آماده باش همه جانبه ستاد خدمات سفر در ایام نوروز

تیم کجارو | سه شنبه, ۱ فروردین ۹۶ ساعت ۱۰:۲۳

ستاد خدمات سفرد رایام نوروز امسال در جاده ها به خدمت رسانی برای عموم مردم مشغولند و در آماده باش کامل به سر میبرند .

سردار اسکندر مومنی با حضور در محل عوارضی آزاد راه چالوس تهران در چالوس به بازدید از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان چالوس پرداخت وازجاده کندوان به عنوانی یکی از پر ترددترین جاده‌های کشور در این ایام یاد کرد وگفت:

در طول تعطیلات نوروز تمامی عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر اعم از فرمانداری ها، راهداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، راهور، آتش نشانی، اورژانس، امداد خودرو و... در آماده باش کامل هستند تا مسافران و هم وطنان در آرامش به سفر خود بپردازند.

وی بیان کرد که خدمتگزاران در این ایام توفیق خدمت رسانی به مردم را دارند و با وجود اینکه همه  در کنار خانواده های خود به سرمی برند کمتر کشوری است همانند ایران که در چنین ایامی همچون نوروز همه به سفر بروند و حداقل یک سفر را چه دور و چه نزدیک تجربه می‌کنند..

مومنی از افزایش سه درصدی تردد جاده ای از زمان آغاز تعطیلات در روزهای پایانی اسفند تاکنون نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:

این امر در تقویم ایرانیان شکل گرفته و ما باید زمینه این سفرها را فراهم کنیم.

وی تاکید کردکه این ستاد درآماده باش کامل اعضای و نیروهای انتظامی در کل کشوراست و خاطرنشان کرد که امسال تفاوت آب و هوایی با سال گذشته وجود دارد و نوروز امسال با بارش باران و برف بیشتری همراه است که ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند که باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

جانشین فرمانده ناجا افزود:

نیروی انتظامی بالغ بر 300 هزار نفررا اعم از پلیس، پلیس مرزبانی، پیشگیری، پلیس آگاهی، راهنمایی رانندگی را بسیج کرده و آماده هستند تا امنیت را از صفر مرز تا دل شهرها و جاده ها فراهم کنند.

وی اظهار کرد:

آمارها نشان می‌دهد بیشترین حجم سفرها به شمال کشور، مشهد، قم، اصفهان، فارس، جنوب کشور و خوزستان است و در این استان ها بیشترین تردد نوروزی صورت می‌گیرد.

جانشین فرمانده ناجا از جاده کندوان به عنوان یکی از پرتردد ترین جاده های کشور یاد کرد و گفت: روزانه 40 هزار خودرو از این جاده تردد می‌کنند و مدیریت و تمهیدات این ترددها در این ایام کار دشواری است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه