سفر ۵ روزه به بارسلونا

حامد شاه‌محمدی
حامد شاه‌محمدی سه شنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
سفر ۵ روزه به بارسلونا

بارسلونا با داشتن پیشینه تاریخی غنی، آثار هنری و معماری با شکوهی را درخود جای داده است. با برنامه سفری ۵ روزه به این شهر با کجارو همراه شوید.

شهر بارسلون در کشور اسپانیا واقع شده است و استان آن بارسلون نام دارد. این شهر حدودا ۱۶ هزار نفر جمعیت و ۱۰۱.۹ کیلومتر مربع مساحت دارد. آب‌وهوای این منطقه در فصل زمستان معتدل و مرطوب و در فصل تابستان خشک و گرم است. به همین دلیل این سرزمین زیبا به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور اسپانیا تبدیل شده است. بارسلونا بندر بسیار با اهمیت و با ارزش در قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود. در ادامه جاذبه‌های گردشگری این شهر را در ۵ روز بررسی می‌کنیم.


پارک «سیوتادلا»

روز اول | روز دوم | روز سوم | روز چهارم | روز پنجم

روز اول

یادبود «کریستوف کلمب»

سفر بارسلونا

این مجسمه‌ی برنز رنگ که «کریستوف کلمب» را در حال اشاره به سمت قاره‌ی آمریکا نشان می‌دهد، ۷ متر ارتفاع دارد و در سال ۱۸۸۸ در ساخته شده است.

  • ساعات بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۸:۳۰ شب

باغ‌های «خوان باروسا»

سفر بارسلونا

این باغ که قبلا پارکی تفریحی به حساب می‌آمد، محلی مناسب برای استراحت کردن و لذت بردن از فضای سبز اطراف است. این پارک نمادی از هنر و ادبیات بارسلونا است. مجسمه‌های این پارک به یاد شاعر بارسلون، «خوان باروسا» نام‌گذاری شده است.

  • ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا غروب آفتاب

قلعه‌ی «مونجوئیک» (Montjuïc)

سفر بارسلونا

در گذشته این قلعه به عنوان دژ نظامی وظیفه‌ی محافظت از شهر را به عهده داشته است. این قلع در قرن ۱۷ام بازسازی شد و تا سال ۱۹۶۰ حکم زندانی نظامی داشت. با شدت‌گیری جنگ‌های داخلی در بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹، اعدام‌های بسیاری در این قلعه صورت گرفت. بعد از آن دوره نیز این قلعه به موزه‌ای نظامی تبدیل شد و در نهایت در سال ۲۰۰۹ بسته شد.

  • ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ عصر

بیشتر بخوانید:

روز دوم

موزه ملی هنر کاتالونیا

سفر بارسلونا

این موزه به خاطر آثار هنری هنرمند معروف «پیکاسو» مشهور است. حتی اگر از علاقه‌مندان به آثار او نیستید، بازدید از این موزه و آشنایی با این هنرمند تاثیرگذار قرن بیستم، خالی از لطف نخواهد بود. به علاوه، بیشتر از ۳۰۰۰ اثر هنری در این موزه به نمایش در آمده است که بدون شک از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد.

  • ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ عصر

روستای اسپانیایی

سفر بارسلونا

این روستا در سال ۱۹۲۹ برای نمایشگاه ملی بارسلون ساخته شد تا تنوع معماری اسپانیا را به رخ همگان بکشد و ۱۳ ماه بعد به اتمام رسید. این جاذبه چیزی بین یک موزه‌ی رو باز و پارکی تفریحی است.

  • ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۸ شب

فواره جادویی

سفر بارسلونا

در این نمایش آبی رنگارنگ مثل کودکان از خود بی‌خود شوید. نمایش آب با موسیقی هماهنگ شده است. موسیقی نیز به طور منظم و به نسبت فصل عوض می‌شود. با توجه به اینکه آب‌نما در جلوی (Palau Nacional) قرار گرفته‌، تماشایش واقعا نفس‌گیر است.

  • ساعات بازدید: ۹ سبح تا ۱۱ شب

بیشتر بخوانید:

روز سوم

پارک «گوئل»

سفر بارسلونا

«آنتونی گائودی» سراسر رنگ، تخیل و هوش معماری است. از «گائودی» به نام افتهار بارسلونا یاد می‌شود. پارک «گوئل» مکانی ایده‌آل برای آشنایی با وی است. ورود و گشتن در پارک رایگان است اما می‌توانید برای تور بازدید از خانه‌ی اصلی و موزائیک‌هایش بلیط تهیه کنید.

  • ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۶ عصر

خانه نوک تیز

سفر بارسلونا

این منطقه‌ی مسکونی توسط معمار معروف «جوزف کادافالچ» (Josep Puig i Cadafalch) طراحی شده است. این خانه با طراحی «گوتیک» خود شبیه به قلعه‌ای زیبا به سبک قلعه‌های «گوتیک» شده است و ارزش بازدید را دارد.

  • ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۸ شب

«لا پدرریا» (La Pedrera)

سفر بارسلونا

اگر تا به‌حال نمی‌دانستید، »گائودی» سلطان جنبش مدرنیسم بارسلونا است. «کازا میلا» (Casa Milà) نیز بخشی از این حقیقت است. خطوط خمیده‌ای که امضای او هستند را در نمای بیرونی مواج ساختمان می‌بینید. در حالی‌که سازه‌های دودکش باعث می‌شوند خانه‌های معمولی حسابی خسته‌کننده به نظر برسند. این مکان در مسیر (de Gracia) واقع شده پس وقتی که در حال ویترین‌گردی در این منطقه‌ی جالب هستید، به سمت این ساختمان نیز قدمی بزنید.

  • ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۸ شب

«کازا بالیو» (Casa Batllo)

سفر بارسلونا

بنای رنگارنگ و مدرن «کازا بالیو»، یکی از شناخته‌ شده‌ترین جاذبه‌های بارسلونا است که دست کم یک بار باید از آن بازدید کنید. این بنا در شب، زیبایی به خصوصی دارد. البته در روز هم زیبایی خاص خودش را دارد و این سلیقه‌ی شما است که از کدام یک بیشتر خوشتان بیاید.

  • ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۹ شب

بیشتر بخوانید:

روز چهارم

میدان «سینت فلیپ نری» (Sant Felip Neri)

سفر بارسلونا

با وجود این که این میدان اندکی مخفی شده است ولی با اتمسفر مرموز و کلیسای کنارش ارزش بازدید را دارد. 

کلیسای «سانتا ایولالیا» (Santa Eulalia)

سفر بارسلونا

فقط با ۱۲ هزار آسانسور را سوار شده و به بالای برج کلیسایی بروید که در سال ۱۲۹۸ حسابی سروصدا به پا کرد. برای دیدن منظره‌ای حتی بهتر، تلاش کنید در زمان غروب آفتاب آنجا باشید. خود کلیسای جامع دارای معماری «گوتیک» در اوج شکوهش است با مناره‌های برجی و سقفی بلند و طاق‌دار.

  • ساعات بازدید: ۸ صبح تا ۸ شب

محله «گوتیک»

سفر بارسلونا

محله‌ی «گوتیک» یکی از زیباترین محله‌های بارسلون است. جایی که خیابان‌های طولانی و پرپیچ‌و‌خم و بناهای تاریخی‌اش، شما را به سفری در زمان می‌برند. پس بد نیست که چند ساعتی را برای گشت‌و‌گذار در این منطقه وقت بگذارید، از دیدن بناهای تاریخی لذت ببرید و کلیساها و میادین قدیمی را نظاره کنید. هر چه به عمق این منطقه‌ی تاریخی بروید، برایتان جذاب‌تر و دیدنی‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

روز پنجم

کلیسای «ساگرادا فامیلیا» (Sagrada Família)

سفر بارسلونا

بی‌شک سفر شما به بارسلونا، بدون بازدید از کلیسای مسحورکننده‌ی ساگرادا فامیلیا تکمیل نخواهد شد. این کلیسا توسط «انتونی گادی»، معمار مشهور کاتالونیایی طراحی و ساخته شده است که از آن به عنوان بهترین اثر این هنرمند هم یاد می‌شود. البته ساخت این بنا هنوز هم تکمیل نشده است. زیبایی خارق‌العاده‌ی این کلیسا، هرساله گردشگران زیادی را مجذوب خودش می‌کند، به طوری که اغلب اوقات جمعیت مشتاق زیادی در آن مشاهده می‌شوند. درخشش زیبای کلیسای «ساگرادا فامیلیا» تنها به نمای بیرونی خلاصه نمی‌شود، بلکه فضای داخلی آن نیز با هنرمندی تمام طراحی شده است.

  • ساعات بازدید: ۹ صبح تا ۷ عصر

پارک «سیوتادلا» (Ciutadella)

سفر بارسلونا

در مرکز پارک سیوتادلا دریاچه‌ای کوچک قرار دارد که می‌توانید با اجاره‌ی قایق ساعت‌ها روی آن پارو بزنید و از تماشای مناظر اطراف لذت ببرید. حقیقت جالب در مورد پارک این است که اولین کار سازنده‌ی آن، یعنی «آنتونی گادی» به شمار می‌رود. شاید همین موضوع شمار را برای بازدید از پارک مشتاق‌تر کند. ولی دلایل زیادی برای دیدن این پارک وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مسیرهای پیاده‌روی گوناگون، فواره‌های زیبا به همراه بناهای یادبود مختلف اشاره کرد. (Ciutadella) برای سال‌ها، تنها پارک عمومی شهر به شمار می‌رفت.

  • ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

فواره «گادی»

سفر بارسلونا

این فواره در پارک (Parc de la Ciutadella) واقع‌شده و در حقیقت گرامیداشت مقام «نپتون»، خدای آب و دریا در اساطیر روم باستان است. چندین مجسمه‌ی شیردال (یا گریفین که موجودی افسانه‌ای با تن شیر و سر عقاب (دال) و گوش اسب است) آب را به داخل استخر می‌پاشند. در قسمت بالاتر، مجسمه‌ی «نپتون» قرار دارد و بالاتر از آن نیز مجسمه‌هایی طلایی خودنمایی می‌کنند. این پارک، مکان مناسبی برای یک استراحت چند‌ساعته است.

موزه‌ی تاریخ بارسلون

سفر بارسلونا

بارسلون یکی از بهترین موزه‌های تاریخ شهر را در اختیار دارد. این موزه مکانی فوق‌العاده برای آشنایی با تاریخچه و اهمیت این شهر زیبا است. به علاوه در حدود ۴۰۰۰ مترمربع از آثار به‌جامانده از رومیان در مجاورت این موزه وجود دارد که می‌توانید در آنها نیز گشتی بزنید.

  • ساعات بازدید: ۱۰ صبح تا ۷ عصر

ساحل «بارسلونتا»

سفر بارسلونا

بارسلون، ساحلی عریض و طویل دارد که معمولا در تمام ایام سال شلوغ است. این ساحل، آب مناسبی برای شنا کردن دارد. به علاوه، رستوران‌های بی‌نظیر و متعددی در نزدیکی آن پذیرای گردشگران هستند.

مطالب مرتبط:

منبع Travel.Sygic

دیدگاه