کاتالونیا؛ سفر ۶ روزه به یاد ماندنی (قسمت اول)

رضا  حبیب زاده
رضا حبیب زاده جمعه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کاتالونیا؛ سفر ۶ روزه به یاد ماندنی (قسمت اول)

ایالت کاتالونیا در اسپانیا یکی از مکان‌هایی است که هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر است. اگر مایلید سفری ۶ روزه به سه شهر رویایی ایالت کاتالونیا یعنی بارسلونا، تاراگونا و گیرونا داشته باشید، با کجارو همراه شوید.

کاتالونیا از ایالت‌های خودمختار اسپانیا است. این ایالت شامل چهار استان بارسلونا، لیدا، تاراگونا و گیرونا است.

مرکز این استان و بزرگ‌ترین شهر آن بارسلونا است که شهری بین‌المللی و مدیترانه‌ای است. این شهر دارای آثار باستانی از رومی‌ها، محله‌های قدیمی و ساختمان‌هایی با معماری مدرنیسم از قرن بیستم است.

آثار معماری هنرمندان برجسته‌ای چون لوییز دومانچه‌ای مونتانر (Lluís Domènech i Montaner) و آنتونی گائودی (Antoni Gaudí) در این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده‌اند.

نقشه کاتالونیا

یک تور مسافرتی به بارسلونا، شهر فرهنگ و هیجان و دیگر مکان‌های منطقه‌ی کاتالونیا بگیرید. با پای پیاده از برجسته‌ترین مکان‌های بارسلونا دیدن کرده و لذت ببرید. از جمله خیابان لاس رامبلاس (Las Ramblas)، بازار لا بوکریا (La Boqueria) و محله قدیمی گوتیک (Gothic Quarter) با معماری شگفت‌انگیزش در مرکز شهر.

بارسلونا

همچنین می‌توانید به بهترین مکان‌های منطقه‌ی کاتالونیا بروید از جمله صومعه‌ی معروف مونتسرات (Montserrat) که فاصله‌ی زیادی از بارسلونا ندارد. به صومعه‌ی بندیکتین (Benedictine) در بالای کوه رفته و از ظاهر دراماتیک و منظره‌ی حیرت‌انگیز آن بهره ببرید.

بارسلونا

از دیگر شهرهای کاتالونیا شهر ساحلی تاراگونا است که پایتخت روم باستان بوده و با آمفی تئاتر رومی و ساحل‌های زیبایش شناخته می‌شود.

تاراگونا

در شهر قرون وسطایی گیرونا پیاده‌روی کنید و از عمارت‌های محله‌ی قدیمی دیوارکشی شده و عمارت سبک مدرنیسم که در کنار رود زیبای اونیار (Onyar) قرار دارد، لذت ببرید. همچنین، می‌توانید مزه‌ی غذاهای خوشمزه‌‌ی این منطقه را بچشید.

گیرونا

گیرونا

اقامت

برای اقامت در این شهرها هتل‌های زیادی وجود دارد. می‌توانید از هتل‌های زیر که امکانات مناسبی دارند، استفاده کنید.

هتل سیوتات (Ciutat) تاراگونا

هتل چهار ستاره در مرکز شهر و نزدیک به شهر قدیمی.

هتل سیوتات

امکانات این هتل شامل این موارد است: استخر شنا در فضای باز، چشمه معدنی، سونا، بهارخواب، مرکز زیبایی، باشگاه، اینترنت WiFi، دو آسانسور، رستوران با غذای مدیترانه‌ای، کافه، تهویه مطبوع، امکانات برای افراد معلول، ایستگاه اتوبوس نزدیک هتل، ۱۵ دقیقه پیاده‌روی تا مرکز شهر، فروشگاه، رستوران‌های مجاور هتل، سالن غذاخوری، بوفه، سرو صبحانه و شام (۴ نوع در هر وعده) با دست‌پخت مدیترانه‌ای.

رستوران هتل سوتات

اتاق‌های این هتل بدین شرح است: اتاق‌های سه تخته، دو تخته، فضای سیگار ممنوع، حمام و دوش، یخچال، سشوار، اتو و گاوصندوق.

