نخستین پرواز هواپیمای ایرباس A321 به کویت

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
نخستین پرواز هواپیمای ایرباس A321 به کویت

نخستین پرواز هواپیمای ایرباس«A321» متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که به تازگی پس از لغو تحریمها از شرکت ایر باش خریداری شده بود به کویت انجام شد.

 این پرواز در مسیر رفت و برگشت اهواز – کویت – اهواز پرواز خود را انجام داده و در بدو ورود به فرودگاه کویت بر اساس عرف بین المللی با شستشوی آب که برای هر هواپیمای جدیدی انجام می شود، مورد استقبال قرار گرفت.

دولت یازدهم که پس از روی کارآمدن ، هدف اصلی اش برداشتن تحریم های ظالمانه علیه کشور بود، با عزم و جزم و بکارگیری افراد قدرتمند و توانمند در مذاکرات و مسلط به دیپلماسی بین المللی ، وعده خود را به مردم عملی کرد.

اواخر سال ۱۳۹۴ پس از سفر دکترحسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به کشور فرانسه، پیش قرارداد خرید بیش از یکصد فروند هواپیما بین شرکت ایرباس و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاریس امضا شد.

اوایل مهرماه امسال بود که اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) مجوز فروش هواپیما به ایران را به شرکت های هواپیماسازی ایرباس و بویینگ داد. با صدور این مجوز، مذاکرات بین نمایندگان شرکت های بوئینگ و ایرباس با مدیران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مراحل نهایی رسید.

بر اساس این قرارداد، ایران ایر ۴۶ فروند هواپیما ۳۲۱ از ایرباس خریداری کرد که در مجموع بیش از هشت هزار و ۳۰۰ صندلی را به ظرفیت هما اضافه می کند.

همچنین ایران ایر ۳۸ فروند ایرباس از نوع ۳۳۰ تحویل می گیرد که ۲۵۳ صندلی دارد و در مجموع شمار صندلی های این سری از هواپیماها برای ایران ایر بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ صندلی ظرفیت ایجاد می کند.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه