته نسبت به برخی دیگر از صخره‌های ساحلی این فهرست، چندان بلند نیستند، یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ایرلند و میزبان گونه‌های بی‌شماری از پرندگان هستند. تخمین می‌زنند که ۳۰ هزار پرنده از بیش از ۲۰ گونه‌ی متفاوت در این مکان زندگی‌ می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به پرندگانی مانند پافین اقیانوس اطلس اشاره کرد.

صخره‌های موهر به‌ معنای صخره‌های ویرانه، در دهکده‌ی ساحلی لیسکانور، در لبه‌ی جنوب غربی منطقه‌ی بورن قرار دارند. از طریق فرابر می‌توانید در آب‌های اطراف این ساحل گشتی بزنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

کیپ تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی

زیباترین سواحل دنیا

ساحل کیپ تاون به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای که دارد، یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری دنیا به‌خصوص برای علاقه‌مندان به طبیعت است. کیپ تاون در نقطه‌ی تقاطع رشته‌کوه، دره و اقیانوس قرار دارد. بیش از ۷۰ قله در منطقه‌ی شهری کیپ تاون قرار دارد که بهترین چشم‌انداز را قله‌ی تیبل (Table) در اختیار دارد. از فراز این قله می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از اقیانوس اطلس، شهر و صخره‌های ساحلی را ببینید.

کوه تیبل، مشرف بر کیپ تاون و خلیج تیبل قرار دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین مناطق کیپ تاون و یکی از جاذبه‌های توریستی این شهر برای پیاده‌روی، اردو زدن و سایر فعالیت‌های تفریحی و ورزشی در دل طبیعت است. برای رسیدن به قله‌ی این کوه، ۳۵۰ مسیر طبقه‌بندی شده وجود دارد. البته با تله‌کابین هم می‌توانید خود را به قله برسانید.

خلیج هالونگ (Ha Long Bay)، ویتنام

زیباترین سواحل دنیا

هزاران جزیره‌ی کوچک و بزرگ خلیج هالونگ که میراث جهانی یونسکو است، زیباترین چشم‌اندازهای ساحلی دنیا را تشکیل می‌دهند. علاوه بر زیبایی نفس‌گیر این جزیره‌ها و خطوط ساحلی، تنوع حیات وحش و غارهای متعدد، از دیگر جذابیت‌های این منطقه برای گردشگران هستند. بهترین راه برای گشت‌وگذار در میان این جزایر زیبا، قایق‌سواری است.

جزایر لوفوتن (Norway)، نروژ

زیباترین سواحل دنیا

همه گردشگرانی که به مجمع‌الجزایر لوفوتن نروژ سفر می‌کنند، از زیبایی مناظر طبیعی آن شگفت‌زده می‌شوند. این منطقه با قله‌های سربه‌فلک کشیده، خلیج‌های دنج و جزیره‌های صخره‌ای پوشیده شده است. دهکده‌های کوچک و زیبای ماهیگیری در کنار ساحل قرار گرفته‌اند. برای اینکه از زیبایی شگفت‌انگیز این منطقه نهایت بهره را ببرید اوایل ماه ژوئن به این منطقه سفر کنید. در این زمان، خورشید نیمه‌شب قطبی، مناظر طبیعی را ۲۴ ساعت شبانه‌روز روشن می‌کند.

کرابی (Krabi)، تایلند

زیباترین سواحل دنیا

کارست‌های سنگ آهکی و سواحل زیبا و بهشتی این منطقه گردشگران زیادی را به تایلند می‌کشاند به‌خصوص کوله‌گردها و علاقه‌مندان به مناظر و اقامتگاه‌های ساحلی. البته ممکن است بسیاری از گردشگران به خاطر رشد زیاد صنعت گردشگری و تعداد زیاد گردشگران، چندان علاقه‌ای به بازدید از این منطقه نشان ندهند اما مناطق کمترشناخته شده و خلوت‌تر هم با چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد ساحلی در این منطقه وجود دارد.

ساحل آمالفی (Amalfi)، ایتالیا

زیباترین سواحل دنیا

این منطقه‌ی ساحلی که میراث جهانی یونسکو است، چشم‌اندازهای زیبایی از صخره‌های ساحلی دارد و یکی از جذاب‌ترین و مشهورترین مناطق ساحلی دنیا است. دهکده‌های رنگارنگ، باغ‌های زیتون و لیمو، مخفیگاه‌های ساحلی دنج و زیباترین و رمانتیک‌ترین مناظر طبیعی ایتالیا در این منطقه‌ی ساحلی، گردشگران را از سراسر دنیا به این منطقه می‌کشاند. سالانه هزاران نفر از این منطقه بازدید می‌کنند و همه گردشگران پس از بازدید از ساحل آمالفی تصدیق می‌کنند که این ساحل از زیباترین و فراموش‌نشدنی مقاصد گردشگری دنیا است.

مطالب مرتبط:

منبع huffingtonpost

دیدگاه