اتاق هتل سیوتات

هتل کاتالونیا (Catalonia) بارسلونا

هتلی چهار ستاره واقع در مرکز شهر، نزدیک به مترو که با آن می‌توانید به راحتی در شهر سیاحت کنید.

هتل کاتالونیا

امکانات این هتل شامل این موارد است: استخر، دسترسی به اینترنت رایگان و دارای WiFi، سه آسانسور، یک رستوران، کافه، اتاق شستشو، اتوبوس به مرکز شهر، ۲۰ دقیقه پیاده تا مرکز شهر، فروشگاه‌ها و رستوران‌های مجاور، سالن غذاخوری، بوفه، سرو صبحانه و شام (۵ نوع غذا در هر وعده).

استخر هتل کاتالونیا

اتاق‌های این هتل بدین شرح است: اتاق‌های سه تخته، خانواده، دوتخته، اتاق سیگار، حمام و دوش، یخچال، سشوار و گاوصندوق.

اتاق هتل کاتالونیا

برنامه سفر

روز اول

بعد از رسیدن به فرودگاه بارسلونا به شهر دلپذیر تاراگونا رفته که می‌تواند اقامتگاهی بی‌نظیر برای چند روز باشد. هتل چهار ستاره‌ی سیوتات را برای اقامت انتخاب کنید زیرا در مرکز شهر واقع است و نزدیک شهر قدیمی قرار دارد.

تاراگونا

روز دوم

شهر تاراگونا با شکوه خاصی ‌روی تپه سنگی بر فراز دریا قرار دارد. رومی‌ها از آن به عنوان پایگاهی برای فتح اسپانیا و در جنگ علیه هانیبال استفاده کردند. سپس از آن برای اقامت درباری استفاده شد و شهر فرهنگ اسپانیای روم قرار گرفت؛ یک شهر قرون وسطایی و دوست‌داشتنی که بالای تپه قرار دارد.

تارگونا

می‌توانید با گردش در این شهر تاریخی، حس امپراتور روم را نسبت به این شهر درک کرده و علت جذب شدن او به این شهر را متوجه شوید. مناظر این شهر بی‌همتا است که مدیون آثار باستانی آن است؛ از جمله شهر قدیمی قرون وسطایی در قلب آن که دارای خیابان‌های پیچ‌درپیچ بوده و جذاب‌ترین نقطه‌ی آن کلیسای جامع است.

کلیسای تاراگونا

شما این فرصت را دارید که در این شهر گشت‌وگذار کنید و از مکان‌های جذاب آن بازدید کرده و از اتمسفر دلنشین آن که ویژه‌ی اسپانیا است، لذت ببرید. خوشبختانه این شهر تحت تاثیر گردشگری مدرن افراطی قرار نگرفته است. از اینکه افراد محلی به زندگی روزمره‌ی خود مشغول هستند، حس خوبی پیدا می‌کنید. به همین جهت، مردم را می‌بینید که در خیابان در حال گپ زدن با دوستان خود هستند یا در بازار مشغول خریدند یا در حال لذت بردن از سرگرمی‌های سنتی هستند یا در کافه‌ای، تاپاس (Tapas) نوعی غذای اسپانیایی، می‌خورند.

خیابان های تاراگونا

همچنین، همان روز می‌توانید با یک خودرو به شهر قرون وسطایی مونتبلانک (Montblanc) بروید و از زیبایی‌های بی‌نظیر این شهر که خیلی شناخته شده نیست، نهایت استفاده را ببرید. از دیوارهای باستانی این شهر به خوبی مراقبت شده است و حدود ۷۵ درصد شهر را در بر می‌گیرند.

دیوار مونتبلانک

دیوارهای اطراف این شهر، فیلم ال سید (El Cid) را یادآوری می‌کنند. اگرچه در مونتبلانک تعدادی موزه وجود دارد ولی این شهر چیز معروفی ندارد. با این حال خود شهر به مانند لوحی تاریخی است.

مونتبلانک

در قسمت دوم با ادامه سفر به کاتالونیا همراه کجارو باشید.

مطالب مرتبط:

منبع Telegraph

دیدگاه