بناهای مشهور سن پترزبورگ، روسیه

علیرضا  طبیب زاده
علیرضا طبیب زاده سه شنبه، ۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
 بناهای مشهور سن پترزبورگ، روسیه

شهرسن‌پترزبورگ در روسیه یکی از زیباترین شهر‌های دنیا است. با کجارو همراه باشید تا با جاذبه‌های سن‌پترزبورگ بیشتر آشنا شوید.

سن پترزبورگ در قرن ۱۸ توسط پتر کبیر بنا نهاده شد و دومین شهر بزرگ روسیه است.

سبک معماری «باروک» (Baroque) و نئوکلاسیک سبب شده است تا سن پترزبورگ حس شهرهای اروپایی را به گردشگران خود القا کند. بسیاری از بناهای تاریخی مرکز و اطراف سن پترزبورگ از طرف یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده‌اند. بهترین زمان بازدید از این شهر و تجربه شب‌های سفید در تابستان است زمانی که فاصله غروب و طلوع آفتاب بسیار کم و حدود ۱ یا ۲ ساعت است.

قلعه پتر و پائول

به همان اندازه که خود شهر تاریخی است، دژ پتر و پائول نیز یکی از میراث مهم و ارزشمند پتر کبیر است. این قلعه که در جزیره hare یا جزیره zayachi قرار دارد، یک موزه تاریخی شهر است که زمانی زندان شهر بود. کلیسایی نیز به همین نام در نزدیکی آن واقع شده است که در واقع اولین کلیسای سنگی این شهر بود که محل آرامگاه های پتر کبیر و سزارهای بعدی نیز است.

روسیه

نمای قلعه پتر و پائول در شب

مکان‌های مذهبی

در محل ترور سزار الکساندر دوم در سال ۱۸۸۱ کلیسای ناجی در خون، یکی از شناخته‌شده ترین بناهای سن پترزبورگ بنا نهاده است. این کلیسا به خاطر گنبدهای رنگارنگ و مورب بیشتر شناخته شده و در میان بناهای به سبک باروک و نئوکلاسیک این کلیسای متفاوت به خاطر کاشی کاری های فراوان متمایز شده است.

سن پترزبورگ

کلیسای ناجی در خون

همچنین کلیسای جامع سنت ایزاک که متعلق به قرن ۱۹ است به خاطر گنبد طلایی که دارد حائز اهمیت است و جزو مناطق دیدنی شهر محسوب می‌شود. اگر در بالکن این کلیسا قرار بگیرید، دید بسیار زیبایی از شهر را خواهید داشت.

روسیه

کلیسای جامع سنت ایزاک

معماری داخلی بنا نیز به خاطر سنگ‌های مرمر به کار رفته شده در کف و نقاشی‌های دیواری بسیار زیبا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین کلیسای کازان سن پترزبورگ یکی از نمادهای مشهور و شناخته‌شده شهر است.

روسیه

کلیسای کازان

میدان کاخ

در مجاورت میدان کاخ، یکی از مهم‌ترین میدان‌های سن پترزبورگ، کاخ زمستانی واقع شده است. بنایی با سبک معماری باروک که زمانی اقامتگاه سزارها بود و اکنون به عنوان موزه‌ی میراث شهر شناخته می‌شود. بر اساس رتبه‌بندی lonely planet این کاخ جزوه زیباترین ساختمان‌های جهان است. قدمت کاخ و میدان هردو به قرن ۱۹ بر‌می‌گردد. طاق نصرت پیروزی که یادآور پیروزی روسیه بر ناپلئون است بنایی باشکوه است که حتما باید از آن بازدید کرد.

سن پترزبورگ

کاخ زمستانی

روسیه

میدان کاخ

روسیه

طاق نصرت پیروزی

سایر کاخ‌ها و قلعه‌های دیدنی سن‌پترزبورگ

در میان اقامتگاه‌های سلطنتی در سن‌پترزبورگ قلعه میخایلووسکی یا قلعه سنت میکائیل جایی که سزار پائول اول به قتل رسید یکی دیگر از مکان‌های دیدنی این شهر زیبا است.

روسیه

قلعه سنت میکائیل

همچنین کاخ «پترهوف» (Peterhof) که در واقع مجموعه‌ای از کاخ‌ها و باغ‌های زیبا و بسیار با‌شکوه است در ۳۰ کیلومتری سن‌پترزبورگ واقع شده است که در اصل اقامتگاه تابستانی پتر کبیر بوده است. از آپریل تا ماه اکتبر بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه منحصر به فرد است.

سن پترزبورگ

کاخ پترهوف

سن پترزبورگ

کاخ پترهوف

با دیدن این ویدیو قطعا شیفته بازدید از شهر زیبا و تاریخی سن‌پترزبورگ خواهید شد.

لینک دانلود: http://www.aparat.com/v/LIS5z

مطالب مرتبط:

منبع traveltips

دیدگاه