ترس را در وحشتناک ترین مکان های دنیا تجربه کنید

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۵
ترس را در وحشتناک ترین مکان های دنیا تجربه کنید

دنیای گردشگری وحشت همواره طرفداران خاص خودش را دارد. ترسناک‌ترین و بهترین مکان‌های مرتبط با گردشگری وحشت را در ادامه بخوانید.

دنیای گردشگری وحشت اگر چه شاید برای بسیاری چندان هیجان‌انگیز و مجذوب‌کننده نباشد، اما بسیاری دیگر را دیوانه‌وار شیفته‌ی خود کرده است. به طوری که گاهی افراد حتی خطوط قرمز را پشت سر گذاشته و دست به جستجویی مهیج و وهم‌آور می‌زنند تا دست کم از هجوم ترس و به دنبالش، هیجانی عجیب و خیال انگیز لذت ببرند. این رمز موفقیت مقاصد گردشگری این حوزه است.

مقاصد گردشگری ترسناک هند

به همین خاطر ما نیز در کجارو و با تبعیت از هدف خود در راستای آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان ایرانی با جاذبه‌های توریستی پنهان و آشکار داخل و خارج کشور، این بار به معرفی جذاب‌ترین مقاصد گردشگری این حوزه پرداختیم. در این مدت داستان‌های بسیاری را با شما عزیزان در میان گذاشتیم که در ادامه به مرور محبوب‌ترین مطالب این حوزه که با استقبال خوانندگان عزیز همراه بودند، خواهیم پرداخت.

گردشگری وحشت: قتلگاه‌هایی که هنوز هم مسکونی هستند!

صحنه قتل

نوارهای زرد رنگ، چراغ‌های چشمک‌زن، ماشین‌های پلیس و البته مأمورانی که با عجله این سو و آن سو می‌روند را باید بارزترین مشخصه‌ی یکی از ناخوشایندترین مناظر موجود یعنی صحنه‌ییک قتل دانست. بسیاری باور دارند که خاطرات محو نمی‌شوند، در عوض در حافظه‌ی مکان‌  ثبت و ضبط می‌شوند.

حال تصور کنید که شماری از مخوف‌ترین قتلگاه‌های  جهان هنوز هم ساکنانی دارند که علیرغم این خاطرات مملو از وحشت، در این خانه‌ها زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: وحشت در امیتی ویل (براساس یک داستان واقعی)


گردشگری وحشت: ۱۰ گورستان تسخیر شده جهان

گورستان های ترسناک

نام گورستان به خودی خود حسی از وحشتی سرد را به جان انسان می‌اندازد، اما گاهی اوقات این مکان‌های وهم‌آور شاهد حوادثی به مراتب ترسناک‌تر هم بوده‌اند.

در این مطلب به معرفی گورستان‌هایی پرداختیم که به کرّات گزارش‌های عجیبی در مورد آنها ارائه شده است. ارواحی که در رفت و آمد هستند، کودکانی که بازی کرده و حتی بازدیدکنندگان را با سنگ مورد حمله قرار می‌دهند و البته شبح یک خون آشام که ظاهرا شب هنگام در گورستان «های‌گیت» (HighGate) لندن پرسه می‌زند.

بیشتر بخوانید: اجساد گمشده در جنگل


گردشگری وحشت: جادوگر بل، نماد تسخیر شدگی در آمریکا

جادوگر بل

داستان «جادوگر بل» که با نام (Bell Witch) نیز شناخته می‌شود، در قرن نوزدهم و برای خانواده‌ای ساکن ایالت تنسی آمریکا رخ داد.

در این ماجرا که به عنوان نمادی از پدیده‌ی تسخیر شدگی در آمریکا به شهرت رسیده است، ظاهرا نفرین یک جادوگر گریبان خانواده‌ای کشاورز را گرفته و آنها را تا مرز متلاشی شدن پیش می‌برد. این ماجرا ظاهرا طرفداران گردشگری وحشت را نیزز درگیر خود کرده و مزرعه‌ی این خانواده سالیان مدیدی است که مورد توجه ماجراجویان دنیای ترس و وحشت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: تسخیر شدگان معروف جهان (بخش اول)


گردشگری وحشت: داستان ترسناک یک هتل

هتل استنلی

خلاقیت «استیفن کینگ» نویسنده‌ی پرآوازه دنیای ترس و وحشت بر کسی پوشیده نیست، او خالق آثار ارزشمندی است که از قضا این هتل ترسناک، الهام‌بخش به رشته‌ی تحریر درآمدن یکی از آنها بوده است.

اما جالب آن که از زمان محبوبیت این رمان پرکشش، این مکان نیز صحنه‌ی رویدادهایی عجیب شده و با برگزاری تورهای گردشگری وحشت، به آنها بال و پر بیشتری داده است. اگر دوست دارید از نام این کتاب و نقش این هتل در نوشته شدن آن مطلع شوید، پیشنهاد می‌کنم همچون بسیاری دیگر از خوانندگان بخش وحشت کجارو، مطالعه‌ی این داستان را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: ملک تسخیر شده خانواده پرون (براساس یک داستان واقعی)


گردشگری وحشت: آسایشگاه‌های روانی تسخیر شده (قسمت دوم)

آسایشگاه روانی متروکه و ترسناک

در میان مقاصد گردشگری که تا به حال به شما عزیزان معرفی کردیم، هیچ کدام به اندازه ساختمان‌های متروکه و خالی از سکنه‌ی تیمارستان و آسایشگاه‌های روانی ترسناک و ناخوشایند نیست.

اگر چه پرونده‌ی بسیاری از مؤسساتی از این دست در طول قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بسته شد و نام‌شان به خاطره‌ها پیوست، اما شماری از آنها همچنان سرپا ایستاده و از دوران بازنشستگی ابدی خود لذت می‌برند. در این میان تعدادی از این بناها حتی گامی به جلو برداشته و این روزها شاهد برگزاری تورهای گردشگری وحشت در آن‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: ترسناک‌ترین مکان‌های جهان


گردشگری وحشت: روحی به نام مری 

سالن تئاتر تسخیر شده

 در سال ۱۹۷۷ یک گروه تئاتر در مسیر خود سری به سالن تئاتر «ارفیوم» (Orpheum) در شهر ممفیس، ایالت «تنسی» زد، اما بعد از شب افتتاحیه، داستان روحی که ساکن این تئاتر است، دهان به دهان چرخید و دردسرساز شد.

آنها تصمیم گرفتند برای حل این مشکل هر کاری که لازم است انجام دهند و در این راه حتی از برگزار کردن یک جلسه احضار ارواح در بالکن تئاتر نیز دریغ نکردند. و اینجا بود که متوجه شدند این روح متعلق به دختری کوچک به نام «مری» (Mary) است.دخترکی که نه کسی به درستی او را می‌شناخت و از دلیل مرگش آگاه بود.

بیشتر بخوانید: از وهم تا وحشت


گردشگری وحشت: مقاصد گردشگری تسخیر شده هند

مقاصد گردشگری ترسناک هند

رمز و راز پیچیده شده گرد مسائلی که حد دانش و فهم بشر از ادراک آنها خارج است، همواره ذهن او را معطوف به خود کرده و او را مجذوب خود می‌کنند.

پس جای هیچ تعجبی نیست که چرا کارشناسان این حوزه اعلام می‌کنند که کشور هند در کنار زیبایی‌های پنهان و آشکار طبیعی، تاریخی و فرهنگی خود، به دلیل همان اسرار پنهان مانده، جذابیتی دیگر پیدا کرده است. این جذابیت در قالب شماری از ترسناک‌ترین مقاصد گردشگری این کشور جلوه کرده است که در این مطلب به تفکیک به معرفی هر کدام پرداختیم.

بیشتر بخوانید: مقاصد گردشگری تسخیر شده هند


گردشگری وحشت: دو خانه تسخیر شده و دو داستان متفاوت

خانه تسخیر شده و ترسناک

دو خانه با پیشینه‌ای ناخوشایند که در میان هاله‌ای از رمز و راز مخفی شده و به کمک معجونی از خیال و واقعیت، مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته‌اند. 

واقعیت این است که ارواح ظاهرا گاهی میل ندارند به دیار باقی شتافته و به آرامش برسند، در عوض ترجیح می‌دهند در کنار ما زندگی کرده و اسباب ترس و وحشت مردم را فراهم کنند و این دو خانه دقیقا با چنین وضعتی دست به گریبان هستند. 

بیشتر بخوانید: ترسناک‌ترین نقاط زمین به روایت تصویر


گردشگری وحشت: آسایشگاه‌های روانی تسخیر شده (قسمت اول)

آسایشگاه روانی متروکه و ترسناک

راهروهای پرپیچ‌وخم و در آستانه‌ی از هم پاشیدن، پنجره‌های در هم شکسته و البته سنگ قبرهایی که یادآور بیماران پیشین است، شاید این جمله بهترین توصیف برای ساختمان مخروبه‌ و محوطه‌ی اطراف یک آسایشگاه باشد.

و ما نیز همچنان در پی معرفی ترسناک‌ترین آسایشگاه‌های روانی جهان بودیم و این مطلب، برگی دیگر از خاطرات تلخ این مکان‌ها را با شما در میان گذاشت.

بیشتر بخوانید: میادین نبرد تسخیر شده آمریکا


گردشگری وحشت: لکه‌های خون عجیب

لکه های خون عجیب

به نظر شما بدترین نشانه‌ی یک خانه‌ی تسخیر شده چیست؟ نورهای لرزان؟ اشیای متحرک و یا یک روح ترسناک و سرگردان؟ نظر شما در مورد دیوارهایی که خونریزی دارند چیست؟ دست کم به نظر عده‌ای این مورد ترسناک‌ترین علامت یک خانه‌ی تسخیر شده است. 

تصور کنید ناگهان بدون هیچ دلیل منطقی، لکه‌های سرخ رنگی را مشاهده کنید که روی در و دیوار منزلت‌ان ظاهر می‌شوند، در آن زمان چه احساسی به سراغ‌تان می‌آید؟

بیشتر بخوانید: آدمخواری به نام جفری دامر


گردشگری وحشت چیست؟

گردشگری وحشت چیست؟

 گردشگری وحشت (Haunted Tourism)، شاخه‌ای متفاوت از دنیای گردشگری است، شاخه‌ای که کالایی عجیب و چه بسا ترسناک برای عرضه دارد. مشتریان این حوزه نیز متفاوتند، آنها بی‌پروا به جستجوی ترس می‌روند.

اینجا دیگر خبری از مسافرت در میان بهشتی زمینی یا بازدید از آثار معماری آن چنانی نیست، اینجا دلهره است که سایه می‌اندازد بر مسیر پیش روی‌تان. اما شاید لازم است قبل از سفر به دنیای وحشت، کمی بیشتر با مفهوم این بخش از گردشگری آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین تورهای گردشگری ارواح


گردشگری وحشت: خانه تسخیر شده لیزی بوردن

خانه تسخیر شده لیزی بوردن

گردشگری وحشت اغلب با مکان‌هایی سر و کار دارد که به واسطه‌ی تجربه‌ی حوادث ناخوشایندی همچون قتل یا شکنجه‌ی انسان‌ها، به نحوی با حوادث ماورایی و چه بسی رویدادهایی فراتر از تصور انسان در ارتباط هستند.

هر چند در این میان بسیاری این داستان‌ها را باور نکرده و آن‌ها را تنها زاییده‌ی خیالات افراد می‌دانند، اما به هر حال خانه‌ای که روزی شاهد کشته شدن دو انسان به شکلی فجیع و غیر انسانی بود نیز درگیر چنین حادثه‌ای شده و امروزه مقصد مطلوب دنیای گردشگری وحشت است.

بیشتر بخوانید: نفرین خانواده وینچستر (براساس یک داستان واقعی)


گردشگری وحشت: قتلگاه‌هایی که هنوز هم مسکونی هستند! (بخش دوم)

خانه های ترسناکی که شاهد قتل بودند

وقوع یک جنایت و صحنه‌ی کشته شدن یک انسان قطعا منظره‌ی نه چندان دلچسبی است. اما وقتی اجساد از محل خارج شدند، رد خون پاک شد و همه چیز به پایان رسید، باید دید چه کسی حاضر است همچنان در چنین مکانی زندگی کند؟

اما واقعیت این است که شماری از صحنه‌های جنایت همچنان مسکونی هستند و البته همچون هر جاذبه گردشگری وحشت، توجهات را به سوی خود جلب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کیت سالت در تسخیر ارواح


گردشگری وحشت: خانه تسخیر شده ریدل

خانه ریدل

مرگ، واژه‌ی غریبی است که انسان را دستخوش احساسات مختلفی همچون ترس، غم و حیرت می‌کند. اما اینکه یک خانه به اشکال گوناگون با این مسئله درگیر باشد، اوضاع را اندکی پیچیده‌تر می‌کند.

در واقع این همان اتفاقی است که برای خانه‌ای موسوم به «خانه‌ی ریدل» (Riddle House) رخ داده است. از زمان ساخته شدن این عمارت در اوایل سال ۱۹۰۰، مرگ همواره چه درون و چه در اطراف آن حضوری همیشگی دارد و همین حضور مرموز و ناخوشایند است که باعث شده این خانه در دنیای ترس و وحشت اسم و رسمی به هم بزند.

بیشتر بخوانید: محبوب‌ترین لوکیشن‌ فیلم‌های ترسناک


گردشگری وحشت: جادوگر بل، نماد تسخیر شدگی در آمریکا 

جادوگر بل

موفقیت گردشگری وحشت در گرو داستان‌هایی است که ترس و ابهام را در هم آمیخته و بازدید کننده را به قلب ماجراهای عجیب و ماورایی می‌برند، ماجرای جادوگر بل یکی از این داستان‌هاست.

داستانی که با نفرینی شوم آغاز شد و با مجموعه حوادثی عجیب و فراتر از تصور انسان ادامه یافت. به طوری که سال‌هاست در شمار محبوب‌ترین ماجراهای ترسناک کشور آمریکا قرار گرفته و از جایگاهی والا برخوردار است.

بیشتر بخوانید: تسخیر شدگان معروف جهان


تاریخی از ترس و ابهام در دنیای گردشگری وحشت

داستانهای ترسناک

مهم نیست در کدام بخش از کره‌ی زمین زندگی می‌کنید، هنوز هم این احتمال وجود دارد که چیزی ترسناک درست در همان نزدیکی حضور داشته باشد.

از آغاز جهان تا کنون رویدادهای تلخ و ترسناک بسیاری رخ داده‌اند و خوشبختانه از این سو نیز ماجراجویانی کنجکاو هم حضور دارند که از وارد شدن به قلمروهای مملو از ترس و وحشت بیمی ندارند. و این گونه است که گردشگری وحشت روز به روز محبوب‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: آن روی تاریک بازی پوکمون گو


گردشگری وحشت: آپارتمانی تسخیر شده در نیویورک

خانه مرگ در نیویورک

در میان ردیفی از بلوک‌های ساختمانی معروف و خوش منظره‌ی شهر نیویورک در آمریکا، ساختمانی قدیمی قرار گرفته که به واسطه‌ی تاریخچه‌ی تاریکش، شهرتی ناخوشایند دارد.

اما اگر از زاویه‌ای دیگر به آن بنگریم، این ساختمان، محبوب عاشقان دنیای ترس و هیجان است که به این نوع مسائل علاقه‌ای وافر دارند. نام مستعار این ساختمان «خانه‌ی مرگ» (House of Death)  است که در خیابان دهم غربی واقع و به عنوان عمارتی تسخیر شده شناخته می‌شود. عمارتی که دست کم در تسخیر بیست روح است که معروف‌ترین آنها، روح نویسنده‌ی شهیر آمریکایی مارک تواین (Mark Twain) است که به مدت یک سال ساکن این ساختمان بود.

بیشتر بخوانید: بازی سیاست در تسخیر شده‌ترین ساختمان جهان


گردشگری وحشت: قتل وحشیانه خانواده مور

قتل وحشیانه خانواده مور

قتل‌های وحشیانه پای ثابت داستان‌های مرتبط با پدیده‌های ماورایی بوده و هستند. در واقع ارواح زجر کشیده‌ی قربانیان این حوادث، ساکن مرز بین دنیای ارواح و زندگان شده و وحشت به دل‌ها می‌اندازند.

مدت‌ها قبل از بر سر زبان افتادن داستان قاتلان سریالی و جنایت‌های مخوف، ماجرای کشته شدن دو بزرگسال به همراه ۶ کودک در شهر کوچک «ویلیکا» (Villisca) در ایالت آیوا، نقل روزنامه‌های آمریکا بود. این افراد همگی به طرزی وحشیانه در تختخواب‌های خود به قتل رسیده بودند. 

بیشتر بخوانید: قتل وحشیانه خانواده مور (قسمت دوم)


گردشگری وحشت: عمارت تسخیر شده ویندکلیف

عمارت ویندکلیف

خانه‌های ترسناک، متروکه و در آستانه‌ی ویرانی فراوانی در اقصی نقاط جهان وجود دارند، اما شاید همه‌ی آنها فرصت تبدیل شدن به یک جاذبه‌ی گردشگری وحشت و همزمان یه اثر معماری تاریخی را در اختیار ندارند. این امتیازی است که به عمارت مخوف «ویندکلیف» تعلق پیدا کرده است.

روزگاری می‌شد در میان سالن زیبا و باشکوه آن قدم زده و میان امواج خیال و رویا غرق شد. اما این روزها سقف آن آسمانی است که از میان ستون‌های درآستانه نابودی این بنا به شما می‌نگرد و فضایش مملو از نجواهایی است که از شکوهی از دست رفته حکایت می‌کنند. این بنا مثال بارزی از مرگ یک رویا است و چه چیز می‌تواند ترسناک‌تر از این باشد.

بیشتر بخوانید: شهر ارواح در چین


گردشگری وحشت: ارواح دوست داشتنی موزه هرمن- گریما

موزه هرمن- گریما

موضوع این مطلب عمارتی تاریخی، اما متفاوت بود. خانه‌ای که  ساکنان ماندگار آن را ارواحی تشکیل داده‌اند که ظاهرا با پیروی از آداب و فرهنگ حاکم در این منطقه، به جای دلهره آفرینی، محبت و دوستی خود را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند. این عمارت «هرمن- گریما» (Hermann- Grima) نام دارد و اکنون به عنوان موزه مورد استفاده است.

مطالب مرتبط:

منبع kojaro

دیدگاه