برگزاری حج سال ۹۶ با توافق سازمان حج و زیارت ایران و وزارت عربستان

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
برگزاری حج سال ۹۶ با توافق سازمان حج و زیارت ایران و وزارت عربستان

حج سال ۹۶ برگزار می‌شود و با صدور اطلاعیه رسمی از سازمان حج و زیارت این خبر تایید شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، در اطلاعیه این سازمان آمده است:

به اطلاع ملت شریف ایران اسلامی می رساند، متعاقب مذاکرات حج سال آتی با وزارت حج عربستان و با اطمینان از تامین انتظارات مورد نظر و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری، مسؤولان محترم نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم شهید پرور و بزرگوار ایران اسلامی، در خصوص تحقق حجی عزت مندانه مبتنی بر امنیت، عزت و کرامت حجاج عزیز کشورمان و فراهم شدن بستر ارائه خدمات مرتبط در حوزههای کنسولی، پزشکی و سایر خدمات مورد نیاز، با استعانت از خداوند متعال شرایط لازم برای تشرف بیش از ۸۵ هزار نفر از حجاج جمهوری اسلامی ایران در حج سال ۱۳۹۶ مهیا شده است.

خبرگزاری رسمی عربستان روز جمعه ٢٧ اسفندماه با بر سر ترتیبات لازم حج ۹۶ با انتشار خبری از توافق میان وزارت حج عربستان و سازمان حج ایران خبر داد.

بر اساس دستورات حکومت پادشاهی عربستان به رهبری خادم حرمین شریفین، خدمت به حجاج و مراقب از حجاج و معتمرین اولویت است. وزارت حج و دولت عربستان همچنین متعهد شده است؛ امنیت و آسایش عمره گزاران و حجاج از هر ملیت و هر کشوری را در اولویت قرار دهند.

جزئیات این مذاکرات در موضوعات مختلف همچون شهدای منا و شهدای مسجد الحرام و نتایج حاصل از این مذاکرات در نشست خبری عنوان خواهد شد.

سازمان حج و زیارت برای ثبت نام متقاضیان حائز اولویت در اطلاعیه‌هایی خبررسانی خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه